ممنوعیت بیشتر ارزهای دیجیتال در هند

ممنوعیت بیشتر ارزهای دیجیتال در هند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس اظهارات وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان در روز سه شنبه 19 جولای در پارلمان لوک سبها ؛ بانک مرکزی هند، RBI خواهان ممنوعیت ارزهای دیجیتال می باشد. به گفته وی؛ هر گونه قانونی برای تنظیم یا ممنوعیت تنها پس از همکاری بین المللی قابل اجرا خواهد بود.

وزیر دارایی هند در جریان سخنرانی در پارلمان اظهار داشته است که با توجه به نگرانی بانک مرکزی هند در مورد تأثیرات ارزهای دیجیتال بر ثبات مالی کشور، بانک مرکزی هند خواستار تنظیم قوانین سخت گیرانه دیجیتال با مشورت و نظارت مقام های مالی بین المللی است و فدرال رزرو هند معتقد است که ارزهای دیجیتال باید ممنوع اعلام شوند.

طبق اظهارات نیرمالا سیترمان؛ با توجه به ویژگی بدون مرز بودن ارزهای دیجیتال، برای ارزیابی خطرات و منافع و تکامل طبقه بندی و استانداردهای مشترک نیاز به همکاری های بین المللی است. دولت هند پیش از این با صندوق بین المللی پول، IMF و بانک جهانی در مورد سیاست ها و مقررات ارز دیجیتال رایزنی کرده است.

همچنین هفته گذشته، وزیر دارایی هند از کشورهای G20 خواست تا ارزهای دیجیتال را در چارچوب تبادل خودکار اطلاعات قرار دهند، بیش از 100 کشور در حال حاضر از این چارچوب استفاده می کنند. به گفته هیئت ثبات مالی FSB؛ قانون گذاران این هئیت در حال کار بر روی یک چارچوب نظارتی قوی بر روی دارایی های دیجیتال می باشند و پیشنهادات خود را در ماه اکتبر به وزرای دارایی G20 و روسای بانک مرکزی گزارش خواهد کرد.

رئیس بانک مرکزی هند نیز اخیرا اظهار داشته است که ارزهای دیجیتال ریسک ها و خطرات آشکاری هستند که سیستم مالی سنتی را تهدید می کنند. پیش از او مشاور ارشد اقتصادی دولت هند، در ماه ژوئن در مورد خطرات ارزهای دیجیتال و ریسک های ناشی از فقدان مقررات آن هشدار داده است.

وضیعت ارزهای دیجیتال در هند

از نظر فنی، نه ممنوعیتی برای استفاده از دارایی های دیجیتال در هند وجود دارد و نه مقرراتی که بر استفاده واقعی آنها حاکم است با این حال درآمد ارزهای دیجیتال در هند شامل 30 درصد مالیات است و مالیات 1 درصدی کسر شده در مبدا، TDS نیز از اوایل ماه جولای روی تراکنش ‌های دیجیتال اجرایی شده است.

یکی از نگرانی های اساسی نظارتی که می تواند به یک موضوع امنیت ملی تبدیل شود، اینست که رگولاتورها از سوء استفاده از ارزهای دیجیتال با استفاده از ناشناس بودن آن برای تضعیف تلاش های ضد پولشویی آن می ترسند. از سوی دیگر، حمایت از سرمایه گذاران جز وظایف مهم تنظیم کننده های مالی است. از دیدگاه نظارتی، دارایی‌ های دیجیتال ارزش ذاتی ندارند با این حال، با بیش از 10000 ارز دیجیتال در گردش جهانی، با نوسانات بالا در ارزش و حجم معاملات، تنظیم کننده های جهانی باید در راستای اقدامات حفاظتی از سرمایه گذار، قوانین مربوطه را تنظیم نمایند.
 

تگ ها