ایردراپ چیست؟ (آموزش دریافت ایردراپ رایگان)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "ایردراپ چیست؟ (آموزش دریافت ایردراپ رایگان)"


  • 20:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

ایردراپ یا Airdrop یکی از جذاب ترین روش های کسب رمز ارزهاست. در این روش شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای و به شکل کاملا رایگان ارز دیجیتال دریافت میکنین. این روش بیشتر برای معرفی یک پروژه و ارز دیجیتال اون کاربرد داره. در ادامه این مطلب با ما همراه باشین تا به طور کامل بهتون شرح بدیم Airdrop چیست؟ و برای شرکت در آن و دریافت ایردراپ چه باید کرد؟
ایردراپ ارز دیجیتال یکی از مهمترین عبارت هاییه که در بازار رمز ارزها با اون مواجه میشیم. در دنیای ارزهای دیجیتال فرصت های زیادی برای کسب درآمد وجود داره که ایردراپ ها یکی از بهترین روش ها برای افراد تازه کار است. البته برای دریافت ایردراپ، از شما خواسته میشه که یه سری فعالیت ساده مثل دنبال کردن اکانت توییتری پروژه رو انجام بدین.
ایردراپ ها معمولا بخشی از روند تبلیغاتی یک پروژه هستن که طی اون مقداری از رمز ارز به رایگان به افراد مختلف داده میشه. به همین دلیل این روش ریسک بسیار پایینی رو داره. شما هم میتونین با دنبال کردن مطالبی که در این مقاله از آموزش ارز دیجیتال ارزسنج بهتون گفتیم، به شکل مجانی ارز دیجیتال دریافت کنین.

مفهوم ایردراپ چیست ؟

ایردراپ چیست

در واقع وقتی از ایردراپ در ارز های دیجیتال صحبت می‌کنیم، منظورمون نوعی بازاریابی برای یک سری از ارزهای دیجیتال هستش. در وهله اول باید بدونیم که هدف از ایجاد یک ایردراپ سرمایه‌گذاری یا سودآوری نیست. برای روشن شدن مفهوم، بهتره یه مثال بزنیم. فرض کنید از طریق یک دوست یا عضویت در یک انجمن یا شبکه اجتماعی، متوجه شدید که در صورت انجام یک سری کار های ساده و بدون هزینه، مقداری ارز دیجیتال رایگان دریافت خواهید کرد. خب اگر چنین چیزی ممکنه پس چرا نباید انجام داد ؟ قطعا هر کسی تمایل داره که در ازای انجام کار های ساده و بی هزینه، مقداری ارز دیجیتال دریافت کنه. این مسئله دقیقا همون چیزیه که شخص یا شرکت ارائه دهنده ایردراپ به دنبال اون هستش. یعنی از بقیه به عنوان ابزاری برای تبلیغ محصول خودش (می تونه توکن، کیف پول، صرافی و  چیزای دیگه باشه) استفاده کنه و به ازای اون مقداری ارز دیجیتال رایگان به تبلیغ کننده اختصاص بده. پس شاید تا الان متوجه شده باشید که در ایردراپ ارز های دیجیتال، شما به نوعی برای یک ارز تبلیغات و بازاریابی می کنید و در ازای اون مقداری از همون ارز رو رایگان دریافت می کنید. 

کاربرد های ایردراپ در بازار ارزهای دیجیتال

کاربرد های ایردراپ

ایردراپ ها غالبا با عنوان ابزاری برای معرفی کوین ها و توکن های جدید شناخته میشن ولی کاربرد ایردراپ محدود به این مسئله نیست و بسیار متنوع هستش که در ادامه این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد.

معرفی یک ارز دیجیتال جدید (ICO)

در بازار کریپتوکارنسی، به عرضه اولیه یک کوین اصطلاحا ICO گفته میشه که مخفف عبارت (Initial Coin offering) هستش. ارائه ‌دهندگان یک ارز دیجیتال جدید برای معرفی بیشتر و بهتر رمز ارزی که قراره ارائه بدن، می‌تونن اقدام به بازاریابی به کمک ابزاری مثل ایردراپ کنن. به این ترتیب که مقداری از کوین ‌ها رو به صورت رایگان در بین مردم پخش کنن و در مقابل از اونا بخوان که کار هایی رو در ازای دریافت این کوین ها انجام بدن. معمولا کار هایی که شرکت های عرضه دهنده کوین از کاربران ایردراپ میخوان اینه که یک سری اقدامات تبلیغاتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی براشون انجام بدن.

