فروش بیت کوین های توقیف شده توسط فنلاند و ارسال آن به اوکراین

فروش بیت کوین های توقیف شده توسط فنلاند و ارسال آن به اوکراین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فنلاند 1889 بیت کوین کشف شده در پرونده های مواد مخدر را به قیمت 46.5 میلیون یورو برابر 47.4 میلیون دلار فروخته است. وزیر دارایی این کشور پیش از این گفته است که عواید فروش بیت کوین برای کمک های بشردوستانه و بازسازی به اوکراین خواهد رفت.

سازمان گمرک دولت فنلاند روز پنجشنبه 21 جولای اعلام کرد که بیت کوین های ضبط شده قانونی را فروخته است. در جزئیات این اطلاعیه آمده است: در طول تابستان، گمرک فنلاند ارزهای دیجیتال خود را که به طور قانونی در اختیار دولت قرار گرفته بود را دریافت و برای ارسال کمک های بشر دوستانه به اوکراین فروخته است.

براساس توضیحات سازمان گمرک فنلاند؛ بیت کوین ها در ارتباط با تحقیقات در مورد جرایم مربوط به مواد مخدر، قاچاق و مواد دوپینگ کشف و ضبط شده است. این کوین ها توسط دو کارگزار ارز دیجیتال انتخاب شده توسط سازمان گمرک در اواخر ژوئن فروخته شده است.

گمرک فنلاند همچنین اعلام کرد که حدود 90 بیت کوین دیگر در اختیار این سازمان باقی مانده است. در زمان نگارش خبر، بیت کوین با قیمت 22874 دلار معامله می ‌شود که طی هفت روز گذشته 10 درصد کاهش یافته است. با این حال بیت کوین در 30 روز گذشته 14.4 درصد افزایش داشته است.

سازمان گمرک دولت فنلاند افزود که سایر ارزهای دیجیتال نیز توسط این سازمان توقیف شده است، با این حال از آنجایی که تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد، نام ارزها یا مقادیر آنها را نمی توان با جزئیات اعلام نمود. سازمان گمرک افزود که احتمالا ارزش آنها حداقل صدها هزار یورو می باشد.

براساس اظهارات مدیر مالی سازمان گمرک به خبرگزاری فنلاندی STT، بیشتر بیت کوین های ضبط و فروخته شده اخیر در سال 2016 پس از دستگیری فروشنده مواد مخدر فنلاندی مصادره شده است. همچنین براساس اظهارات آنیکا ساریککو، وزیر دارایی فنلاند در ماه می، درآمد حاصل از فروش بیت کوین ضبط شده به نفع اوکراین که در حال جنگ با روسیه است، استفاده خواهد شد.

بیت کوین اوکراین

دولت اوکراین برای تامین مالی جنگ نظامی خود علیه روسیه به ارزهای دیجیتال روی آورد و تنها دو روز پس از آغاز جنگ؛ آدرس کیف پول های دیجیتال خود را برای دریافت کمک های مالی بشردوستانه منتشر کرد. هم اکنون نیز وزارت تحول دیجیتال اوکراین کمک های مالی را در 14 ارز دیجیتال می پذیرد. به گفته وزیر تحول دیجیتال، دولت تاکنون بیش از 100 میلیون دلار در ارزهای دیجیتال جمع آوری کرده است.

به گفته وب سایت رسمی سازمان دیجیتال اوکراین، ارز دیجیتال جمع آوری شده از ابتدای تهاجم روسیه به اوکراین شامل بیش از 500 بیت کوین، 9887 اتریوم، 9.9 میلیون دلار استیبل کوین دای، یو اس دی کوین و تتر می باشد.