عدم حمایت اوپن سی از NFT هایETHPoW 

عدم حمایت اوپن سی از NFT هایETHPoW 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

تا زمان فرایند ادغام اتریوم تنها پانزده روز باقی مانده است. بدین ترتیب پس از فرایند ادغام شبکه اتریوم به یک بلاک چین اثبات سهام تبدیل خواهد شد که شبکه اتریوم را مقیاس پذیرتر و کارآمدتر خواهد کرد. در همین راستا؛ بزرگترین بازار NFT جهان اوپن سی اظهار داشته است که بزودی تنها از NFT های ارتقا یافته در زنجیره اتریوم PoS پشتیبانی خواهند کرد. 

براساس آخرین به روز رسانی اوپن سی، با وجود فورک ‌های احتمالی و همچنین افزایش NFTهای فورک شده در ETHPoW اوپن سی از ان اف تی های ایجاد شده حمایت نخواهد کرد و معاملات مربوط در این بازار بزرگ NFT امکان پذیر نخواهد بود.

علاوه بر پشتیبانی از زنجیره PoS اتریوم، اوپن سی اظهار داشته است که توسعه دهندگان این بازار هم اکنون در حال کار برروی یک محصول جدید برای انطباق با فرایند ادغام می باشند. محصول جدید اوپن سی به منظور تعهد به نظارت، مدیریت و برقراری ارتباط در سراسر شبکه باک چین طراحی شده شد.

به گفته کارشناسان؛ ادغام موفقیت ‌آمیز اتریوم احتمالا قیمت تمام دارایی ‌های دیجیتال به ویژه قیمت اتریوم و سایر پروژه ‌های مرتبط با آن را افزایش خواهد داد.

توسعه OpenSea در راستای انطباق با زنجیره PoS اتریوم

اوپن سی همزمان با آمادگی برای انتقال اتریوم به PoS، در حال دستیابی به تحولات جدیدی نیز است. اوایل این هفته، اوپن سی اعلام کرد که بلاک چین پالیگان را در پروتکل Seaport تازه راه اندازی شده، ادغام خواهد کرد. به گفته کارشناسان؛ این تغییر راه کارآمدتری برای حفظ بازار برای اوپن سی خواهد بود. پیش از افزودن شبکه پالیگان، اوپن سی با استفاده از پروتکل 0x تغذیه می شده است. تغییر به پروتکل Seaport، زیرساخت های بهتر و پایدارتری را برای اوپن سی فراهم نموده است.

در اطلاعیه رسمی اوپن سی آمده است: پس از چندین ماه ارزیابی تاثیرات پروتکل Seaport و جمع آوری بازخوردهای ارزشمند، تیم توسعه مارکت پشتیبانی از پالیگان را در پروتکل Seaport خود اضافه کرده و در ماه ‌های آینده، تیم زنجیره کلایتن و سایر زنجیره‌ های سازگار با EVM را نیز اضافه خواهد نمود. ماشین مجازی اتریوم یا EVM قطعه ای از نرم افزار است که قراردادهای هوشمند را اجرا می کند و وضعیت شبکه اتریوم را پس از اضافه شدن هر بلاک جدید به زنجیره محاسبه می کند.

مزایای استفاده از پروتکل Seaport

پروتکل Seaport اوپن سی متفاوت از چندین بازار NFT دیگر عمل خواهد کرد و به جای تراکنش همتا به همتا، اوپن سی از مکانیسم "پیشنهاد و در نظر گرفتن" استفاده خواهد کرد. این مکانیسم قرارداد هوشمندی است که در آن خریداران می توانند اقلام دیجیتال توافق شده را در اتریوم، ERC20،ERC721 و ERC1155 عرضه نمایند.

یکی دیگر از مزایای تغییر به پروتکل Seaport اینست که افراد جدید ثبت نام شده در پلتفرم، مجبور به پرداخت هزینه اولیه نخواهند بود.