موافقت هیئت مدیره توییتر با پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک

موافقت هیئت مدیره توییتر با پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

هیئت‌ مدیره توییتر، طبق حکم 22 ژوئن پرونده SEC، به اتفاق آرا از سهامداران درخواست کرده تا در جلسه ویژه بعدی پیشنهاد 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر را تایید کنند. طبق اظهارات هیئت مدیره این اقدام به نفع توییتر و سهامداران آن خواهد بود.

طبق پرونده ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC، ایلان ماسک به ازای پس گرفتن پیشنهاد 44 میلیارد دلاری از سهامداران توییتر 54.20 دلار به ازای هر سهم غرامت درخواست کرده است. در زمان نگارش خبر، سهام توییتر حدود 3 درصد در روز افزایش یافته و به تقریباً 39 دلار رسیده است.

ادغام پرداخت دیجیتال در توییتر

در صورت تکمیل پروسه خرید توییتر، این اقدام می تواند به نقطه عطفی برای ارزهای دیجیتال تبدیل شود. ایلان ماسک پس از پیشنهاد ماه آوریل خود اظهار داشته است که ادغام خدمات پرداخت به ویژه دوج کوین را در اولویت قرار خواهد داد. ماسک بارها اعلام کرده است که قصد دارد پرداخت های توییتر را در فیات و ارزهای دیجیتال فعال کند. هفته گذشته نیز در اولین جلسه خود با کارکنان توییتر در خصوص ادغام ارزهای دیجیتال در توییتر توضیحاتی ارائه داده است.

ایلان ماسک در 21 ژوئن نیز در پادکست SNL در خصوص ارزهای دیجیتال به ویژه دوج کوین گفتگو کرده است که دوج کوین بعد از پخش پادکست 6 درصد دیگر رشد داشته است. همچنین در ماه می گذشته، همزمان با ابراز نظر مدیر عامل تسلا در خصوص دوج کوین قیمت این ارز به بالاترین حد خود یعنی 0.72 دلار رسید.

انتقاد ایلان ماسک از توییتر

اگرچه ماسک مشتاق برجسته ارزهای دیجیتال است، اما با توجه به کلاهبرداری های اخیر و استفاده از تصویر وی تمایل چندانی به حضور در سخنرانی ها ندارد. در نشست هفته گذشته با کارمندان توییتر، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس از شیوع کلاهبرداری ارز دیجیتال در توییتر ابراز تاسف کرده است.

اما بیشترین شکایت ماسک در رابطه با توییتر، شیوع ربات‌ ها و اسپم ها بوده است. در اوایل ماه ژوئن 2022 وکلای ماسک نامه ‌ای به توییتر ارسال کرده و مدعی شدند که این شرکت با افشا نکردن دقیق اینکه چه مقدار از پایگاه کاربرانش حساب ‌های ربات و اسپم است، شرایط قراداد را نقض کرده است. توییتر از آن زمان به ماسک اجازه دسترسی به داده های کاربران توییتر را داده است.

کارشناسان عمدتاً این اقدام را تلاشی از سوی ماسک برای به دست آوردن اهرم فشار برای مذاکره مجدد برای یک معامله بهتر دانسته اند.
 

تگ ها