معرفی 4 صرافی خارجی برتر ارز دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی 4 صرافی خارجی برتر ارز دیجیتال"


  • 01:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله 4 صرافی خارجی برتر ارز دیجیتال رو بهتون معرفی خواهیم کرد. ارز های دیجیتال به خاطر بازدهی خیره کننده ای که در سالیان اخیر داشتن در راس توجه سرمایه گذاران خرد و کلان در سرتاسر جهان هستن. شش، هفت سال قبل کمتر کسی بود که حداقل دانشی در حوزه رمز ارز ها و فناوری بلاکچین داشته باشه و این تکنولوژی نوظهور و ارز های دیجیتالش مقبولیت آنچنانی بین عموم مردم و حتی شرکت های بزرگ نداشتن. اما امروزه اوضاع کاملا فرق کرده و رفته رفته با آشکار شدن پتانسیل های متعدد بلاکچین در حل مشکلات مربوط به تراکنش ها و گردش اطلاعات، شاهد اقبال روز افزون به این حوزه هستیم و عموم مردم پیگیر اخبار روز در این زمینه هستن.

بازار ارز های دیجیتال، یک بازار پرسود و جذاب هستش(البته برای کسانی که دانش کافی دارن و آموزش ارز دیجیتال دیدن). بیشترین حجم خرید و فروش این ارز ها در بستر صرافی های ارز دیجیتال شکل می گیره و هر کس که تمایل داره وارد این بازار بشه به طبع باید بدونه که صرافی ارز دیجیتال چیست؟ و با امکانات و نحوه کارکردشون آشنا باشه. در این مقاله قصد داریم 4 صرافی ارز دیجیتال برتر در جهان رو بهتون معرفی کنیم و با شرایط و امکاناتشون بیشتر آشنا بشیم. قطعا فاکتور هایی مثل امنیت، سهولت کاربری و پشتیبانی از مواردیه که برای هر معامله گری و سرمایه گذاری مطرحه و دوست داره تا صرافی مطابق یا این فاکتور ها برای فعالیت انتخاب کنه.

صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس

نام صرافی بایننس تقریبا برای همه کاربران صنعت کریپتوکارنسی و رمز ارز ها آشناست. در حال حاضر صرافی بایننس به عنوان بزرگ ترین و کامل ترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا شناخته میشه و خیلی از کاربران حرفه ای بازار ارز های دیجیتال، در این صرافی فعالیت دارن. متاسفانه این صرافی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمیده و حساب کاربری با آی پی های ایرانی رو مسدود می کنه. البته سابقا یک عده از کاربران ایرانی با هویت سازی مجازی و استفاده از VPN و VPS برای نمایش آی پی کشور های دیگه به بایننس در این صرافی فعالیت می کردن، از زمانی که صرافی بایننس احراز هویت برای همه کاربران خودش رو اجباری کرده دیگه عملا این ترفند هم منتفی هستش و کاربران حتما باید احراز هویت کنن و متاسفانه هویت کاربران ایرانی هم تایید نمیشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

البته بازم در این بین هستند کسانی که با استفاده از یک سری امکانات مدارک سازی می کنن و برای بایننس احراز هویت انجام میدن ولی در هر صورت باید گوشه ذهنمون داشته باشیم که کار با صرافی خارجی به خاطر تحریم هایی که علیه کشورمون وجود داره با ریسک همراهه.
صرافی بایننس دو تا بازار عمده داره. بازار اسپات (Spot) و بازار فیوچرز (Futures)، کاربران بر حسب امکانات و ابزارهای معاملاتی خودشون و همین طور نوع ارزی که علاقمند به معامله بر روی اون هستند یکی از این دو بازار رو برای انجام معاملات خودشون انتخاب می کنن. باید بدونید که کیف پول بازار اسپات و فیوچرز و همچنین API بازار اسپات و فیوچرز از همدیگه جدا هستن. در ادامه در مورد این دو بازار بایننس بیشتر توضیح خواهیم داد.

