عملکرد لونا 2.0 در روز نخست راه اندازی معاملات در زنجیره صفر 

عملکرد لونا 2.0 در روز نخست راه اندازی معاملات در زنجیره صفر 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایر دراپ و معاملات توکن جدید لونا 2.0 از روز شنبه آغاز شد و 30 دقیقه پس از آغاز معامله این توکن در صرافی بای بیت بعنوان نخستین توکن ارائه دهنده این ارز لونا 2 در آن لیست و ساعاتی بعد با رشدی سریع به 30 دلار رسید و تنها چند ساعت پس از آن بهای آن بیش از 84 درصد کاهش یافته است.

زنجیره جدید LUNA 2.0 در روز 28 می، فعال شده و میلیون ها کیف پول توکن جدید زنجیره را دریافت کرده اند. زنجیره پیدایش یا صفر نیز چند ساعت پس از فعال شدن در ByBit شروع به معامله کرده است. قیمت از 0.30 دلار شروع و به 30 دلار در 30 دقیقه اول معامله رسید. با این حال، اوج توکن جدید لونا کوتاه مدت بوده و قیمت در 3 ساعت بعد به 5.30 دلار سقوط کرده است.

در ساعات اولیه انتشار توکن جدید بدلیل اینکه صرافی ‌ها همچنان از طریق پردازش ایردراپ توکن‌ ها برای کاربران خود کار می‌کنند، LUNA 2.0 در سایر صرافی ‌های بزرگ مانند بایننس در دسترس نبوده است.

همزمان در صرافی Gate.io، قیمت آن به 18 دلار رسیده است، در حالی که در صرافی KuCoin، نوسانات به طور قابل توجهی کمتر بوده ست و در زمان اوج تنها تا 7.4 دلار رسیده است. صرافی ارز دیجیتال ByBit بیشترین نوسانات را داشته است و قیمت توکن جدید را از بسیاری از رقبای خود بالاتر برده است.

واکنش جامعه دیجیتال به راه اندازی زنجیره جدید توکن لونا 2.0

قیمت برای چندین ساعت در حدود قیمتی 6 تا 7 دلار تثبیت شد اما در حال حاضر روند نزولی دارد و قیمت در زمان انتشار فقط 5.70 دلار بوده است. فشار فروش برای زنجیره جدید به طور شگفت‌ انگیزی بالاست و بسیاری از سرمایه‌ گذاران اکوسیستم پس از از دست دادن اعتماد خود به اکوسیستم Terra پس از حوادث چند هفته گذشته، توکن های خود را نقد می کنند. علاوه بر این، بدون استیبل کوین UST در زنجیره جدید، تنها استفاده از توکن لونا در اکوسیستم مجاز می باشد.

همزمان با انتشار اولین زنجیره پیدایش یا صفر، اکوسیستم همچنان در حال توسعه می باشد و بلاک چین جدید لونا تنها به مدت شش ساعت در حال اجرا بوده است. بسیاری از سرمایه گذاران اکوسیستم هنوز ایردراپ خود را دریافت نکرده اند و بنظر می رسد فشار فروش با توزیع بقیه توکن ها ادامه خواهد یافت.

طبق اظهارات قبلی تیم توسعه اکوسیستم ترا، افرادی که قبل از سقوط لونا و استیبل کوین UST و همچنین بعد از آن، در کیف پول دیجیتال شخصی یا حساب صرافی دیجیتال خود ارز دیجیتال لونا یا استیبل کوین UST داشته اند یا اینکه این دو توکن استیک کرده اند، در ایردراپ زنجیره اولیه یا پیدایش شرکت داده خواهند شد.

طبق گفته تیم توسعه اکوسیستم ترا، عرضه اولیه لونای جدید یک میلیارد توکن خواهد بود که قرار است 300 میلیون واحد آن به استخری ویژه برای جامعه ارز دیجیتال لونا اختصاص داده شود.
 

تگ ها