نهنگ اتریوم از سقوط بازار جلوگیری می کند

نهنگ اتریوم از سقوط بازار جلوگیری می کند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال اخیراً دچار سردرگمی و نزول شده است، برخی از نهنگ‌های اسرارآمیز اتریوم 41 میلیون دلار ETH به فروش رساندن. چند روز بعد، قیمت ETH همراه با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کاهش یافت. آیا این نهنگ چیزی می دانست که بقیه بازار نمی دانستند؟

نهنگ اتریوم قبل از سقوط بازار 41 میلیون دلار فروخت:

در ساعات اولیه 18 آگوست، بازار کریپتو شاهد واکنش سرمایه‌گذاران به فروش سهام بیت کوین 373 میلیون دلاری اسپیس ایکس بود که در عرض چند دقیقه قیمت بیت کوین را بیش از 8 درصد کاهش داد. در این دوره، ارزش بازار کریپتو به 1.1 تریلیون دلار کاهش یافت و اتریوم نیز شاهد کاهش تقریباً 6 درصدی ارزش آن بود. داده‌های زنجیره‌ای ارائه‌شده توسط Lookonchain نشان می‌دهد که یک نهنگ هوشمند اتریوم 22,341 ETH به ارزش 41 میلیون دلار را درست قبل از 14 آگوست تخلیه کرده است. تحقیقات روی زنجیره نشان می‌دهد که نهنگ دارایی‌های ETH خود را به صرافی Binance منتقل کرده و سپس 41 میلیون دلار Tether USDT را برداشته است. در حالی که این نهنگ ها 1.7 میلیون دلار ضرر در فروش داشت، اگر سرمایه خود را جابجا نمی کرد، حداقل 5 میلیون دلار در تصادف ضرر می کرد. این نهنگ باهوش اتریوم قبلاً نشانه‌هایی از توانایی پیش‌بینی حرکات بازار را نشان داده است و در ماه‌های اخیر درستی ادعاهای خود را اثبات کرده است. هنگامی که ETH در واکنش به اخباری مبنی بر رد درخواست‌های بیت کوین از سوی SEC از BlackRock و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری به شدت سقوط کرد، از طرفی هم نهنگ ها این را فرصتی برای خرید نزولی در 30 ژوئن دیدند. آنها 8188 ETH به ارزش 15.23 میلیون دلار به قیمت 1860 دلار به ازای هر ETH خریداری کردند و اتریوم بعداً در ساعات بعد به 1948.60 دلار افزایش یافت.

آیا نهنگ ها گاهی اوقات دانش خودی دارند؟

در حالی که نمی‌توانیم مطمئن باشیم که آیا نهنگ‌ها به اطلاعات داخلی دسترسی دارند یا خیر، اقدامات آنها حائز اهمیت است. ممکن است این نهنگ بداند که چیزی قرار است باعث سقوط قیمت شود. با این وجود، حرکت نهنگ‌ها می‌تواند نشان‌دهنده اقدامات قیمت در آینده به دلیل بزرگی دارایی‌های آنها باشد. بنابراین با پیگیری دقیق فعالیت های زنجیره ای دارندگان عمده، سرمایه گذاران ممکن است بینش مفیدی به دست آورند. در زمان نگارش این مقاله، ETH 1.80 درصد در 24 ساعت گذشته و 10.19 درصد در یک بازه زمانی 7 روزه کاهش یافته است. بیت کوین و XRP نیز در بازه زمانی 7 روزه به ترتیب 11.87 درصد و 19.87 درصد کاهش یافته اند.