•    بازار اسپات :

بازار اسپات گاهی اوقات بازار فیزیکی یا نقدی هم نامیده میشه. معامله گران در این بازار در کمترین زمان می تونن دارایی های خودشون رو معامله و تسویه حساب کنن. هر چند که ممکنه تسویه حساب معامله چند ساعتی زمان ببره اما دو طرف معامله پذیرفتن که همین الان معامله کنن. در معاملات اسپات باید با قیمت آنی یا اسپاتی که در تابلو دیده میشه وارد معامله شد. در این نوع معاملات، قیمت برای همه مشخص هستش و همه می دونن که قیمت فعلی بازار چه مقداره. همچنین انجام معاملات اسپات هم خیلی آسان‌تر از معاملات آتی یا فیوچرز هستش.

•    بازار آتی یا فیوچرز :

معاملات فیوچرز یا معاملات آتی همان‌طور که از اسمش مشخصه به آینده مربوط هستش. این نوع قرارداد ها بین دو نفر در زمان حال و یا گذشته منعقد میشه ولی زمان سررسید آن در آینده خواهد بود. معاملات فیوچرز مزایای خاص خودشونو دارن، با یک مثال فرم قرار داد و مفهوم معاملات فیوچرز رو بیشتر درک می کنیم و بهتر به مزایای اون پی می بریم. فرض کنیم شما قصد دارین بیت کوین بخرین. حال شما باور دارید که قیمت این ارز در آینده افزایش خواهد داشت. کاری که شما باید انجام بدید بستن یک قرار داد آتی یا فیوچرز برای زمانی‌ هست که تصور می‌کنی قیمت این ارز در اون زمان افزایش خواهد داشت.

شما قرارداد را می بندین و هزینه‌ ارز رو معادل با قیمت روز پرداخت می‌کنین. اما هیچ ارزی در زمان انعقاد قرار داد نمی‌گیرید و دریافت ارز به روز مقرر و تعیین شده در آینده موکول میشه. وقتی روز مورد نظر برسه، اگر قیمت بیت کوین بالا رفته باشه، شما با دریافت بیت کوین خودتون می‌ تونید اونا رو بفروشید و از این تفاوت قیمت به سود برسین. البته باید توجه کنین که عکس این قضیه هم ممکنه اتفاق بیفته و امکان داره قیمت کاهشی بشه و شما با ضرر مواجه بشید.
در معاملات فیوچرز شما می‌تونید نقش فروشنده رو هم ایفا کنید. به این شکل که قصد دارید به صورت آنی مبلغی معادل ارزی که معامله می‌کنید رو دریافت کنین. در اینجا هم شما هیچ ارزی بابت این فروش پرداخت نمی‌کنین و وقتی موعد قرارداد سر برسه باید با توجه به قیمت مورد معامله میزان ارز توافق شده پرداخت بشه. حالا اگر قیمت ارز افزایش پیدا کنه شما ضرر می کنین، چون که می‌ تونستید از همون مقدار ارز سود بیشتری کسب کنین. در یک دوره ما بطور کامل صفر تا صد آموزش کار با بایننس رو توضیح دادیم و می تونین ازش برای انجام معاملات خودتون در بایننس استفاده کنین.

امکانات دیگر صرافی بایننس :

•    از لانچ پد  ICO این صرافی می توان به عنوان محلی برای جمع آوری وجوه از طریق پیشنهاد عرضه اولیه سکه (ICO) استفاده کرد.
•    ارائه رمز ارز بومی بایننس کوین (BNB) 
•    سیستم احراز هویت دو عاملی
•    کارمزد کم و امکان خرید با ارز های رایج
•    اپلکیشن های موبایلی برای اندروید و IOS
•    ارائه ویژگی های امنیتی چون مدیریت دستگاه، لیست سفید آدرس و محدود کردن دسترسی
•    ارائه گزینه های متنوع برای انتخاب روش تراکنش
•    تعداد بالای کاربران، سرعت زیاد در پردازش تراکنش ها 
•    ارائه نمودار های پیشرفته برای تحلیل قیمتی

صرافی کوین بیس (Coinbase)

صرافی کوین بیس

کوین بیس معروف ترین صرافی هستش که در امریکا فعالیت می کنه. این صرافی در سال 2012 شکل گرفت و از همین رو می تونیم کوین بیس رو یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین صرافی های ارز دیجیتال بدونیم. کوین بیس حدود نه سال هستش که با ارائه یک محیط کاربری امن و آسان، فضای راحت و بی دغدغه ای رو برای کاربران فراهم کرده. این صرافی دارای دو نسخه معمولی و پیشرفته (پرو)  هستش. نسخه معمولی اون ساده تره و هزینه کمتری داره و بیشتر به افراد مبتدی تر توصیه میشه. در مقابل نسخه پرو صرافی کوین بیس امکانات پیشرفته تری رو پشتیبانی می کنه و هزینه بالاتری هم داره.