معرفی یک صرافی تازه تاسیس با ایردراپ

یکی دیگه از کاربرد های ایردراپ، جذب مشتری و کاربران بیشتر برای صرافی های تازه تاسیس هستش. این صرافی ها در ازای پرداخت ارز دیجیتال رایگان یا امتیازات اعتباری، از کاربران میخوان که به افزایش دامنه کاربران شون کمک کنن.

معرفی یک کیف پول جدید

 شرکت هایی که نرم افزار های کیف پول ارز دیجیتال رو توسعه میدن، گاها برای افزایش کاربران و معرفی محصول شون از ایردراپ استفاده می کنن. به این شکل که در ازای معرفی کیف پول و استفاده از اون، مقداری ارز دیجیتال رایگان به کاربر اختصاص میدن.

جمع آوری اطلاعات

از دیگر موارد کاربرد های ایردراپ بحث جمع آوری داده و اطلاعات از طریق فرم های نظر سنجی انلاین هستش. معمولا اکثر کاربران علاقه ای به پر کردن فرم های نظرسنجی ندارن. با تکنیک اختصاص امتیازی توسط ایردراپ، جذابیت شرکت در نظر سنجی بالاتر میره و یک سری از کاربران برای بهره مندی از مزایای ایردراپ هم که شده، فرم های نظر سنجی رو پر می کنن. البته این کار برای شرکت ارائه دهنده ایردراپ هم مزایایی داره و اونم اینه که با هزینه نسبتا پایین تری می تونن داده های مورد نیازشون رو از جامعه هدف تهیه کنن.

انجام فورک در شبکه

در شبکه هر ارز دیجیتالی، مجموعه ای از قوانین و پروتکل ها توسط توسعه دهندگان اون اعمال شده. گاهی اوقات نیاز به انجام یکسری اصلاحات و تغییرات در این قوانین به وجود میاد ولی از اونجایی که قوانین و پروتکل ها قابل تغییر نیستن، باید یک انشعاب جدید در شبکه ایجاد بشه. به عبارت ساده تر با اعمال تغییراتی در برنامه اصلی شبکه و ایجاد یک انشعاب جدید، یک فورک در شبکه انجام داده ایم. در اینجا هم برای معرفی موارد جدید در شبکه، یک سری از تیم های توسعه از ایردارپ و تکنیک های تبلیغاتی اون استفاده می کنن. ویدیوی فورک چیست؟ در این زمینه می تونه برای شما مفید باشه.
تا اینجا متوجه شدیم که ایردراپ چیست و کاربرد های ایردراپ چیه. در ادامه با انواع اقسام ایردراپ آشنا میشیم و امکانات و شرایط لازم برای دریافت ایردراپ رو توضیح میدیم.

انواع ایردراپ 

ایردراپ ها رو عمدتا به سه دسته اصلی تقسیم می کنن.

1.    ایردراپ Bounty :

این نوع ایردراپ ها به شما در ازای توییت کردن، عضویت در کانال تلگرام و کلا این چنین اقداماتی پاداش میده.

2.    ایردراپ Standard :

در این نوع در صورتی پاداش می گیرید که در یک وب سایت خاص عضو بشید و ثبت نام کنید.

3.    ایردراپ Holder :

در این ایردراپ ها باید مقدار معینی از یک ارز مشخص رو در کیف پول خودتون نگه داری کنید و در ازای اون پاداش دریافت کنید.

امکانات مورد نیاز برای دریافت ایردراپ

برای بهره مندی از مزایای ایردراپ ها، شما باید یک سری امکانات ساده رو داشته باشین که به ترتیب براتون توضیح داده میشه.

•    کیف پول با قابلیت پشتیبانی شبکه اتریوم (ERC-20):

اکثر ایردراپ هایی که ارائه میشن سازگار با شبکه اتریوم و استاندارد ERC–20  هستن و از همین رو کیف پولتون باید سازگار با این استاندارد باشه.

