نوسانات قیمتی ریپل پس از افزایش 50 درصدی اخیر

نوسانات قیمتی ریپل پس از افزایش 50 درصدی اخیر
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

عملکرد قیمتی شگفت‌ انگیز ریپل در چند روز گذشته هیچ نشانه ‌ای از افزایش 70 درصدی اخیر نشان نداده است. با این حال، پس از گذشت چند روز عدم تقاضای خرید در بازار منجر به تغییر قیمتی بزرگی در ریپل شده است. ریپل هم اکنون بیشتر دستاوردهای 12 روزه خود را از دست داده است. ریپل بیش از 20 درصد از ارزش خود را در 48 ساعت گذشته از دست داده که تقریبا نیمی از رشد ماه گذشته دارایی است. با این حال در روز گذشته نزدیک 5 درصد افزایش یافته است.

به دلیل عدم فشار فروش در سطح مقاومت اصلی در دو هفته گذشته، ریپل توانست میانگین متحرک 50 و 200 روزه را به راحتی بشکند و افزایش یابد. همچنین دیگر دلیل افزایش قیمت ریپل در چند روز گذشته، موفقیت این دارایی دیجیتال در دادگاه علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده،SEC  بوده است. با این حال چالش های کمیسیون SEC و ریپل همچنان در دادگاه ادامه دارد و نمودار حجم ریپل به ویژه بدون اخبار مثبت از دادگاه همچنان رو به کاهش است.

به تحلیل کارشناسان برجسته کوین گلس، پیش ‌بینی نوسانات قیمتی ریپل همزمان با روند دادگاه دشوار است. با این حال، داده‌ های فنی نشان می ‌دهد که از آنجایی که ارز دیجیتال به زیر میانگین متحرک 200 روزه سقوط کرده است، ریپل به روند بازیابی خود ادامه خواهد داد. ریپل در حال حاضر به سمت میانگین متحرک 50 روزه و سطح قیمتی 0.38 دلار پیش می رود.

همچنین اگر سرمایه گذاران مارکت شاهد موفقیت ادعای ریپل در دادگاه باشند، با افزایش قدرت خرید ادامه روند صعودی همچنان امکان پذیر خواهد بود. طبق پیش بینی CryptoNew؛ اگر پلتفرم ریپل در چند سال آینده از پذیرش انبوه برخوردار شود، ریپل می ‌تواند تا سطح 1.53 دلار در سال 2025 افزایش یابد.

احتمال پیروزی ریپل در دادگاه علیه SEC

تحلیلگران بر این باورند که قیمت ریپل می تواند تا اواسط اکتبر 20 درصد افزایش یابد. دیوید گوخشتاین، کارشناس ارز دیجیتال معتقد است که ریپل برای پیروزی در دعوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه ریپل آماده است و احتمالا در چند روز آینده با افزایش انباشت ریپل، قیمت دارایی افزایش خواهد یافت. طبق اظهارات وی؛ برد ریپل در دعوی حقوقی متقابل با SEC، یک کاتالیزور صعودی برای آلت کوین است. او همچنین سرمایه گذاران را تشویق به خرید ریپل کرده است.

برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل نیز نسبت به پرونده SEC خوش بین است و نیازی به محاکمه آن نمی بیند. براساس اظهارات وی؛ بدون نیاز به هیئت منصفه شواهد کافی برای قاضی وجود دارد تا در خصوص امنیت بودن ریپل تصمیم بگیرد. گارلینگ هاوس معتقد است حقایق پرونده غیرقابل انکار است.

تونی مونپیروس، تحلیلگر فنیFXStreet با بررسی نمودار قیمت ریپل را ارزیابی کرده و اظهار داشته است که دارایی الگوی تثبیت مثلثی را باطل کرده است و RSI نشان می دهد که ریپل آماده اصلاح در راستای بازار صعودی است. طبق پیش بینی وی؛ قیمت ریپل در کوتاه مدت به بالاترین حد خود می رسد.