سقوط یک استیبل کوین دیگر، کاهش 98درصدی استیبل کوینAUSDمبتنی بر پولکادات

سقوط یک استیبل کوین دیگر، کاهش 98درصدی استیبل کوینAUSDمبتنی بر پولکادات
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال 2022 تا کنون سال شکست و سقوط استیبل کوین ‌ها بوده است و تعداد بی ‌شماری از دارایی ‌های دیجیتال وابسته به دلار از ارزش دلاری خود در این سال جدا شده ‌اند. در 14 آگوست، استیبل کوین آلپاکا فایننس، AUSD مبتنی بر پولکادات نیز به زیر یک پنی کاهش یافته و ساعاتی بعد به سطح 0.95 دلاری بازگشته است. گزارش ها حاکی از آن است که پروتکل Acala به خطر افتاده است و یک هکر موفق به سرقت 1.2 میلیارد دلار از آن شده است.

علاوه بر تتر، یو اس دی کوین، دای و چند استیبل کوین دیگر، استیبل کوین الگوریتمی اکوسیستم ترا نیز سال بدی را از نظر حفظ ارزش دلاری خود پشت سر گذاشت و کاهش تراکم دلار باعث شد کل اکوسیستم Terra سقوط کند و بیش از 40 میلیارد دلار از دارایی صنعت دیجیتال از بین برود.

پس از رویداد اکوسیستم ترا استیبل‌ کوین‌ های دیگری ازجمله نوترینو USDN، استیبل کوین MIM و USDD استیبل کوین الگوریتمی شبکه ترون به زیر سطح 1 دلار سقوط کردند. در حالی که استیبل کوین الگوریتمی ترا هرگز سطح 1 دلار را به دست نیاورد، USDN، MIM و USDD هم اکنون همگی با 0.99 دلار به ازای هر کوین مبادله می شوند. 

با این حال، استیبل کوین آلپاکا، AUSD مبتنی بر پولکادات، پس از از دست دادن پیوند خود با دلار بهبود نیافته است. براساس داده ‌های کوین مارکت کپ، قیمت استیبل کوین AUSD در روز یکشنبه در کمترین قیمت در حدود 0.006383 دلار در هر واحد ثبت شد و ساعاتی بعد قیمت آلپاکا فایننس، به محدوده 0.95 دلار بازگشت، اما پس از آن به سرعت در مدت زمان کوتاهی به 0.01165 دلار کاهش یافت.

دلایل سقوط استیبل کوین AUSD

شبکه Acala دقیقا قبل از نوسانات گسترده در ارزش این استیبل کوین در مورد این موضوع توییت کرد. طبق توییت صفحه رسمی شبکهAcala ؛ تیم توسعه متوجه یک مشکل پیکربندی در پروتکل Honzon شد که بر استیبل کوین آلپاکا فایننس تاثیر گذاشته است. تیم توسعه هم اکنون در حال تصویب رأی فوری حاکمیتی برای توقف عملیات در شبکه است.

طبق گزارش ‌های ارسالی؛ هکر با برداشت 1.2 میلیارد دلار از پروتکل باعث بروز سقوط 98 درصدی استیبل کوین شده است. طبق اظهارات آکالا، پیکربندی نادرست از آن زمان اصلاح و تیم توسعه موفق به شناسایی کیف پول‌ های هکر شده است. آکالا با انتشار این خبر اظهار داشت که تحقیقات زنجیره ای در حال انجام است.
این تیم افزود: در انتظار تصمیم جامعه Acala در مورد رفع مشکل باگ شناسایی شده است علیرغم این خبر، قیمت AUSD در 0.01159 دلار به ازای هر کوین باقی مانده است.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز در خصوص سقوط استیبل کون اظهار داشته است که ظاهرا به دلیل باگی در استخر نقدینگی iBTC/AUSD پروتکل ACALA سقوط کرده است. بایننس در حال بررسی و ناظر روند بوده است. لازم به ذکر است که استیبل کوین آلپاکا فایننس در بایننس فهرست نشده است.