معرفی 50 لایحه دیجیتال برای مقررات بلاک چین توسط کنگره ایالات متحده

معرفی 50 لایحه دیجیتال برای مقررات بلاک چین توسط کنگره ایالات متحده
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

در اقتصادهای بزرگ دنیا، ابهام قانونی پیرامون دارایی های دیجیتال به منبع اصلی نگرانی قانونگذاران تبدیل شده و فروپاشی اخیر ترا نیز که در آن 15 میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال از دست رفت، نیاز به تنظیم مقررات را تقویت کرده است. از این رو پس از بررسی دقیق، کنگره ایالات متحده با هدف تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال لایحه هایی را ارائه داده است.

به طور خاص، کنگره ایالات متحده 50 لایحه و قطعنامه در مورد حاکمیت بلاک چین و  CBDCها در میان نوسانات بازار ارزهای دیجیتال ارائه کرده است. این تصمیم پیش نویس قانون در مورد استیبل کوین ها و استراتژی پیشین تنظیم دارایی های دیجیتال را حذف و قوانین جدید را جایگزین خواهد نمود.

مفاد لایحه های پیشنهادی

فناوری بلاک چین به طور غیرقابل انکاری نگرانی های نظارتی جدیدی را در سال های اخیر ایجاد کرده است. باج افزار و دخالت ارزهای دیجیتال در تهاجم اخیر روسیه به اوکراین، دو مورد از آنها می باشند. براساس گزارشات، اوکراین در طول جنگ مسلحانه میلیون ‌ها کمک در ارز دیجیتال دریافت کرد و روسیه تلاش کرد تا تحریم ‌های اقتصادی را با استفاده از ارزهای دیجیتال دور بزند. همچنین رشد اخیر تجارت NFT و راه‌ حل ‌های دیفای ضرورت اقدامات نظارتی دولتی را افزایش داده است.

طبق گزارش فوربس، اولین دسته از لایحه های پیشنهادی در خصوص قوانین مالیات ارزهای دیجیتال می باشند. بسیاری از لایحه های پیشنهادی بدون نیاز به رای گیری توسط کنگره تصویب شده است. سناتورهای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات نیز قانون عادلانه مالیات بر پول مجازی سال 2022 را معرفی نموده اند.

تراکنش های شخصی شامل ارز مجازی که منجر به سود کمتر از 200 دلار می شود، طبق این قانون معاف از مالیات خواهند بود. همچنین براساس لایحه "قانون 2021" با دریافت مالیات در ارز دیجیتال، طبق این قانون پرداخت کننده از مالیات درآمد ناخالص معاف خواهد بود.

گروه دوم مورد بررسی، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی،CBDC می باشند. همچنین لایحه ای برای بررسی تأثیر پذیرش بیت کوین بر السالوادور ارائه شد که این قانون به قانونی شدن بیت کوین در السالوادور و پیامدهای آن برای ایالات متحده و سیستم اقتصادی جهانی می پردازد.

در نهایت، دسته سوم به شفاف سازی نظارتی در مورد ارزهای دیجیتال و ابزار دارایی دیجیتال مربوط می شود. به عنوان مثال، قانون قطعیت تنظیم کننده بلاک چین، از توسعه دهندگان خدمات و راه حل های بلاک چین غیر کنترلی محافظت خواهد کرد. برای رسیدگی به نگرانی‌ های کمیسیون بورس و اوراق بهادار،  SECنیز در مورد دارایی ‌های دیجیتال و اوراق بهادار دارایی دیجیتال، قانون تاکسونومی توکن معرفی شده است.

قانون تاکسونومی توکن، شامل تضمین توسعه فن آوری بلاک چین در ایالات متحده و قوانین حمایتی از سرمایه گذاران و ارتقاء نوآوری است.

ضرورت تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال

رویدادهای اخیر مانند سقوط استیبل کوین UST نیاز به مقررات بازارهای ارزهای دیجیتال را افزایش داده است. سایر دولت ها در سراسر جهان اکنون به طور فعال در حال انجام اصلاحاتی در قوانین دیجیتال خود می باشند. بریتانیا و کره جنوبی همزمان با ایالات متحده در حال تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال به ویژه قوانین مربوط به استیبل کوین ها می باشند.

روسیه نیز اخیراً علاقه خود را به پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان یک ارز قانونی نشان داده است. روز پنجشنبه، 19 می دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه، اظهار داشت که دولت و بانک مرکزی بزودی ارزهای دیجیتال را به عنوان نوعی پرداخت به رسمیت می شناسد.
از سوی دیگر، هند با اجرای قوانین مالیات سخت گیرانه دیجیتال، معاملات ارزهای دیجیتال را تا 70 درصد کاهش داده است.
 

تگ ها