قطر میزبان اولین تورنمنت بازی متاورسی فیفا

قطر میزبان اولین تورنمنت بازی متاورسی فیفا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

قطر میزبان اولین تورنمنت بازی‌ های متاورسی فیفا در خاورمیانه خواهد بود تا به طرفداران آن در سراسر جهان اجازه دهد تا بهترین بازیکنان فیفا را برای رقابت جام قهرمانان EA Sports FIFA 22 تماشا نمایند. این مسابقه در سالن ورزشی Aspire Ladies در دوحه برگزار خواهد شد و 16 بازیکن برای جوایز مختلف مسابقه خواهند داد. از 16 بازیکن، 12 نفر از بازیکنان برتر EA Sports FIFA 22 و چهار بازیکن دیگر از منطقه MENA برگزیده خواهند شد.

چهار بازیکن MENA پیش از این در مسابقات مقدماتی آنلاین شرکت کرده بودند و اکنون این فرصت را خواهند داشت تا تجربه رقابت با حرفه ای ها را در کارنامه خود داشته باشند.
پلتفرم ورزشی Ooredoo Nation این مسابقه را برگزار خواهد نمود. برندگان برتر به ترتیب 25000 دلار و 15000 دلار دریافت خواهند نمود. از سوی دیگر، نایب قهرمان دوم و چهارمین بازیکن برتر نیز هر کدام 5000 دلار دریافت خواهند کرد.

براساس اظهارات ناصر بن حمد بن ناصر آل ثانی، مدیر ارشد بازرگانی Ooredoo در خصوص این توسعه، شرکت Ooredoo برای ورود به وب 3 مفتخر و هیجان‌زده است و همچنین این اقدام با تعهد استراتژیک Ooredoo برای سرمایه گذاری در مسیر نوآوری همسو می باشد. با برگزاری اولین تورنمنت بازی‌ های متاورسی فیفا؛ بینندگان و علاقمندان فرصت های متعددی برای تعامل با یکدیگر و بازیکنان در طول مسابقات خواهند داشت.

علاوه بر آن، Ooredoo Nation به عنوان بخشی از انجام این پروژه به بینندگان، توکن ‌های غیرقابل تعویض رایگانNFT، قابل بازخرید، و فرصتی برای ملاقات با بازیکنان ارائه خواهد نمود. دریافت کنندگان توکن های NFTمی توانند آنها را به عنوان سرمایه گذاری نگه داری یا معامله نمایند.

براساس اعلامیه رسمی طرفدارانی که مایل به تماشای جام قهرمانی EA Sports FIFA 22 می باشند، می توانند با مراجعه به وب سایت فیفا پس از آگاهی از زمان برگزاری آنرا بصورت آنلاین تماشا نمایند. همچنین امکان تماشای آنلاین و ضبط شده مسابقات در YouTube در دسترس خواهد بود.

توسعه صنعت Esports گام بعدی متاورس

زمان زیادی نیست که متاورس به دنیای پر هیجان ورزش ورود کرده است. در اوایل ماه می، فدراسیون جهانی ورزش‌ یک کمیته متاورسی را برای شکل‌ دهی و توسعه متاورس برای جامعه جهانی ورزش‌ تشکیل داده است. این سازمان که متشکل از کارشناسان بلاک چین، توسعه دهندگان NFT و سلبریتی های رسانه های اجتماعی است، اظهار داشت که کمیته متاورسی GEF با هدف پرورش ایده ‌ها و توسعه جهانی متاورس تأسیس شده است.

همچنین براساس اظهارات گروهی از کارشناسان حوزه متاورس؛ شیوع کووید19 منجر به افزایش علاقه افراد به حوزه متاورس شده است و افراد راهکارهای جدیدی برای تعامل با تیم ‌ها و بازیکنان مورد علاقه خود پیدا کرده ‌اند.

تگ ها