سقوط 50% هش ریت لایت کوین استخر بایننس

سقوط 50% هش ریت لایت کوین استخر بایننس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

از 25 جولای، داده های زنجیره ای نشان می دهد که نرخ هش اختصاص داده شده به شبکه لایت کوین برای استخراج از بایننس، پلتفرمی که بر بهبود درآمد ماینرها متمرکز است، در هفت ماه گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است. در استخراج کریپتو، نرخ هش قدرت محاسباتی تجمعی است که به یک شبکه اثبات کار مانند بیت کوین، لایت کوین منتقل می شود. این شبکه‌های عمومی برای امنیت، تمرکززدایی و تأیید تراکنش به استخراج‌ کنندگانی که در سراسر جهان توزیع شده‌اند، متکی هستند.

در حال حاضر، Binance Pool تقریباً 28 TH/s از نرخ هش را به شبکه Litecoin اختصاص می‌دهد، که نسبت به میانگین حدود 69 TH/s که در ژانویه 2023 ثبت شده بود، کاهش یافته است. در نتیجه، Binance Pool جایگاه خود را به عنوان یکی از بسترهای استخراج‌ Litecoin غالب از دست داده است. استخرها از جولای  از 25 جولای، بایننس در استخر استخراج لایت کوین در رتبه هفتم قرار دارد و تقریباً 3.6 درصد از کل سهم نرخ هش را به خود اختصاص داده است. در مقایسه، رقبایی مانند Poolin، F2Pool و viaBTC موقعیت‌های بالاتری را اشغال می‌کنند، که نشان می‌دهد با وجود پشتیبانی بایننس Pool توسط Binance، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، ماینرها استخرهای دیگری را انتخاب می‌کنند که برخی از آنها جزو اولین استخرهای استخراج در جهان بودند. در حال حاضر، نمی توان فوراً مشخص کرد که علت این افول چه می تواند باشد. با این حال، بایننس در چندین کشور، به ویژه در ایالات متحده، با چالش های قانونی مواجه است. بر اساس نرخ هش، viaBTC در حال حاضر 33 درصد از کل نرخ هش شبکه لایت کوین را به خود اختصاص داده است. و پس از آن F2Pool با حدود 17.2 درصد سهم در رتبه دوم، antpool رتبه سوم با سهم بازار 13 درصد و Litecoin Pool و Poolin نیز قدرت محاسباتی بیشتری نسبت به Binance Pool دارند. با وجود کاهش رتبه‌بندی و نرخ هش در هفت ماه گذشته، بایننس پول هنوز نقش مهمی در شبکه‌های استخراج اثبات کار، از جمله بیت‌کوین ایفا می‌کند.

لایت کوین در حال حاضر 12.5 LTC و کارمزد تراکنش برای هر بلوک استخراج شده را به ماینرها به عنوان پاداش میدهد. با این حال، این پاداش در هفته های آینده به نصف کاهش می یابد. نصف شدن پاداش دریافتی مایتنرها حتی بر درآمد استخراج بلوک تأثیر می گذارد. در حال حاضر، لایت کوین دارای نرخ هش کل تقریباً 780 TH/s است که شبکه میتواند با این هش، روزانه 7200 LTC را برای ماینرها آزاد می کند. با این حال، با شوک عرضه مورد انتظار، واکنش قیمت لایت کوین هنوز مشخص نیست. طبق نمودارهای قیمت روزانه لایت کوین، LTC مقاومتی در حدود 115 دلار دارد اما زیر 100 دلار معامله می شود. در این سطح، نسبت به اوج های قیمتی جولای 2023، 23 درصد کاهش یافته است.