لغو قرار داد 459 میلیون دلاری صرافی CryptoCom با لیگ قهرمانان اروپا

لغو قرار داد 459 میلیون دلاری صرافی CryptoCom با لیگ قهرمانان اروپا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال کریپتو کام با تشدید تنش های حقوقی خود در برخی از کشورهای اروپایی، قرارداد 495 میلیون دلاری با یوفا، اتحادیه فوتبال اروپا را لغو نمود. طبق قرارداد صرافی ارز دیجیتال کریپتو کام مستقر در سنگاپور قرار بوده تا سال 2027 جایگزین شرکت گازپروم بزرگ نفتی روسیه به عنوان حامی مالی پنج فصل ورزشی آینده مسابقات لیگ قهرمانان اروپا باشد. اتحادیه فوتبال اروپا پس از تجاوز روسیه به اوکراین، در ماه مارس قرارداد خود را با شرکت گازپروم لغو کرده است. 

صرافی ارز دیجیتال کریپتو کام به دلیل مشکلات قانونی در کشورهای انگلستان، فرانسه و ایتالیا و همچنین چالش های ناشی از بازار نزولی اخیر مجبور به لغو قرارداد شده است.

گسترش سرمایه گذاری های دیجیتال همزمان با بازار نزولی

به گفته برخی از تحلیلگران، شرکت ‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال تاکنون 2 میلیارد دلار در رویدادهای ورزشی مختلف هزینه کرده‌ اند. اما با توجه به رکود اخیر بازار، احتمال دوام سرمایه‌ گذاری شرکت های دیجیتال کم است. با این حال، علیرغم بازار نزولی و چالش های مرتبط با آن تمایل صرافی ارز دیجیتال کریپتو کام برای سرمایه ‌گذاری در رویدادهای ورزشی کم نشده است.

این شرکت دیجیتال در ماه گذشته از طرح سرمایه ‌گذاری 9 رقمی خود برای بازسازی ورزشگاه  CryptoCom Arena خبر داده است. همچنین در ماه آگوست این صرافی مجوز فعالیت های دیجیتال خود را از اداره رفتار مالی بریتانیا، FCA دریافت کرده است. این صرافی همچنین به عنوان ارائه ‌دهنده خدمات دارایی ‌های دیجیتال در کره جنوبی مجوز فعالیت خود را از مقامات کره جنوبی اخذ نموده است.

همچنین، در طول دو ماه گذشته، کریپتو کام مجوز حضور و فعالیت موقت خود را در ایتالیا، قبرس، سنگاپور و دبی دریافت نموده است. در نوامبر سال گذشته نیز صرافی ارز دیجیتال کریپتو کام امتیاز ورزشگاه Staples Center لس آنجلس را به مدت 20 سال و به مبلغ 700 میلیون دلار خریداری نمود و نام آن را به کریپتو کام آرنا تغییر داد.

در ماه مارس سال جاری هم این صرافی ارز دیجیتال قرارداد اسپانسری با تیم فرمول 1 استون مارتین امضا نمود و در ماه ژوئن موفق به ثبت قرارداد 5 ساله اسپانسری برای مسابقات اتومبیل‌ رانی جایزه بزرگ (فرمول 1) شد. علاوه بر اقدامات اخیر صرافی کریپتو کام مبلغی بالغ بر 100 میلیون دلار به مت دیمون، بازیگر مشهور هالیوودی برای یک تبلیغ تلویزیونی پرداخت نموده است.

CRO توکن بومی این صرافی همچنین از زنجیره Cronos سازگار با EVM که اخیرا نام تجاری خود را تغییر داده است. این سکه قبلا "Crypto.com Coin" نامیده می شد اما اکنون با نام "کرونوس" شناخته می شود. ارز دیجیتال CRO با ارزش بازار حدود 3.02 میلیارد دلار در رتبه 26 مارکت و سهم 0.29 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. قیمت کرونوس با انتشار اخبار سرمایه گذاری صرافی افزایش یافته است.
 

تگ ها