لیکوئید بیش از 300 میلیون دلار ارز دیجیتال همزمان با کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم

لیکوئید بیش از 300 میلیون دلار ارز دیجیتال همزمان با کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از سخنرانی 8 دقیقه ای جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد اقتصاد ایالات متحده، صنعت ارزهای دیجیتال 6.8 درصد کاهش یافته است و بیش از 300 میلیون دلار پوزیشن دیجیتال لیکوئید شده است. قیمت بیت کوین در 48 ساعت گذشته 6.6 درصد از ارزش خود را از دست داد و کمی بالاتر از 20000 دلار معامله می شود.

طی هفت روز گذشته، بیت کوین تقریباً 4 درصد از ارزش خود را از دست داده و در حال حاضر با بیش از 70 درصد فاصله از بالاترین رکورد خود معامله می شود. طبق داده های کوین گلس، کل نقدینگی بیت کوین در 24 ساعت گذشته به 83 میلیون دلار رسیده است. همزمان، ارزش بازار بیت کوین نیز با 50 درصد سقوط از نزدیک به 900 میلیارد دلار ثبت شده در ابتدای سال جاری به رقم فعلی 387 میلیارد دلار رسیده است.

قیمت اتریوم نیز در 48 ساعت گذشته 11 درصد کاهش یافته و پوزیشن های 135 میلیون دلاری را از بین برده است. اتریوم با کاهش اخیر خود به زیر 1500 دلار برای اولین بار در چند هفته اخیر رسیده است و این کاهش به این معنی است که سود حاصل از پیش بینی فرایند ادغام در هفته های اخیر از بازار پاک شده است. همچنین طی هفت روز گذشته، اتریوم بیش از 7 درصد از ارزش خود را کاهش داده است و تقریباً 70 درصد از اوج قیمتی خود فاصله گرفته است.

نوسانات آلت کوین ها

سایر ارزهای رمزپایه اصلی نیز کاهش شدیدی را تجربه کرده و چندین معامله ‌گر میلیون ‌ها دلار را از دست داده اند. برای مثال؛ قیمت ریپل 5.6 درصد کاهش یافت و 2.66 میلیون دلار از سرمایه خود را لیکوئید کرده است، سولانا هم 9.9 درصد کاهش یافته و 6.81 میلیون دلار از دست داده است.

کاهش 11.5 درصدی ارزش اتریوم کلاسیک نیز منجر به لیکوئید بیش از 16 میلیون دلار شده است. مجموع لیکوئید ارزهای دیجیتال در 48 ساعت گذشته بیش از 317 میلیون دلار بوده است. جدای از آن، مارکت ارزهای دیجیتال شاهد کاهش ارزش بازاری به حدود 1.02 تریلیون دلار بوده و تقریباً 70 میلیارد دلار از این فضا پاک شده است.

تاثیر فدرال رزرو بر مارکت دیجیتال

کاهش اخیر بازار را می توان با اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مبنی بر اینکه اقتصاد ایالات متحده باید منتظر چالش های بیشتری باشد، مرتبط دانست. به گفته جروم پاول، فدرال رزرو متعهد به مهار تورم با اعمال سیاست های سختگیرانه تر برای اقتصاد است. به گفته تحلیلگران، آخرین اقدام فدرال رزرو احتمالا به معنای یک افزایش نرخ بهره دیگر در جلسه سپتامبر خواهد بود و نرخ بهره بالاتر یک چالش مهم برای دارایی های دیجیتال است.

همچنین از آنجایی که بیت کوین به عنوان یک محصول سرمایه گذاری مانند سهام یا اوراق قرضه در نظر گرفته می شود، می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر تصمیمات فدرال رزرو و اطلاعیه های اقتصاد کلان قرار گیرد.