عدم مسدود کردن آدرس‌های تورنادوکش توسط تتر

عدم مسدود کردن آدرس‌های تورنادوکش توسط تتر
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که بحث ممنوعیت پلتفرم میکسر اتریوم تورنادو کش در میان جامعه دیجیتال داغ است، Tether Holdings Limited، ناشر استیبل کوین تتر در 24 آگوست اعلام کرد که این شرکت آدرس های تورنادو کش را مسدود نخواهد کرد. این شرکت منتظر دستورالعمل های جدید مجری قانون در این خصوص است.

در 8 آگوست، ناظر مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده، دفتر کنترل دارایی های خارجی OFAC، استفاده از میکسر ارز دیجیتال اتریوم ، تورنادو کش را ممنوع اعلام کرد. از آن زمان تاکنون، اجرای تحریم های OFAC با نقد بسیاری از کارشناسان مواجه بوده است.

با این حال در راستای اجرای دستورالعمل OFAC، تعدادی از شرکت ‌ها از جمله سیرکل، کوین بیس، گیت هاب و دیسکورد وارد عمل شده و استفاده کنندگان سرور تورنادو کش را از سیستم خود حذف نمودند. برای مثال دیسکورد ده ها مرکز آدرس اتریوم را در لیست سیاه قرار داده و 75هزار استیبل کوین USDC را مسدود کرده است.

با این حال شرکت ناشر تتر، 16 روز پس از ممنوعیت OFAC اظهار داشته است که دارایی های تتر موجود در میکسر تورنادو کش را مسدود نخواهد کرد. همچنین این شرکت  اعلام کرده است که تاکنون به طور منظم با مقامات قانونی همکاری کرده است با این حال در خصوص دستور العمل اخیر برخلاف درخواست مجری قانون عمل خواهد نمود.

همچنین از آنجایی که OFAC تاکنون سند رسمی برای اقدام تحریمی خود ارائه نداده است، مجاز به جریمه شرکت های منتقد نخواهد بود. علاوه بر این، با وجود تماس روزانه شرکت با مجریان قانون ایالات متحده، هیچ سازمان، نهاد قانونی و یا رگولاتور توضیحات منطقی در این خصوص به این شرکت ارائه نداده است.

طبق اظهارات تتر، استیبل کوین Paxos نیز کیف ‌پول ‌های تورنادو کش را مسدود نکرده است. همچنین میکردائو، صادرکننده استیبل‌ کوین دیفای DAI نیز هیچ آدرس مربوط به این میکسر را مسدود نکرده است. تتر همچنین اقدام یو اس دی کوین در خصوص مسدود کردن آدرس های مربوط به میکسر را عجولانه خوانده و اظهار داشته است که اقدام USDC برای قرار دادن قراردادهای هوشمند تورنادو کش در لیست سیاه زودرس بوده و احتمالا سایر تنظیم‌ کننده‌ ها و سازمان ‌های قانونی در سراسر جهان را با چالش هایی روبرو خواهد کرد.

کاهش 45 درصدی قیمت TORN پس از تحریم های خزانه داری ایالات متحده

از سوی دیگر، خبر تحریم میکسر ارز دیجیتال باعث شد تا معامله ‌گران قرار گرفتن در معرض TORN، توکن اصلی تورنادو را محدود کنند و بدین ترتیب قیمت TORN دو روز پس از تحریم های وزارت خزانه داری ایالات متحده، 45 درصد کاهش یافت.

تورنادو کش با توکن بومی TORN با ارزش بازار حدود 13.78 میلیون دلار، در رتبه 703 بازار قرار دارد و هر واحد از تورنادو کش در این لحظه با قیمت 12.53 دلار معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن 85.81 میلیون دلار است. قیمت TORNدر 24 ساعت اخیر  با توجه به حمایت شرکت های بزرگ از این میکسر بیش از 38 درصد افزایش یافته است.

همچنین افزایش فروش TORN با افزایش حجم معاملات روزانه همراه بود که حاکی از حرکت است و به گفته کارشناسان این ارز احتمالا با بهبود 75 درصدی، تا سپتامبر به مرز 32 دلار نزدیک خواهد شد.