لیست اوراق بهادار کوین بیس تحت بررسی SEC

لیست اوراق بهادار کوین بیس تحت بررسی SEC
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش بلومبرگ نیوز در 26 جولای، کمیسیون بورس و اوراق بهادار هم اکنون در حال بررسی مبادلات کوین بیس در خصوص دارایی های امنیتی ثبت نشده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC از زمانی که تعداد توکن های بهادار فهرست شده در پلتفرم خود را افزایش داده است، تحقیقات خود را در مورد صرافی های دیجیتال به ویژه کوین بیس دو برابر کرده است.

کوین بیس پیش از این برای سالها تعداد توکن های فهرست شده خود را در حداقل نگه داشته و اکنون بیش از 150 ارز دیجیتال را فهرست کرده است. صرافی کوین بیس به عنوان بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده در سال 2021 شروع به فهرست توکن های بیشتری برای رقابت با رقبای خود کرده است.

پس ثبت ادعای SEC علیه کوین بیس؛ پل گروال، مدیر ارشد حقوقی کوین بیس، در توییتی اعلام کرد که صرافی کوین بیس مشتاقانه منتظر تعامل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار،SEC در این زمینه می باشد. SEC قبلا فرآیند بررسی دقیق و ارزیابی جنبه های تجاری و قانونی کوین بیس را انجام داده است.

SEC و اوراق بهادار

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC، چندین بار اعلام کرده است که بسیاری از دارایی ‌های دیجیتال تحت تست هاوی به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته می شوند و صرافی های دیجیتال موظف به ارائه این نوع دارایی دیجیتال و تقاضای بررسی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبل از فهرست کردن خواهند بود.

تست هاوی به قانون دادگاه عالی ایالات متحده برای تعیین اینکه آیا یک معامله واجد شرایط "قرارداد سرمایه گذاری" است یا خیر، اشاره دارد. از نظر تست هاوی یک دارایی در صورتی به صورت امنیت تعریف می شود که شامل تامین نقدینگی یک قرارداد سرمایه گذاری با بازگشت سرمایه به همراه سود باشد.

کارولین فام، کمیسر کمیسیون معاملات آتی، CFTC از کمیسیون بورس و اوراق بهادار انتقاد کرده و اظهار داشته است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC دارایی ‌ها را برحسب سرمایه اولیه آنها طبقه‌ بندی کرده است.

ارتباط SEC و کوین بیس

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس تاکنون چندین بار از برخی اقدامات رگولاتور ایالات متحده درخصوص ارزهای دیجیتال انتقاد کرده است. اخیرا نیز پس از شکایت SEC از کارمند سابق صرافی در تاریخ 21 جولای، به شدت فهرست کردن اوراق بهادار را رد کرده است. به گفته سخنگوی کوین بیس در مصاحبه با رویترز، کوین بیس اوراق بهادار را در پلتفرم خود فهرست نمی کند.

طبق دادخواستSEC، نه مورد از توکن های دیجیتال فهرست شده در کوین بیس اوراق بهادار بوده است. کوین بیس هم اکنون هفت مورد از این توکن ها را در لیست فهرست خود دارد.

اخیرا نیز صرافی با انتشار پست وبلاگی مجددا اظهار داشته که اوراق بهادار را فهرست نکرده است و به کمیسیون بورس و اوراق بهادار،SEC توصیه کرد که بر ارائه یک چارچوب نظارتی برای صنعت دیجیتال تمرکز کند.

تگ ها