مالیات سنگین ارزهای دیجیتال در هند و کاهش حجم معاملات

مالیات سنگین ارزهای دیجیتال در هند و کاهش حجم معاملات
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

با وجود 30 درصد مالیات بر درآمد و مالیات 1 درصد به ازای هر تراکنش روی معاملات ارزهای دیجیتال، معامله گران دیجیتال هندی احتمالا دست از تجارت ارزهای دیجیتال خواهند کشید. حجم معاملات در سه صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال هند از اول جولای، زمانی که مالیات 1 درصدی برای هر تراکنش در این کشور اعمال شد، به طور متوسط 72.5 درصد کاهش یافته است.

قانون مالیات کسر شده در منبع، TDS در 1 جولای اجرا شد که تاثیرات منفی زیادی بر معامله گران گذاشته است و حجم مبادلات از 37.4 درصد در صرافی بزرگ BitBNS و 90.9 درصد در صرافیCoinDCX تا 3 جولای کاهش یافته است. حجم معاملات از زمان رسیدن به سطوح پایین اندکی تثبیت شده است اما همچنان پایین است.

کانال یوتیوب هندی "کریپتو ایندیا" در تاریخ 4 جولای اظهار داشت که درآمدهای مبادله بر اساس کارمزد معاملاتی 0.1 درصدی، به دلیل کاهش حجم معاملات، افتضاح است. در سطوح پایین حجم صرافی های WazirX، CoinDCX و Zebpay در مجموع روزانه تنها 21649 دلار درآمد داشته اند.

حجم معاملات صرافی ارزهای دیجیتال هندی، 3 ماه پس از اعمال قوانین جدید ارزهای دیجیتال، 90 تا 95 درصد کاهش یافته است. بر اساس حجم فعلی، صرافی ها تنها قادر به ایجاد درآمد از کارمزد معاملاتی 1000 تا 3000 دلار می باشند. با این حال به نظر می‌ رسد صرافی بیت ‌بنز هنوز هم سود آور است.

واکنش سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به اجرای طرح مالیات TDS

علاوه بر کاهش حجم معاملات در صرافی ها، بسیاری از معامله ‌گران ارزهای دیجیتال نیز آسیب دیده ‌اند. برخی از تریدرها در مصاحبه با اکونومیک تایمز در 4 جولای اظهار داشتند که مالیات کسر شده در منبع، TDS و مالیات بر درآمد 30 درصدی معاملات ارزهای دیجیتال در هند زیان بزرگی به این صنعت خواهد زد و بسیاری از معامله گران در تلاش برای سودآور ماندن به مناطق دیگری از جمله دبی نقل مکان خواهند کرد.

طبق اظهارات رئیس حقوقی صرافی ارزهای دیجیتال WazirX، مالیات کسر شده در منبع، TDS تأثیر منفی بر معامله‌ گران با حجم بالا و ارزش بالا در پلتفرم ‌های هندی خواهد داشت. او معتقد است مالیات کسر شده در منبع، TDS همچنین معامله گران تازه کار با سرمایه کم را نیز از تجارت ارزهای دیجیتال منصرف خواهد کرد.

روند اجرای طرح مالیات کسر شده در منبع، TDS

براساس توضیحات کارشناس WazirX، 1 درصد مالیات کسر شده در منبع، TDS از تمام دارایی های دیجیتال اخذ خواهد شد و از آنجایی که سیاست گذاران این طرح تمایل دارند نتایج آن را در بازه زمانی طولانی تری بررسی نمایند، این طرح مالیاتی به مدت سه ماه به صورت آزمایشی برای تعیین تأثیر آن بر بازار اعمال خواهد شد.

براساس قانون مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال در هند، کارت‌ های هدیه‌ دریافت کالا یا دریافت تخفیف، امتیاز مسافت پیموده شده، امتیاز پاداش و مشوق ‌های وفاداری، و اشتراک در وب‌ سایت ‌ها، پلتفرم‌ ها یا برنامه‌ ها از مالیات معاف خواهند بود.

میانگین حجم تراکنش روزانه بین صرافی های دیجیتال WazirX، Zebpay، BitBNS و CoinDCX در ماه ژوئن حدود 9.6 میلیون دلار در روز بود، اما این میزان تا 4 جولای به حدود 5.6 میلیون دلار کاهش یافته است.
 

تگ ها