نظر سنجی مستر کارت در خصوص تجربه تراکنش های دیجیتال در آمریکای لاتین

نظر سنجی مستر کارت در خصوص تجربه تراکنش های دیجیتال در آمریکای لاتین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس آخرین نظرسنجی شرکت بزرگ پرداخت دیجیتال، مسترکارت 51 درصد از مصرف کنندگان آمریکای لاتین تا کنون حداقل یک تراکنش در دارایی های دیجیتال انجام داده اند و بیش از 33 درصد از آنها از استیبل کوین برای خریدهای روزمره استفاده نموده اند.

این نظرسنجی بین ماه های مارس تا آوریل سال جاری با بیش از 35000 نفر در سراسر جهان انجام شده است و با عنوان شاخص پرداخت ‌های جدید 2022 بر نوآوری ‌های مالی از جمله ارزهای دیجیتال، راه‌ حل‌ های DeFi، بلاک چین و NFT تمرکز دارد و هدف آن ارزیابی رفتار مصرف کننده در مورد روش ‌های پرداخت نوظهور است.

طبق این نظرسنجی، در آمریکای لاتین، 54 درصد از مصرف کنندگان لاتین به عملکرد دارایی های دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری خوش بین بوده اند. در همین حال، دو سوم شهروندان لاتین خواهان گزینه پرداخت ترکیبی بوده اند که شامل هر دو روش پرداخت دیجیتال و سنتی برای عملیات روزانه آنها باشد.

توسعه پرداخت های دیجیتال در آمریکای لاتین

محصولات مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال مورد علاقه و پذیرش لاتین ‌هاست و دسترسی آسان به روشهای تجاری و پرداخت ارزهای دیجیتال جزء اولویت اولیه آنهاست؛ از این رو 82 درصد از شرکت کنندگان نظر سنجی اظهار داشتند که مایلند کارکردهای مرتبط با ارزهای دیجیتال را مستقیماً از مؤسسه مالی فعلی خود دریافت نمایند. همچنین اکثر مصرف ‌کنندگان آمریکای لاتین هنگام معامله با سازمان ‌های مورد اعتماد مالی احساس راحتی بیشتری در مورد پرداخت‌ های دیجیتال و سرمایه‌ گذاری داشته اند.

در مقایسه با اروپایی ها و آمریکایی ها، لاتین تبارها انعطاف پذیری و تمایل بیشتری برای اتخاذ گزینه های پرداخت جدید داشته اند. در مقابل بیش از 75 درصد مصرف ‌کنندگان اروپایی و آمریکایی روش ‌های پرداخت سنتی را ترجیح می‌ دهند، 86 درصد از لاتین‌ تبارها حداقل از یک روش پرداخت نوظهور مانند بیومتریک، ارزهای دیجیتال و کد QR در سال گذشته استفاده کرده اند.

مدیر ارشد مسترکارت آمریکای لاتین و معاون اجرایی کارائیب در مورد علاقه روزافزون به روش ‌های جدید پرداخت دیجیتال اظهار داشت که با توجه به علاقه مردمان این سرزمین به روش های پرداخت نوین، آمریکای لاتین بازار بکر پرداخت های دیجیتال می باشد در سالهای آتی رشد بسیاری خواهد کرد.

پذیرش ارزهای دیجیتال بدلیل بی ثباتی مالی

بی‌ ثباتی مالی و افزایش تورم احتمالا از دلایل اصلی پذیرش ارزهای دیجیتال در برخی از کشورهای آمریکای جنوبی است. بیش از 73 درصد از آرژانتینی ‌ها که دو سال پیش تحت تأثیر کاهش ارزش پزو قرار گرفته اند، ارزهای دیجیتال را کارآمدترین مکانیسم پس ‌انداز می‌ دانند.

ونزوئلا، که تحت تحریم های سخت گیرانه دولت ایالات متحده، از دسترسی به خدمات پرداخت بین ‌المللی اصلی منع شده است، ارزهای دیجیتال را نه تنها به عنوان ذخیره ‌ای باارزش بلکه ابزاری برای ارسال و دریافت پول و دور زدن تحریم ‌های اقتصادی در نظر گرفته است.

براساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چینChainalysis ؛ ونزوئلا هم اکنون به یکی از بالاترین نرخ‌ های استفاده از ارزهای دیجیتال در جهان رسیده است و در رتبه سوم پذیرش ارزهای دیجیتال جهانی قرار دارد، همچنین بسیاری از مردم ونزوئلا برای دریافت حواله‌ های خارجی و حفظ پس ‌انداز خود در برابر تورم شدید به ارزهای دیجیتال متکی می باشند.
 

تگ ها