مزایای صرافی کوین بیس :

•    پشتیبانی از طیف متنوعی از ارز ها
•    رابط کاربری آسان و سهولت کاربری
•    امکان معامله با ارز های فیات
•    سابقه فعالیتی زیاد و امنیت بالای پلتفرم صرافی

معایب صرافی کوین بیس :

•    کارمزد نسخه پرو کوین بیس نسبتا بالاست
•    آلت کوین های کمتری نسبت به یک سری دیگه از صرافی های مشهور داره

صرافی کراکن (Kraken)

صرافی کراکن

کراکن یکی دیگه از صرافی های امن و محبوب کاربران بازار ارز های دیجیتال هستش که در امریکا فعالیت می کنه. برای فعالیت در بستر این صرافی، احراز هویت اجباریه و از این رو برای کاربران ایرانی مناسب نیست و با دردسر های فراوان همراهه. اما با این حال جز بهترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان معرفی میشه. از مزایای کراکن می تونیم به امنیت بالا، سابقه فعالیتی حرفه ای و کارمزد های نسبتا کم اون اشاره کنیم و از معایب این صرافی هم می تونیم رابط کاربری سخت و نسبتا پیچیده و همچنین قوانین سخت گیرانه اون رو عنوان کنیم. در حال حاضر این صرافی بیشترین کاربران رو از اروپا داره.

صرافی هیوبی (Huobi)

صرافی هیوبی

هیوبی اصالتا یک صرافی چینی هستش که در مقطعی و بعد از اعمال محدودیت دولت چین در ارتباط با رمز ارز ها، مرکزیت خودش رو به سئول کره جنوبی انتقال داد. هم اینک این صرافی در سراسر قاره های آسیا، اروپا و امریکا فعالیت داره و تعداد زیادی از ارز های مشهور و پرطرفدار بازار رو پشتیبانی می کنه.

مزایای صرافی هیوبی : 

•    تعداد زیاد ارز های پشتیبانی شده
•    پشتیبانی از ارز های فیات و امکان خرید با ارز های رایج
•    ارائه خدمات متنوع برای معامله گران
•    ارائه رمز ارز بومی و امکانات تخفیفی کارمزد ها با ارز بومی هیوبی

معایب صرافی هیوبی : 

•    پشتیبانی ضعیف تر نسبت به سایر صرافی های مطرح
•    رابط کاربری نسبتا پیشرفته که برای افراد تازه کار و مبتدی مناسب نیست

سخن پایانی

چهار مورد از صرافی های خارجی برتر ارز دیجیتال در سال 2021 رو بهتون معرفی کردیم و پیرامون هر کدوم توضیحات اجمالی براتون ارائه دادیم. با اینکه این صرافی ها عملکرد خوبی دارن و از محبوبیت بالایی برخوردان ولی باید در نظر داشته باشین که عمدتا ایران رو تحریم کردن. شما باید یا با صرافی های معتبر داخلی کار کنین یا اگر تصمیم به فعالیت در بستر صرافی های خارجی دارین، همیشه جانب احتیاط رو رعایت کنین تا خدای ناکرده حساب کاربری تون مسدود و دارایی هاتون بلوکه نشه.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 4 صرافی خارجی برتر ارز دیجیتال

  1. ملازاده (1401/06/02)

    فعالیت در این صرافی ها مشکلی رو نداره؟ ممکنه که حسابمون رو مسدود کنن؟

    1. پیمان راستگو (1401/06/02)

      باید با وی پی ان ثابت یا وی پی اس از خدمات این صرافی ها استفاده کنین

در مورد معرفی 4 صرافی خارجی برتر ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :8+33 = ?