لیکوئید سنگین در BNB ناشی از نفوذ به این شبکه

لیکوئید سنگین در BNB ناشی از نفوذ به این شبکه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گفته Coinglass، بازار ارزهای دیجیتال در این دوره شاهد بیش از 1.04 میلیارد دلار لیکوئید شده است. از این میان، BNB در پروتکل وام دهی Venus متعلق به عامل هک BSC Bridge 560 میلیون دلاری لیکوئید شده است.

هک BSC Bridge: درک یکی از بزرگترین سوء استفاده های کریپتو:

هک BSC brdige در اکتبر 2022 یکی از بزرگترین سوء استفاده ها در تاریخ رمزنگاری و DeFi بود که هکر نزدیک به 593 میلیون دلار از BNB را سرقت کرد. اما داستان به همین جا ختم نشد زیرا هکر سعی کرد تا جایی که می توانست پول شویی کند. پس از این حمله، هکر 900000 BNB به ارزش 200 میلیون دلار به عنوان وثیقه به Venus سپرده تا 150 میلیون دلار استیبل کوین وام بگیرد. با بیش از 598.25 میلیون دلار TVL، پروتکل Venus دومین پروتکل بزرگ DeFi در زنجیره هوشمند Binance است. به گفته محقق DeFi، ایگناس، این موقعیت "بزرگترین انحلال بالقوه در تمام DeFi بوده است." از طرفی این به این دلیل که زنجیره BNB متوقف شد و اقداماتی برای ارتقاء شبکه انجام شد، اکوسیستم در معرض خطر قرار گرفت، زیرا انحلال چنین مقداری می تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت BNB شود. در نتیجه، Venus DAO رأی به لیست سفید BNB Chain به عنوان تنها انحلال‌دهنده آدرس هکر در صورت فراخوان مارجین داد. قابل ذکر است که کاهش قیمت BNB به 220 دلار منجر به انحلال وثیقه هکر می شود. اکنون، با توجه به کاهش قیمت توکن در چند روز گذشته، تیم تصمیم گرفته است تا به صورت دستی این موقعیت را برای کاهش تأثیر مارجین بر روی اکوسیستم BSC منحل کند. داده‌های زنجیره‌ای PeckShieldAlert نشان می‌دهد که این موقعیت برای 5.6 میلیون توکن BNB به ارزش 52.3 میلیون دلار، کسری از کل موقعیت منحل شده است.

اتفاق بعدی برای BNB چیست؟

از آن زمان، قیمت BNB به زیر 220 دلار کاهش یافته است. اکنون، این ارز دیجیتال با قیمت 215.00 دلار معامله می شود که نشان دهنده کاهش 10.76 درصدی در 7 روز گذشته است. اگرچه این توکن در چند ماه گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، زیرا صنعت در انتظار نتیجه شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه Binance.US است، اما این توکن همچنان از آنچه که انتظار میرود، قوی است.