شناسایی محبوب ترین مقاصد استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه

شناسایی محبوب ترین مقاصد استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

روسیه از آغاز تاکنون بازیگر بزرگی در فضای ماینینگ ارز دیجیتال بوده است، طبق تحقیقات کارشناسان این حوزه، یکی از جذاب ترین مناطق عملیات ماینینگ ارزهای دیجیتال در روسیه پایتخت این کشور، مسکو است، این شهر با وجود انرژی ارزان یکی از مقاصد محبوب ماینینگ روسیه است.

براساس نتایج مطالعات Intelion Data Systems، واردکننده تجهیزات مایننیگ، روسیه تمام ویژگی های لازم از جمله برق ارزان، ظرفیت تولید مازاد و زیرساخت های انرژی توسعه یافته در بسیاری از مناطق خود برای تبدیل شدن به یک پیشرو صنعت استخراج ارزهای دیجیتال دارد.

به گفته محققان این شرکت، علاقه به راه اندازی مراکز داده جدید برای استخراج ارز دیجیتال در سراسر روسیه افزایش یافته است. به گفته تیموفی سمیونوف، مدیر عامل شرکت، وظیفه اصلی کسب ‌وکارها انتخاب مکان مناسب برای ماینینگ با توجه به امکانات است که در اثربخشی سرمایه ‌گذاری‌ های مربوط بسیار مهم است. براساس اظهارات وی؛ نرخ برق و تولید مازاد از معیارهای اصلی این انتخاب است.

طبق تحقیقات Intelion Data Systems؛ محبوب ترین مکان های میزبانی مراکز داده استخراج در سال 2021، پایتخت مسکو و برخی از شهرهای استان مسکو از جمله کارلیا، بوریاتیا، Sverdlovsk، Murmansk، Irkutsk، کراسنویارسک و جمهوری خاکاسیا بوده است. در چهار منطقه اول، تولید مازاد برق بسیار بیشتر از حجم مصرف محلی انرژی الکتریکی است.

ویژگی های اصلی مناطق محبوب ماینینگ در روسیه

براساس اظهارات کارشناسان؛ مراکز داده باید در مناطقی راه اندازی شوند که علاوه بر قیمت پایین برق دارای تولید مازاد و بیش از حد مصرف باشد و از نظر کارشناسان مناطق ایرکوتسک، سوردلوفسک و مورمانسک، جمهوری خاکاسیا و قلمرو کراسنویارسک با این دو پارامتر مطابقت دارند. به گفته کارشناسان؛ حجم برق تولید شده در مناطق گفته شده نه تنها برای پاسخگویی به تقاضای فعلی کافی است، بلکه امکان اتصال مصرف کنندگان بیشتری را بدون بارگذاری بیش از حد شبکه های توزیع فراهم می نماید.

کارشناسان این مطالعه بر این باورند که مزارع ماینینگ می توانند راه حل اقتصادی مناسبی برای استفاده از ظرفیت های مازاد تولید انرژی در روسیه ارائه دهند. برای مثال؛ استخراج ارزهای دیجیتال می‌ تواند استقرار و توسعه زیرساخت ‌های فن آوری اطلاعات در روسیه را گسترش دهد، همچنین درآمدهای بودجه را برای مناطق مختلف آن افزایش دهد و مشاغل جدید ایجاد نماید.

آخرین وضعیت ماینینگ ارزهای دیجیتال در روسیه

استخراج بیت‌ کوین یکی از فعالیت ‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال است که تاکنون در روسیه تنظیم نشده است و طبق تخمین موسسه تامین مالی کمبریج، از ژانویه سال جاری نزدیک به 5 درصد از هش ‌ریت ماهانه جهانی را در اختیار داشته است.

طبق نظر اکثر مقامات مسکو؛ استخراج ارزهای دیجیتال باید به عنوان یک فعالیت صنعتی شناخته شده و بر این اساس از درآمد ماینینگ مالیات گرفته شود. در عین حال، بخش ماینینگ روسیه اخیرا از تحریم‌ های ایالات متحده به دلیل تجاوز روسیه به اوکراین آسیب دیده است.
 

تگ ها