ممنوعیت موقت سپرده های INR توسط صرافی های ارزهای دیجیتال در هند

ممنوعیت موقت سپرده های INR توسط صرافی های ارزهای دیجیتال در هند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

CoinSwitch Kuber و وزیرایکس ، دو صرافی پیشرو در هند، در حال حاضر سپرده‌ های روپیه را برای خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از واسط پرداخت‌ های متحد،UPI غیرفعال کرده‌ است. در میان نگرانی ‌های اخیر نظارتی در هند، این خبر خاص نگرانی جدیدی را برای سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال در هند ایجاد کرده است.

صرافی ارزهای دیجیتال CoinSwitch Kuberهندی نه تنها از طریق واسط پرداخت‌ های متحد،UPI بلکه سپرده ها را از طریق نقل و انتقالات بانکی که شامل  NEFT، RTGS و IMPS  می باشد، نیز مسدود کرده است.
حرکت اخیر CoinSwitch Kuber و WazirX نگرانی‌ هایی را در مورد شفافیت پیرامون چارچوب نظارتی دیجیتال نیز ایجاد کرده است.

دولت هند همیشه در مورد ارزهای دیجیتال نگران بوده و چندین ماه برای ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال و مالیات و تنظیم قوانین مربوط به آن به نمایندگان پارلمان هند فشار آورده است، اخیراً، با تصمیم پارلمان برای مالیات بر درآمد از ارزهای دیجیتال به سمت وضعیت پذیرش توسط مقامات مرکزی رسیده است.

صرافی دیجیتالCoinSwitch  هنوز درباره جدیدترین حرکت خود اظهارنظری نکرده است، اما بسیاری از کاربران در رسانه های اجتماعی مانند توییتر درخواست پاسخ از این صرافی کرده اند.

دلایل ممنوعیت موقت واسط پرداخت‌ های متحد،UPI

تصمیم اخیر صرافی دیجیتالCoinSwitch Kuber پس از عدم پذیرش واسط پرداخت‌ های متحد،UPI توسط شرکت پرداخت ملی هند انجام شده است. در واقع صرافی دیجیتال CoinSwitch پذیرش UPI را به دلیل عدم اطمینان نظارتی پس از بیانیه شرکت پرداخت ملی هند،NPCI  مسدود کرده است.

عدم دسترسی به واسط پرداخت‌ های متحد،UPI از روز چهارشنبه، 13 آوریل آغاز شده است. از همان زمان اپلیکیشن موبایل CoinSwitch  به کاربران اجازه بارگیری سپرده‌ ها را نمی‌داد و زمان تخمینی برای رفع مشکل UPI اعلام نشده است.

همچنین وزیرایکس در توییتر اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی UPI در دسترس نخواهد بود. اوم مالویا، رئیس تزوس گفت: سپرده های روپیه اکنون غیرفعال شده است، با این حال، برداشت همچنان در برنامه ها مجاز است.

تأثیر ممنوعیت موقت سپرده ها INR یا روپیه بر حجم معاملات

مقررات اخیر مالیاتی بر صنعت ارزهای دیجیتال آسیب وارد کرده است، همانطور که با مشکلات نظارتی مداوم در بازار ارزهای دیجیتال هند مشاهده می شود. در میان برنامه های کاربردی دیگر به غیر از وزیرایکس و CoinSwitch Kuber، کوین بیس نیز واریز پرداخت UPI را در برنامه خود متوقف کرده است.

براساس گزارشات یک شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال، ظاهرا وزیراکس، ZebPay  و Giottus بلافاصله پس از اقدام مالیاتی نظارتی توسط دولت، شاهد کاهش قابل توجهی در حجم معاملات بوده اند. کوین بیس نیز در راستای عدم نقض مقررات نظارتی از همین روش پیروی کرده است.

همچنین کوین بیس اعلام کرد: از 10 آوریل، معاملات به دلیل مشکلات موجود در سیستم UPI غیرفعال شده است و تیم توسعه در حال برررسی و رفع مشکلات مربوط به آن است و بروزرسانی های مربوط در وب سایت کوین بیس در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، پلتفرم ارزهای دیجیتال، وزیرایکس اعلام کرد که در حال حاضر از هیچ روش دیگری برای خرید ارز دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند. برای داشتن اطلاعات بیشتر مقاله 4 صرافی برتر ارز دیجیتال در سال 2021 را مطالعه کنید.

تگ ها