علاقه بالای BlackRock به استخراج بیت کوین

علاقه بالای BlackRock به استخراج بیت کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش اخیر جیمی کوتس، تحلیلگر بلومبرگ، علاقه مدیران دارایی به بیت کوین فراتر از صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) به بخش معدن کشیده می شود. به طور خاص، Coutts در مورد BlackRock صحبت می‌کند و درخواست مدیر دارایی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای ارائه یک ETF بیت‌کوین را «غافلگیرکننده» توصیف می‌کند. این تحلیلگر اظهار داشت که بلک راک و سایر مدیران دارایی برجسته جهانی، یعنی Vanguard و State Street، بیش از سه سال است که در صنعت استخراج بیت کوین مشارکت داشته اند.

تحلیلگر می گوید بلک راک و سایر شرکت های مبتنی بر ESG در استخراج بیت کوین سرمایه گذاری می کنند:

جیمز کوتس اظهار داشت که بلک راک سرمایه گذاری خود را در استخراج بیت کوین در سال 2020 با سرمایه گذاری در Marathon Digital، دومین شرکت بزرگ استخراج معادن عمومی آغاز کرد. قابل ذکر است، این پیشرفت زمانی رخ داد که صنعت استخراج بیت کوین با انتقادات زیادی مواجه شد، احتمالاً به دلیل اتکای قابل توجه به سوخت های فسیلی. در طول سه سال گذشته، Coutts گزارش می دهد که BlackRock، Vanguard و State Street سرمایه گذاری های مربوطه خود را در شرکت های استخراج بیت کوین بدون توجه به چرخه بازار افزایش داده اند. جالب توجه است که هر سه مدیر دارایی به ترویج اصول سرمایه گذاری زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) معروف هستند که بخشی از آن محدود کردن استفاده از سوخت فسیلی است. با این حال، به نظر می رسد که سرمایه گذاری در استخراج بیت کوین ممکن است به اعتبار ESG این شرکت ها آسیب نرساند. بر اساس گزارش دانیل باتن، یکی از بنیانگذاران CH4 Capital، جیمز کوت خاطرنشان می کند که استخراج بیت کوین در حال حاضر 50 درصد انرژی خود را از منابع پایدار به دست می آورد. و این درصد احتمالاً افزایش می‌یابد زیرا استخراج بیت‌کوین توانایی منحصربه‌فردی برای کسب درآمد از انرژی سرگردان و تثبیت شبکه‌های انرژی دارد.

اثر بالقوه نهادینه سازی استخراج بیت کوین:

بر اساس گزارش جیمز کوتس، بلک راک و دو مدیر دارایی دیگر در این بحث در حال حاضر سرمایه‌گذاران برتر در سه شرکت بزرگ استخراج معادن عمومی، یعنی Marathon Digital، Riot Platforms و Cleanspark هستند. این شرکت‌های استخراج مجموعاً 8.9 درصد از نرخ هش جهانی را در اختیار دارند، که بسیار مهم است زیرا استخراج‌کنندگان عمومی تنها 15 درصد از قدرت هش جهانی را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر، جیمز کوتس معتقد است که دخالت این مدیران دارایی در استخراج بیت کوین چالش کمی برای تمرکززدایی شبکه ایجاد می کند. با این حال، تحلیلگر خاطرنشان می کند که ممکن است در آینده تضاد بین ارزش های شبکه و ESG رخ دهد، به ویژه با توجه به تمایلات فعال BlackRock، Vanguard و State Street. با این حال، این امر مانع از عملکرد شبکه بیت کوین آنطور که انتظار می رود نمی شود. اما ممکن است معدنچیان دیگری را که فعالیت‌هایشان همچنان به سوخت‌های فسیلی وابسته است، سوق دهد تا پردازش «معاملات سانسور شده» را آغاز کنند. بر اساس داده های Tradingview، در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با 0.57 درصد افزایش در ماه گذشته با 26198.48 دلار معامله می شود.