سرقت 600 هزار دلار در عوض راه اندازی سیستم امنیتی، توسط کارشناس امنیت سایبری

سرقت 600 هزار دلار در عوض راه اندازی سیستم امنیتی، توسط کارشناس امنیت سایبری
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

پلیس فلوریدا یک کارشناس امنیت سایبری را به اتهام سرقت حدود 575.910 دلار ارزهای دیجیتال از کاربران دستگیر کرده است. براساس گزارش  WFLA، مظنون 27 ساله آمریکایی، آرون دانیل موتا، دارایی های دیجیتال را هنگام راه اندازی سیستم امنیتی قربانی انتقال داده است.

جزئیات این پرونده نشان می دهد که موتا کیف پول سخت افزاری Trezor مشتری را دزدیده و قبل از انتقال وجه به کیف پول خود به رمز عبور دسترسی پیدا کرده است. جالب اینجاست که مظنون 27 ساله آمریکایی، آرون دانیل موتا، در لینکدین خود را به عنوان یک هکر اخلاقی معتبر و تحلیلگر CyberSec که شرکت خدمات مدیریت دیجیتال موتا را اداره می کند، توصیف شده است. مظنون پس از تفهیم اتهام به دو فقره سرقت بزرگ و جرایم علیه کاربران رایانه بصورت موقت آزاد شده است. برای مطالعه در مورد امنیت ارز های دیجیتال مطالعه مقاله 7 راه حفظ امنیت ارز های دیجیتالتوصیه می شود.

سوء استفاده هکرها از آسیب پذیری کیف پول های سخت افزاری

اگرچه هکر به رمز عبور ترزور کاربر دسترسی پیدا کرد، اما کیف پول سخت افزاری یکی از امن ترین کیف پول های جهان برای ذخیره ارزهای دیجیتال محسوب می شود. علیرغم تضمین ایمنی، هکرها از آسیب ‌پذیری ‌های این کیف پول ‌ها برای سرقت ارزهای دیجیتال از دارندگان نامطمئن و ناشی سوء استفاده می‌ کنند.

براساس گزارش هایFinbold ، کاربران کیف پول های ارزهای دیجیتال سخت افزاری Trezor اخیراً هدف یک کمپین فیشینگ جدید قرار گرفته اند. این حمله سایبری شامل نقض مهندسی اجتماعی پلتفرم اصلی بازاریابی ایمیلی Mailchimp و سرقت اطلاعات کاربران آن بوده است.

براساس این گزارش، هکرها ایمیل‌ های بسیاری را برای کاربران Trezor ارسال و اعلام کردند که حساب ‌های کیف پول  آن ‌ها به دلیل نقض داده ‌ها به خطر افتاده است. همچنین هکرها به دارندگان اعلام کردند تا Trezor Suite خود را در کنار تنظیم یک پین جدید به روزرسانی کنند.

کیف پول ترزور در اوایل سال جاری اعلام کرد که برخی از آسیب ‌پذیری ‌های کیف پول مانند کپی کردن کلید و پین را در رم برطرف کرده است. پس از این اعلام عمومی هکر ها تصمیم گرفتند تا از همین خبر برای اهداف خود استفاده کنند. توسعه دهنده گان کیف پول ترزور در یک پخش ویدیوی دقیق در یوتیوب توضیح داد که چگونه یک کیف پول Trezor هک شده و حدود 2 میلیون دلار بسرقت رفته است.

در جای دیگر، طبق گزارش Finbold، یک سرمایه ‌گذار ارز دیجیتال به نام فیلیپ کریستو دولو ادعا کرد که حدود 600.000 دلار بیت ‌کوین را از طریق یک برنامه کیف پول جعلی ترزور که از اپ استور دانلود کرده بود از دست داده است. گفته می شود که این برنامه دارای ویژگی های برنامه معتبر Trezor با نام تجاری دقیق و رتبه بندی خوب است.
 

تگ ها