سرمایه گذاری 200 میلیون دلاریEmurgoدر راستای توسعه شبکه کاردانو

 سرمایه گذاری 200 میلیون دلاریEmurgoدر راستای توسعه شبکه کاردانو
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

توسعه اکوسیستم کاردانو با وجود بازار بشدت نزولی ارزهای دیجیتال تا کنون متوقف نشده است. برای نمونه؛ شبکه کاردانو اخیرا به منظور افزایش مقیاس پذیری شبکه توسعه هارد فورک واسیل خود را به با موفقیت به اتمام رسانده است و حتی با وجود اینکه قیمت کاردانو نتوانسته است همزمان با توسعه شبکه افزایش یابد، شرکت توسعه دهنده کاردانو، Emurgo  نسبت به مارکت خوشبین بوده و قرار است سرمایه هنگفتی را برای توسعه شبکه سرمایه گذاری نماید.

این شرکت به منظور تامین مالی اکوسیستم قصد دارد 200 میلیون دلار برای پروژه های در حال توسعه شبکه تزریق نماید. طبق توضیحات توسعه دهندگان شبکه کاردانو، این صندوق در واقع زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری Emurgo خواهد بود و قرار است در چند سال آینده در راستای گسترش شبکه گسترش یابد.

طبق گزارش کوین دسک، صندوق سرمایه جدید برای تامین مالی پروژه ‌های در حال توسعه شبکه کاردانو و دیگر شبکه‌ های بلاک چینی به منظور یکپارچه سازی شبکه های بلاک چینی دیگر راه اندازی خواهد شد، همچنین 100 میلیون دلار از این صندوق برای سرمایه گذاری در آفریقا، منطقه ای که توسعه کاردانو در ماه های اخیر در آن افزایش یافته است، اختصاص داده شده است.

به گفته کارشناسان؛ سرمایه‌ گذاری Emurgo در اکوسیستم بی شک به رشد دیفای شبکه کمک خواهد نمود و ورود سازندگان بیشتر به شبکه با این حمایت مالی آسان تر خواهد بود.

ایستادگی شبکه کاردانو در برابر رقبا

کاردانو اغلب در فضای دیجیتال مورد انتقاد شدید سرمایه گذاران و توسعه دهندگان قرار گرفته است و بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که سرعت رشد شبکه به اندازه کافی سریع نیست. برای مثال؛ ایوان ون نس توسعه دهنده شبکه اتریوم اخیرا بلاک چین کاردانو را "زنجیره زامبی" نامیده و از آن انتقاد کرده است.

طبق اظهارات ون نس، کاردانو در مقایسه با یونی سواپ تراکنش های کمتری داشته و حتی ارزش بازار بسیار پایین تری از این دارایی دیجیتال دارد. همچنین این دو پروژه تفاوت زیادی در نحوه عملکرد و درآمدزایی خود دارند و نوسانات قیمت یونی سواپ در مقایسه با کاردانو صعودی تر است.

با این حال، اکوسیستم برنامه های غیرمتمرکز کاردانو ، dApps  و دیفای یک مزیت بزرگ نسبت به رقبای اصلی خود دارد. براساس گزارش اخیر کوین دسک، کاردانو بزرگترین شبکه اثبات سهام است و پروتکل ‌های اکوسیستم مالی غیرمتمرکز، دیفای آن به شیوه ‌ای دموکراتیک ‌تر و مستقل‌ تر از اکوسیستم‌ های رقیب عمل می کند.

همچنین کاردانو اولین پروتکل پس از اتریوم است که یک اکوسیستم دیفای را عمدتا بدون VC leg up راه ‌اندازی می‌ کند. شبکه کاردانو دارای امنیت، تمرکززدایی، جامعه و توان عملیاتی به زودی بالاتری در مقایسه با کامپاند، آوی، یونی سواپ، کروفایننس و بسیاری دیگر است.