نگرانی از دامپ بازار همزمان با انتقال تراکنش‌ نهنگ هایETH به صرافی‌ها

نگرانی از دامپ بازار همزمان با انتقال تراکنش‌ نهنگ هایETH به صرافی‌ها
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

تا ادغام اتریوم با توجه به تنظیم سختی تنها دو روز دیگر باقی مانده است و احساسات پیرامون اتریوم در این مدت به اوج خود رسیده و روند قیمت اتریوم نسبتا صعودی بوده است، با این حال برخی عوامل موجود بازار منجر به تحریک احساسات منفی سرمایه گذاران شده است. برای مثال انتقال تراکنش‌ نهنگ ‌ها به صرافی ‌های متمرکز باعث نگرانی در خصوص دامپ بزرگ و یک کاهش عظیم شده است.

در طول دوره پیش از ادغام، فعالیت نهنگ های اتریوم افزایش یافته و قابل توجه ترین آنها انتقال تراکنش های بزرگ نهنگ اتریوم به صرافی های ارز دیجیتال متمرکز از جمله بایننس بوده است. سرمایه گذاران از این اقدام اظهار نگرانی کرده و اظهار داشته اند این اقدام بیش از یک تراکنش تصادفی یک تلاش هماهنگ شده برای تخلیه بوده است.

اولین تراکنشی که باعث ایجاد نگرانی در مارکت شد انتقال بیش از 150 هزار اتریوم از یک کیف پول ارز دیجیتال ناشناخته به کیف پول ناشناس دیگر بود، که بعداً مشخص شد که از صرافی OKEx به بایننس منتقل شده است. ارزش دلاری این تراکنش در زمان انجام معامله 259.78 میلیون دلار بوده است.

سپس 29879 اتریوم دیگر به ارزش 51.47 میلیون دلار از یک کیف پول ناشناخته به صرافی OKEx منتقل شد. تراکنش بعدی انتقال 119515 اتریوم به ارزش 207.6 میلیون دلار را از یک کیف پول ناشناخته به صرافی بایننس بوده است. بدین ترتیب 22,397اتریوم به ارزش 38.56 میلیون دلار از Bitfinex به یک کیف پول ناشناخته دیگر منتقل شد.

همزمان یک تراکنش بزرگ دیگر به ارزش 37499 اتریوم به ارزش 64.57 میلیون دلار از یک کیف پول ناشناخته به یک کیف پول ناشناخته دیگر منتقل شد. همه این تراکنش ‌ها در عرض یک ساعت انجام شده‌ اند، و شایعاتی مبنی بر اینکه پس از تکمیل ادغام اتریوم، دارایی دیجیتال بشدت کاهش خواهد یافت را تقویت کرده اند.

احتمال کاهش قیمت اتریوم پس از ادغام

این تراکنش ‌های بزرگ که مقادیر عظیمی از اتریوم را به صرافی‌ های متمرکز انتقال داده اند، احتمال روند نزولی اتریوم در کوتاه ‌مدت را تقویت کرده است. به گفته کارشناسان اگر شایعات در خصوص تخلیه توسط نهنگ ها درست باشد؛ پس از فرایند ادغام احتمالا قیمت اتریوم کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر هم اکنون حجم بزرگی از انباشت اتریوم وجود دارد که سرمایه گذاران برای دریافت ایردراپ های اتریوم از هارد فورک جمع آوری کرده اند. با این حال، پس از تکمیل ادغام اتریوم، دیگر نیازی به هولد اتریوم برای سرمایه گذاران نخواهد بود و احتمالا بسیاری از سرمایه گذاران آنرا کنار خواهند گذاشت.

با این حال به توصیه تحلیلگران؛ سرمایه ‌گذاران باید به نمودارهای اتریوم پس از ادغام توجه داشته و مدیریت ریسک داشته باشند. همچنین علیرغم نیم سال سخت برای مارکت کارشناسان پیش ‌بینی کرده اند که احتمالا قیمت اتریوم تا پایان سال جاری به بالای 4000 دلار باز خواهد گشت.