صرافی ارزهای دیجیتال کراکن تحت تحقیقات فدرال

صرافی ارزهای دیجیتال کراکن تحت تحقیقات فدرال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش نیویورک تایمز در 26 جولای 2022، صرافی کراکن مستقر در سانفرانسیسکو توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده،OFAC به اتهام نقض تحریم ‌های ایالات متحده تحت بررسی است. صرافی کراکن در جولای 2011 توسط جسی پاول تأسیس شده و جزء یکی از قدیمی ترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان است.

گزارش نیویورک تایمز به پنج فرد ناشناس وابسته به این شرکت و مطلع از روند بازرسی اشاره و اظهار داشته است که منابع ناشناس به دلیل ترس از تلافی شرکت تمایلی به فاش شدن نام خود نداشته اند. براساس خلاصه سرمقاله نیویورک تایمز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده، OFAC از سال 2019 تحقیقات خود را درباره کراکن آغاز کرده است و این صرافی متهم است که به کاربران کشورهای تحریم شده از جمله ایران اجازه دسترسی به پلتفرم معاملات ارز دیجیتال را می دهد.

جریمه صرافی کراکن بدلیل نقض مقررات تحریم های ایالات متحده

طبق اظهارات پنج منبع وابسته به شرکت و مطلع از روند بازرسی؛ دولت ایالات متحده احتمالا جریمه بزرگی را علیه این پلتفرم تجاری مستقر سانفرانسیسکو اعمال خواهد کرد. صرافی کراکن سال گذشته نیز موظف به پرداخت جریمه ‌ای بوده که کمیسیون معاملات آتی کالا،CFTC به دلیل ارائه غیرقانونی تراکنش ‌های خرده ‌فروشی در دارایی‌ های دیجیتال این شرکت را متهم کرده بود.

در آن زمان، کمیسیون معاملات آتی کالا1.25 میلیون دلار از شرکت مادر، Payward Ventures Inc صرافی دیجیتال سانفرانسیسکو دریافت کرد. طی تماس نیویورک تایمز با صرافی کراکن، مدیر ارشد حقوقی این شرکت، مارکو سانتوری، خاطرنشان کرد که صرافی در مورد مسائل مرتبط با رگولاتورها اظهار نظر نمی کند و صرافی کراکن همیشه متعهد به رعایت قوانین تحریم ها بوده و حتی تخلفات احتمالی را به تنظیم کننده ها گزارش می دهد.

سخنگوی وزارت خزانه داری ایالات متحده در مصاحبه با نیویورک تایمز اظهار داشته است که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده، OFAC نیز بیانیه مشابه سال گذشته کمیسیون معاملات آتی کالا را ارائه کرده است. وزارت خزانه داری ایالات متحده توضیحات بیشتری درخصوص تحقیقات فدرال ارائه نداده است.

براساس اظهارات منابع ناشناس؛ با بررسی بیشتر حساب های کراکن توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده، OFAC مشخص شد که این حساب ها از ایران، سوریه و کوبا سرچشمه گرفته اند. اتهاماتی که ادعا می‌کنند کراکن تحت تحقیقات فدرال است.

با توجه به گسترش نظارت بر دارایی های دیجیتال در ایالات متحده، پیش از این نیز بلومبرگ اظهار داشته است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده،SEC در حال بررسی کوین ‌بیس در مورد نقض ادعایی اوراق بهادار ثبت نشده است. گزارش بلومبرگ در مورد کوین بیس مشابه سرمقاله نیویورک تایمز در کراکن است.
 

تگ ها