صدور احضاریه SEC درخصوص سهام و بازده محصولات کوین بیس

صدور احضاریه SEC درخصوص سهام و بازده محصولات کوین بیس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش سه ماهه کوین بیس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC در حال بررسی بازده و سهام محصولات صرافی ارز دیجیتال کوین بیس می باشد و این صرافی طی فرایند بررسی عملکرد شرکت احضاریه های تحقیقاتی از این رگولاتور دریافت کرده است.

این تحقیقات دلیل اصلی مشکلات اخیر کوین بیس بوده است، براساس حواشی پیرامون این صرافی، کوین بیس مورد انتقاد کمیسیون بورس و اوراق بهادار بوده و طبق نظر کارشناسان این کمیسیون برخی از توکن های ارائه شده توسط صرافی اوراق بهادار شناخته شده اند. این صرافی همچنین با شکایت جدیدی مواجه است که ادعا می کند که اظهارات نادرست و گمراه کننده ای در خصوص معاملات خود ارائه کرده است.

طبق اظهارات کوین بیس، این شرکت احضاریه ‌ها و درخواست‌ های تحقیقاتی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد اپلیکیشن های کاربری خاص، عملیات، نحوه ارائه محصولات فهرست شده کنونی و مورد نظر آینده، سهام، استیبل کوین های ارائه شده و محصولات مولد بازده دریافت کرده است.

افزایش نظارت رگولاتورها

استیکینگ و تولید بازده دو ابزاری هستند که بسیاری از پلتفرم ها از آنها استفاده می کنند. بدین ترتیب کاربران امکان کسب درآمد بیشتر از دارایی های خود را خواهند داشت. هر دوی این ابزار در چند سال گذشته از نظر تعامل با کاربر بسیار موفق کرده اند و این موفقیت توجه رگولاتورها را به خود جلب کرده است.

تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار نشان دهنده اینست که رگولاتور فعالیت صرافی ها را نادیده نگرفته و بررسی عملکرد و تحقیقات خود را در مورد تمام فعالیت ‌های بازار ارزهای دیجیتال افزایش داده است و کوین بیس به عنوان صرافی اصلی در مرکز توجه رگولاتور قرار گرفته است.

همچنین با وجود سخت گیری های تنظیم کننده های ایالات متحده، کوین بیس در هفته های اخیر دوران سختی را سپری کرده است. طبق گزارش مالی سه ماهه دوم این شرکت بیش از 1 میلیارد دلار در بحبوحه نوسانات مارکت دیجیتال زیان کرده است.

با این وجود، صرافی ارز دیجیتال کوین بیس اخیرا اعلام کرده است که باBlackRock در راستای گسترش خدمات صرافی همکاری خواهند نمود. بدین ترتیب پلتفرم تجارت نهادی صرافی برای دارایی ‌های دیجیتال، کوین ‌بیس پرایم، قابلیت ‌های معاملات دیجیتال، نگهبانی، کارگزاری اصلی و گزارش ‌دهی را به کاربران نهادی علاءالدین بلک راک ارائه می ‌کند. علاءالدین مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری است که برای کمک به سرمایه گذاران نهادی در مدیریت پرتفوی خود طراحی شده اند.

همچنین طبق اذعان جمعی از ناظران مالی ایالات متحده؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار نیست از سخت گیری های خود بکاهد. به گفته یکی از کارکنان دفتر سناتور سینتیا لومیس، این کمیسیون در حال بررسی عملکرد تمامی صرافی های ارز دیجیتال ایالات متحده است. با وجود اینکه هیچ بیانیه رسمی در این مورد ارائه نشده است با این حال، کمیسیون SEC به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد مارکت ارزهای دیجیتال در چارچوب قانونی مشخصی قرار دهد.
 

تگ ها