نیسان و تویوتا در متاورس

نیسان و تویوتا در متاورس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

خودروسازان آسیایی نیسان و تویوتا با ایجاد دفاتر مجازی و رویدادهای جدید در جامعه دیجیتال، وارد دنیای متاورس شده ‌اند. متاورس با افزایش محبوبیت خود در میان برند های تجاری، این بار توجه دو خودروساز بزرگ جهان یعنی نیسان و تویوتا را به خود جلب کرده است. در 22 آوریل، خودروسازان ژاپنی نیسان و تویوتا ورود رسمی خود به متاورس، برای ارائه تجربیات مجازی جدید برای کاربران را اعلام کرده اند.

بر اساس گزارش روزنامه ژاپنی Nikkei Asia، هر دو شرکت به دنبال نوآوری در متاورس می باشند و نمایشگاه‌ های چند بعدی از اتومبیل ‌های خود را از طریق استفاده از واقعیت مجازی (VR) ارائه می‌ کنند. همه این اتفاقات به لطف مشارکت آنها با استارت ‌آپ توسعه ‌دهنده بازی ‌های ویدیویی VRChat بوده است.

اهداف ارائه شده توسط نیسان و تویوتا 

نیسان بر ایجاد اتاق های واقعیت مجازی برای کاربران خود تمرکز خواهد کرد. در مقابل، تویوتا نیز بر روی محیط های کاری از راه دور (وایرلس) تمرکز خواهد نمود و با ایجاد دفاتری برای پرسنل، آنها می توانند با استفاده از آواتارهای خود درباره پیشرفت های فنی بحث کنند.

به عبارت دیگر، برخی از جلسات کاری تویوتا دیگر فیزیکی نخواهند بود و در متاورس تشکیل خواهند شد. به گفته یکی از نمایندگان شرکت، این امکان از زمان همه گیری در حال ارائه بوده است.

در حال حاضر، نیسان و تویوتا به طور رسمی اعلام نکرده اند که دفاتر جدید خود را در کدام متاورس راه اندازی خواهند کرد، این شرکت ها از انتخاب خود رو نمایی نکرده اند و کسی نمی داند که انتخاب این شرکت ها متاورس متمرکز مانند متا ست یا ممکن است متاورس غیرمتمرکزی مانند دسنترالند را انتخاب کنند.

گسترش برندهای خودروسازی در دنیای دیجیتال

نیسان و تویوتا اولین برندها یا شرکت های خودرویی نیستند که در این روند جدید متاورس نوآوری کرده اند. شرکت‌ های دیگر مانند فولکس واگن و مرسدس بنز در اوایل آوریل کمپین ‌هایی را برای تبلیغ ورودی‌ های خود در متاورس راه ‌اندازی کردند و جوایزی مانند آخرین PS5 و آموزش‌ های پیشرفته رانندگی را در یکی از آکادمی ‌های فولکس واگن اهدا نموده اند.

بریجت هارپور، مدیر بازاریابی خودروهای مسافربری فولکس واگن، گفت که دنیای جدید ارائه شده توسط متاورس تأثیر بسیاری در دنیای پیرامون و کاربران متاورس خواهد گذاشت.

علاوه بر این، خودروسازان لوکس دیگر مانند فراری هنوز به طور رسمی وارد متاورس نشده اند، اما در حال حاضر با مشارکت با شرکت های بلاک چینی در حال ایجاد NFT های خود می باشند و این بدان معناست که کم کم اکثر شرکت های بزرگ خودروسازی با فن آوری های ارزهای دیجیتال همکاری خواهند کرد.
پیشنهاد میکنیم برای مطالعه بیشتر مقاله متاورس چیست را مطالعه کنید.

تگ ها