منع هولدرهای ارزهای دیجیتال از کار بر روی سیاست های دولتی در ایالات متحده

منع هولدرهای ارزهای دیجیتال از کار بر روی سیاست های دولتی در ایالات متحده
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت ایالات متحده کارمندان دولتی را که بر روی مقررات و سیاست ‌های مؤثر بر دارایی ‌های دیجیتال کار می‌کنند، از داشتن ارزهای دیجیتال منع کرده است. دفتر اخلاق دولتی ایالات متحده، OGE قوانین جدیدی را با استناد به لایحه تضاد منافع، ایجاد کرده است.

این مقررات بسیاری از جنبه های مربوط به بازار ارزهای دیجیتال از جمله استیبل کوین ها را پوشش می دهد. براساس این اطلاعیه؛ کارمند دولتی که ارز دیجیتال یا استیبل کوین به هر مقداری را در اختیار دارد، در صورت شرکت در یک طرح قانونگذاری مربوط به ارزهای دیجیتال یا استیبل کوین ها متخلف خواهد بود و حق ندارد تا زمانی که ارز دیجیتال یا استیبل کوین در اختیار دارد در جلسات دولتی مربوط به ارزهای دیجیتال شرکت کند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که دارندگان سرمایه های دیگر از جمله سهام تا سقف 50000 در صندوق های سرمایه گذاری وابسته به شرکت های دیجیتال معاف از این طرح خواهند بود و اجازه خواهند داشت تا روی سیاست های مربوط به امنیت ارزهای دیجیتال کار کنند.

قانون قابل اجرا در تمام سازمان های دولتی

کارمندان دولت تنها در صورت واگذاری دارایی های دیجیتال خود مجاز خواهند بود روی سیاست های مرتبط کار کنند. این قانون برای همه سازمان های دولتی فدرال از جمله وزارت خزانه داری ایالات متحده، فدرال رزرو و کاخ سفید اعمال خواهد شد.

تنها استثنای قابل توجه در این قانون تعیین حداقل سقف سرمایه گذاری در دیگر دارایی ها از جمله سهام می باشد، همانطور که ذکر شد کارمندان دولتی می توانند تا 50000 دلار در صندوق های سرمایه گذاری مشترک با شرکت های دیجیتال نگهداری کنند.

آخرین وضعیت تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده

ایالات متحده از 18 ماه گذشته به صورت منظم بروی تنظیم مقررات بازار ارزهای دیجیتال کار کرده است. چندین لایحه مربوط به ارزهای دیجیتال را در شش ماه گذشته ارائه داده است و هدف دولت از این اقدام حمایت از سرمایه گذاران و جلوگیری از فعالیت های مجرمانه بوده است.

با سقوط اخیر اکوسیستم ترا و استیبل کوین الگوریتمی آن UST قانونگذاران تصمیم به تنظیم مقررات استیبل کوین ها گرفته اند. از سوی دیگر فدرال رزرو نیز در حال بررسی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی، CBDC است، که براساس نظر کارشناسان بسیاری می تواند با استیبل کوین ها همزیستی داشته باشد، با این حال اعضای پانل در کنفرانس اخیر اظهار داشتند که دامنه کاربردهای فرامرزی ارز دیجیتال بانک مرکزی، CBDC محدود خواهد بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC نیز در حال حاضر در حال انجام بررسی مقررات و نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال در تمام بازارهای مالی است.
 

تگ ها