•    اکانت فعال در توییتر و تلگرام :

اکثر ایردارپ ها از شما خواهند خواست که در یک کانال تلگرامی عضو بشین و صفحه محصول رو در توییتر دنبال کنید. همین طور ارائه دهنده ایردراپ از کاربران میخواد که گاها یک توییت رو ری توییت کنن و مطالب کانال و صفحه محصول رو به اشتراک بذارن.

معرفی وب سایت های فعال در زمینه ایردراپ

بعضی از وب سایت ها هستن که ایردراپ های جدید رو اطلاع رسانی می کنن و به نوعی مرجع کسب اطلاعات از ایردراپ ها هستن. در ادامه دو نمونه معروف از این وب سایت ها رو براتون معرفی می کنیم.

کاربرد ایردراپ


1.    وب سایت ایردراپ الرت (airdropalert.com) :

در این وب سایت لیست ایردراپ های مختلف رو می تونید ببینید و با کلیک روی هر کدوم اطلاعات بیشتری در مورد اون ایردراپ براتون نمایش داده میشه. عملیاتی که برای به دست آوردن ایردارپ مورد نیاز هست هم قدم به قدم توضیح داده شده.

2.    وب سایت airdrops.io

در وب سایت airdrops.io هم می تونید از آخرین ایردراپ ها و شرایطشون اطلاعات کسب کنید.

کلاهبرداری در ایردراپ ها

البته برای شرکت در ایردراپ ها باید به این نکته هم توجه داشته باشین که کلاهبرداری های گسترده ای در این حوزه وجود داره. همچنین تمامی ایردراپ ها سودده نیستن؛ اما به دلیل اینکه کاملا رایگان هستن، افراد زیادی طرفدار این روش کسب ارز دیجیتال میباشند.
بعد از اینکه ایردراپی را در یکی از پلتفرم های گفته شده پیدا کردید و یا اینکه فردی پروژه ای را به شما معرفی کرد، قبل از هر چیزی باید اعتبار سازندگان و ارائه دهندگان آن ایردراپ را بررسی کنید. فراموش نکنین که همه Airdrop ها ارزش وقت گذاشتن و شرکت کردن رو ندارن.
همچنین مواردی گزارش شده که برای دریافت ایردراپ از افراد خواسته میشه مبلغی رو پرداخت کنن. در صورتی که چنین اتفاقی براتون رخ داد، میتونین از اسکم بودن اون پروژه اطمینان پیدا کنین. ایردراپ ها کاملا رایگان هستن و برای دریافت آن ها نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست.
نکته دیگری که برای جلوگیری از کلاهبرداری در Airdrop ها باید رعایت کنید اینه که تحت هیچ شرایطی کلید خصوصی کیف پولتون رو در اختیار پلتفرم های مربوطه قرار ندید. در مورد کلید های خصوصی در مقاله کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ توضیحات کاملی در مورد اهمیت کلید های خصوصی به شما داده ایم. اما لازم میدونیم به این نکته اشاره کنیم که این کلید ها مثل رمز کارت بانکی شما هستن. هر فردی که به کلید خصوصی کیف پول ارز دیجیتال شما دسترسی داشته باشه، میتونه به رمز ارزهاتون دسترسی پیدا کنه.

سخن پایانی

برای کسب درآمد از ارز های دیجیتال، راه های فراوان و متنوعی وجود داره که هر کس با توجه به شرایطش می تونه یکی رو انتخاب کنه. در این مقاله ایردراپ در ارز های دیجیتال، به عنوان یکی از شیوه های کسب درآمد از رمز ارز ها معرفی شد و با انواع کاربرد های ایردراپ هم آشنا شدیم. ایردراپ گزینه خوب و بدون ریسکی برای کسب سود هستش که می تونید با پیگیری اخبار درباره ایرداپ های جدید، موقعیت های مناسب مشارکت در ایردراپ رو شناسایی کنید. اگه دوست دارین اطلاعات تخصصی تری در این مورد بدست بیارین، دوره ارز دیجیتال می تونه شما رو به یک شخص حرفه ای تبدیل کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ایردراپ چیست؟ (آموزش دریافت ایردراپ رایگان)

در مورد ایردراپ چیست؟ (آموزش دریافت ایردراپ رایگان) نظر دهید
سوال امنیتی :4+43 = ?