صدور اخطاریه بانک مرکزی اروگوئه به بایننس

صدور اخطاریه بانک مرکزی اروگوئه به بایننس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک مرکزی اروگوئه به دلیل ارائه محصولات پس انداز مبتنی بر ارزهای دیجیتال بدون مجوز بانک مرکزی، اخطاریه را برای صرافی بایننس مستقر در این کشور صادر کرده است. به گفته این بانک، این محصولات فقط از طریق مؤسسات مالی تأیید شده از سوی رگولاتور بانک مرگزی در دسترس می باشند.

در حال حاضر، محصولات پس انداز ارزهای دیجیتال در کانون توجه چندین تنظیم کننده جهانی قرار دارند، بانک مرکزی اروگوئه نیز در راستای رعایت مقررات رگولاتورهای مالی جهانی، سبد محصولات صرافی های این کشور از جمله صرافی ارز دیجیتال بایننس را بررسی کرده است. به گفته بانک مرکزی اروگوئه، صرافی بایننس بدون دریافت مجوز ثبت از سوی رگولاتورها محصولات ذکر شده را ارائه کرده است.

طبق بیانیه بانک مرکزی اروگوئه، فراخوان عمومی پس ‌انداز صرفا از طریق مؤسسات واسطه مالی مجاز به جمع‌ آوری سپرده‌ های بازار یا ناشران ثبت ‌شده در سازمان بورس اروگوئه امکان‌ پذیر می باشد. از این رو، بانک مرکزی از صرافی بایننس درخواست کرده تا تبلیغات مربوط به محصولات سرمایه گذاری را به عنوان یک فعالیت متمرکز بر پس انداز متوقف نماید.

پاسخ بایننس به بانک مرکزی اروگوئه

صرافی ارز دیجیتال بایننس تا کنون پاسخی عمومی به اقدام بانک مرکزی اروگوئه ارائه نکرده است. براساس گزارش بلومبرگ، صرافی بایننس در حال حاضر در حال گفتگو با بانک مرکزی اروگوئه درخصوص این موضوع می باشد.

همچنین شرکت بایننس با درخواست امکان دفاع در خصوص محصولات سرمایه گذاری اظهار داشته است که این شرکت بر روی مسائل مربوط به انطباق تمرکز دارد و از مقررات به عنوان تنها راه گسترش صنعت قدردانی کرده و تاکنون همیشه سعی در رعایت قوانین کشورها داشته است.

بدین ترتیب صرافی ارز دیجیتال بایننس اعلام کرده است که در توسعه اکوسیستم دیجیتال و بلاک چین در سطح جهانی پیشرو بوده و با تنظیم کننده ها، قانونگذاران، دولت ها و مجریان قانونی همکاری می کند تا امن ترین محیط را برای کاربران خود فراهم نماید.

به دلیل عدم محبوبیت نسبی ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، آرژانتین و کلمبیا احتمالا این اتفاق مقررات سرمایه گذاری اروگوئه در دارایی ‌های ارزهای دیجیتال را سخت تر خواهد کرد.

مقررات ارزهای دیجیتال در اروگوئه

اروگوئه هیچ مقررات خاصی برای ارزهای دیجیتال ندارد و قوانین ارزهای دیجیتال و نهادهای ارائه دهنده خدمات و تجاری سازی ارزهای دیجیتال در این کشور بررسی و تنظیم نشده است. تنها سال گذشته، بانک مرکزی اروگوئه نقشه راهی را برای فعالیت ‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال منتشر کرده است.

در همین حال، علیرغم عدم شفافیت دولت در مورد ارزهای دیجیتال روند معاملات بیت کوین در اروگوئه آسان است. شهروندان این کشور تا زمانی که از بیت کوین برای فعالیت های غیرقانونی استفاده نمی کنند، مجاز به داشتن آن می باشند.

صرافی ارز دیجیتال بایننس نیز به عنوان یکی از صرافی های فعال در اروگوئه، پزو شیلی و پزو اروگوئه را به پلتفرم معاملاتی P2P بایننس در برابر بیت کوین، تتر، اتریوم، بایننس کوین، دلار بایننس و ایاس با کارمزد تراکنش صفر اضافه کرده است.
 

تگ ها