شایعه خرید صرافی کره جنوبی Bithumb توسط FTX

شایعه خرید صرافی کره جنوبی Bithumb توسط FTX
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گفته چند منبع ناشناس، صرافی ارزهای دیجیتال FTX در حال مذاکره با صرافی کره جنوبی Bithumb بر سر خرید احتمالی این صرافی است. براساس اظهارات منبع ناشناس؛ مذاکرات در چند ماه گذشته انجام شده و اکنون احتمالا در مراحل پایانی مذاکرات می باشد. با این حال صرافیBithumb این اطلاعات را تایید نکرده و صرافی FTX نیز از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است.

طبق گفته منابع ناشناس، با توجه به اینکه این اقدام خرید صرافی ارز دیجیتال کره ایBithumb است و نه یک سرمایه گذاری، منطقی است که مذاکرات طی چند ماه انجام شود و بررسی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

صرافی ارز دیجیتال Bithumb، یکی از بسیار صرافی ‌های کره جنوبی است که اخیرا به دلیل ارتباط با دو کووان، بنیانگذار ترافورم لبز تحت نظر و بررسی عملکرد مقامات ملی کره جنوبی قرار گرفته است. به گفته دادستانی ناحیه جنوبی، هشتاد و یک سرمایه گذار خرد دو شکایت رسمی علیه این صرافی به ناظران مالی این کشور ارائه کرده اند.

صرافی ارز دیجیتال Bithumb دارای مجوز خدمات مالی اداره تجارت دارایی دیجیتال کره جنوبی است و حدود 569 میلیون دلار حجم معاملات روزانه را پردازش می کند، این صرافی در سال 2014 تاسیس و در 19 نوامبر 2021 ثبت شده است.

چالش های مالکیت انحصاری

براساس نظر برخی از کارشناسان حقوقی احتمالا خرید Bithumb توسط صرافی FTX باعث ایجاد مشکلات انحصاری خواهد شد. صرافی ارز دیجیتالBithumb سال گذشته در حال تبدیل شدن به یکی از دوازده شرکت دیجیتال کره جنوبی با پشتوانه انحصاری و بدون نیاز به پرداخت خسارت در مواقع بحران به کاربران با این اقدام مخالفت کرده است. این صرافی توضیحات اضافی در این خصوص و نحوه حمایت قوانین انحصاری از این شرکت ارائه نداه است.

Bithumb سومین صرافی خارج از کشور

با این حال اگر شایعات صحت داشته باشند، صرافیBithumb آخرین خرید یک میلیارد دلاری صرافیFTX و FTX.US خواهد بود که از ژوئن 2022 آغاز شده است و همچنین سومین صرافی کره جنوبی خارج از کشور خواهد بود.

فعالیت های اخیر صرافی FTX

شرکت آمریکایی FTX.US اخیرا قراردادی با شرکت وام دهی ارزهای دیجیتال بلاک فای برای خرید احتمالی 240 میلیون دلاری آن امضا کرده است. همچنین صرافی FTX اخیرا صرافی ژاپنی Liquid و پلتفرم تجاری کانادایی Bitvo با هدف قرار گرفتن شرکت در معرض مقررات حاکم بر مناطق جغرافیایی مختلف را خریداری کرده است.

همچنین صرافی دیجیتال FTX به ویجر دیجیتال، شرکت کارگزاری دیجیتال ورشکسته، 485 میلیون دلار در مدت دو روز پس از مذاکره وام داده است و اخیرا اعلام کرده است این صرافی قرار است برای تامین نقدینگی اولیه کاربران این صرافی ورشکسته چند صد میلیون دلار به این صرافی کمک خواهد کرد.

کریس مان، شریک عمومی در پروژه Race Capital و سرمایه ‌گذار اولیه صرافی FTX، اظهار داشته است که سرمایه ‌گذاری ‌های مدیر عامل صرافی FTX، سم بنکمن فراید نشان دهنده جاه ‌طلبی او برای تسلط بر صنعت است.
 

تگ ها