صدور دستورالعمل نهایی شرکت های دیجیتال از سوی فدرال رزرو

صدور دستورالعمل نهایی شرکت های دیجیتال از سوی فدرال رزرو
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فدرال رزرو ایالات متحده با ارزیابی درخواست شرکت های دیجیتال برای افتتاح حساب های اصلی و دریافت خدمات پرداخت ارائه شده توسط بانکها، دستورالعمل های نهایی را صادر کرده است. به گفته بانک مرکزی، بدلیل درخواست بسیاری از مؤسسات ارائه کننده محصولات جدید برای افتتاح حساب جدید، این دستورالعمل را در 16 آگوست منتشر شده است.

فدرال رزرو از این دستورالعمل برای ارزیابی درخواست موسسات مالی استفاده خواهد کرد. اطلاعیه فدرال رزرو دیدگاه بانک مرکزی را درخصوص فرایند دستورالعمل ارائه کرده و می گوید که موسسات دارای بیمه سپرده فدرال در اصل تایید شده از سوی فدرال رزرو روند ساده تری را تجربه خواهند کرد، در حالی که موسساتی که در فعالیت های جدید شرکت کرده اند، روند ارزیابی و بررسی سخت گیرانه تری خواهند داشت.

طبق اطلاعیه بانک مرکزی، فدرال رزرو و سایر آژانس‌ های نظارتی دولتی هم اکنون در حال بررسی دقیق موسسات تازه تاسیس و موسساتی که در چند سال گذشته در ایالات متحده توسعه یافته اند، می باشند. لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو، که در گذشته در مورد ریسک های احتمالی بازار ارز دیجیتال هشدار داده است، در خصوص این دستورالعمل اظهار داشت که  دستورالعمل ‌های جدید فرآیندی منسجم و شفاف برای ارزیابی درخواست‌ افتتاح حساب اصلی یا مستر در فدرال رزرو و دسترسی به خدمات پرداخت ایمن، فراگیر و نوآورانه می باشند.

روند افتتاح حساب موسسات مالی دیجیتال از گذشته تا کنون

افتتاح حساب اصلی امکان تحویل مؤثرتر سفارش به مشتریان را برای شرکت ‌های ارز دیجیتال فراهم می کند، به گفته موسسات مالی این امکان در گذشته نیز وجود داشته است، تنها با این تغییر که شرکت ها و موسسات دیجیتال درخواست خود را مستقیما تحویل روسای بانک داده اند.

برای مثال؛ شرکت دیجیتال Circleسال گذشته درخواستی را برای تبدیل شدن به یک بانک ملی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC ارسال کرد، همزمان شرکت دیجیتالPaxos نیز برای دریافت منشور بانک ملی درخواست خود را به دفتر کنترل ارز، OCC ارائه داده است.

در اوایل سال جاری، بانک بیت کوین Custodia از فدرال رزرو کانزاس سیتی و هیئت مدیره فدرال رزرو به دلیل تاخیر در پاسخگویی در خصوص درخواست یک حساب اصلی شکایت کرد. منشور بانک بیت کوین Custodia در وایومینگ تحت یک قانون ارز دیجیتال در سال 2019 تصویب شد.

روند توسعه CBDC ایالات متحده

در همین حال، فدرال رزرو در حال بررسی CBDC خود است که برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو معتقد است می تواند با استیبل کوین ها همزیستی داشته باشد و وسیله پرداخت دیجیتال بهتری باشد. فدرال رزرو در ژانویه 2022 گزارش ارزیابی و راه اندازی CBDC خود را منتشر کرده و خواستار بررسی کارشناسان در این خصوص شده است.

با این حال، فدرال رزرو تا کنون هیچ تصمیمی در مورد پیگیری یا اجرای ارز دیجیتال بانک مرکزی خود نگرفته و تنها بررسی مزایا و خطرات CBDC ها از زوایای مختلف، از جمله از طریق تحقیقات و آزمایش های تکنولوژیکی در دستور کار بانک مرکزی بوده است.
 

تگ ها