طرح جدید اکوسیستم ترا برای احیا

طرح جدید اکوسیستم ترا برای احیا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از فروپاشی اخیر، اکوسیستم ترا برای بهبود و احیا اکوسیستم طرح هایی ارائه داده است. طرح اخیر آن فورک شبکه بمانند شبکه اتریوم بوده است. از این رو تیم اکوسیستم ترا برای رفع سردرگمی در مورد طرح دوم بهبود لونا، روز دوشنبه، 23 می توضیحاتی را ارائه کرده است. پس از ارائه دو طرح قبلی، اکوسیستم Terra در تلاش است تا طرح دیگری از احیا اکوسیستم را ارائه نماید.

به عنوان بخشی از طرح احیا اکوسیستم ترا براساس رای گیری و بازخورد جامعه دیجیتال در 18 می اصلاحیه طرح دوم خود را منتشر کرده است. طبق گفته توسعه دهندگان؛ هفته گذشته در جریان رای ‌گیری حاکمیتی طرح احیای ترا، تیم توسعه سه اصلاحیه جدید را در این طرح انجام داده که شامل افزایش نقدینگی پیدایش genesis، معرفی مشخصات نقدینگی جدید و کاهش توزیع برای دارندگان UST پس از حمله می باشد.

تیم اکوسیستم ترا اظهار داشت: برخلاف باور عمومی که طرح احیا، فورک یا چند شاخه کردن زنجیره است، طرح جدید ارائه شده ایجاد یک زنجیره جدید می باشد، تیم ترا 23 می در رشته توییتی توضیحاتی را با کاربران به اشتراک گذاشته است. اخیراً، تعدادی از اعضای جامعه (از جمله برخی از اعضای Terraform لبز) از بلاک چین جدید پیشنهادی به عنوان یک هارد فورک یاد کرده‌ اند. طرح احیا و بهبود ترا خواستار انجام فورک در زنجیره فعلی نیست، بلکه می ‌خواهد یک زنجیره جدید را ایجاد نماید.

منظور از فورک، تغییر در پروتکل بلاک چین است که می ‌تواند 2 بلاک چین جداگانه ایجاد نماید. یکی از بلاک چین ‌ها از پروتکل قبلی و بلاک چین جدید از نسخه جدید پیروی خواهد کرد. همچنین، زنجیره جدید تمامی تاریخچه معاملاتی نسخه قبلی را دارا خواهد بود.

بهبود اکوسیستم ترا

وجه تمایز مهم طرح جدید دارا بودن تاریخچه زنجیره پیشین است که برخلاف طرح Terra 2.0 می باشد. همچنین ترا 2 بلاک چین جدیدی است که اگر پیشنهاد بلاک 1623 آن تصویب شود، بلاک چینی جدید از بلاک صفر یا جنسیس ایجاد خواهد شد که تاریخچه ترا کلاسیک را نخواهد داشت و خود این امر نشان دهنده اینست که این طرح پیشنهادی در مورد فورک شبکه نخواهد بود.

از سوی دیگر برنامه ‌های غیرمتمرکز یا DApps از زنجیره قدیمی ترا کلاسیک در شبکه جدید وجود نخواهند داشت دقیقا بر خلاف آنچه در فورک رخ می دهد، از این رو برای بهبود شبکه نیاز خواهند داشت تا به شبکه جدید مهاجرت نمایند. بیشتر برنامه ‌های غیرمتمرکز یا DApps از جمله پنل هوشمند پروتکل Prism، پلتفرم staderlabs، پروتکل رندوم ایکس در ترا کلاسیک به شبکه جدید مهاجرت خواهند نمود.
فروپاشی اخیر اکوسیستم Terra به عنوان یکی از بزرگترین سقوط هایی که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال شاهد آن بوده اند که در عرض یک هفته حدود 40 میلیارد دلار را از بین برده است.
 

تگ ها