فروپاشی بازار Terra و تجدید نظر در قوانین دیجیتال کره جنوبی

فروپاشی بازار Terra و تجدید نظر در قوانین دیجیتال کره جنوبی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فروپاشی بازار Terra و بدهی های مالیاتی مربوط به آن می تواند کره جنوبی را مجبور به تجدید نظر در قوانین ارزهای دیجیتال کند. طبق گزارش ‌ها، مجلس ملی کره جنوبی و دولت در پی بررسی اضطراری در مورد سقوط بازار Terra در حال بررسی قوانین سخت ‌گیرانه‌ تر ارزهای دیجیتال می باشند.

گزارش ‌ها حاکی از آن است که مقررات دارایی مجازی جدای از چارچوب قانون بازار سرمایه با جریمه ‌های بالاتر روبرو خواهند شد. طبق گزارش ارائه شده سودهای ناعادلانه از پامپ و دامپ های ارزهای دیجیتال، دستکاری قیمت‌ ها، تجارت غیرقانونی، تجارت داخلی و پولشویی باعث جریمه ‌های مدنی و حبس کیفری خواهد شد.

قانون جدید صنعت دارایی مجازی همچنین یک سیستم مجوز جداگانه برای شرکت ‌های خارجی ارائه کرده است. طبق این گزارش، شرکت‌ هایی مانند Terraform Labs با شرکت ‌های تابعه داخلی آن مشمول دستورالعمل ‌های داخلی قرار خواهند گرفت.

همچنین براساس ادعای گزارش کمیسیون خدمات مالی، کسب مجوز بیزینس های دیجیتال سخت تر خواهد شد. در این گزارش اشاره شده است که یک نهاد جداگانه، مدیریت دارایی های دیجیتال، وایت پیپرز و بررسی های افشا را برعهده خواهد داشت. همچنین سیستم جدید مجوز و ثبت نیز با هدف تمایز بین ریسک دارایی های مجازی و نوع فعالیت تجاری شروع بکار خواهند کرد. براساس گزارش ارائه شده؛ صرافی ‌های ارزهای دیجیتال یا اپراتورهایی که با خدمات دیجیتال سروکار دارند، باید مجوزهای دقیق‌ تری صادر کنند.

ادعاهای مالیاتی در بحبوحه فروپاشی Terra

در میان فروپاشی بازار لونا و UST، طبق گزارش‌ ها، دولت کره جنوبی در حال بررسی تنظیم قوانین مربوط به استیبل کوین ها نیز می باشد. همزمان یک واحد ویژه به نام "Yeouido Grim Reaper" برای تحقیق در فرایند سقوطTerra ایجاد شده است.

تیم تحقیقاتی مشترک جرایم مالی و اوراق بهادار در تاریخ 18 می رسما راه اندازی شد تا روش های مورد استفاده مسئول شبکه، TFL برای جذب سرمایه گذاران را بررسی کند. همچنین طبق گزارش، تیم تحقیقاتی مشترک جرایم مالی و اوراق بهادار به Terra برای ایجاد یک طرح پانزی عمدی مشکوک می باشد.

سرمایه گذاران لونا و استیبل کوین اکوسیستم ترا یک شکایت دسته جمعی علیه دو کوون، مدیرعامل Terraform لبز، به اتهام کلاهبرداری تنظیم کرده اند. آنها همچنین مدارکی برای مصادره موقت اموال او ارائه داده اند. در همین حال، سازمان مالیات ملی به دنبال 100 میلیارد وون یا 78.5 میلیون دلار مالیات از مدیر عامل شرکت، سایر مدیران ارشد و آزمایشگاه Terraform می باشد.

براساس اظهارات آژانس خبری ناور، درست قبل از سقوط اکوسیستم ترا، مدیر عامل شرکت ترا در تلاش برای منحل کردن هلدینگ داخلی خود و انتقال به خارج از کشور، برای فرار مالیاتی بوده است.
 

تگ ها