هشدار وزارت خزانه داری ایالات متحده به صرافی های ارزهای دیجیتال

 هشدار وزارت خزانه داری ایالات متحده به صرافی های ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

با افزایش نگرانی ها برای استفاده از ارزهای دیجیتال برای فرار از تحریم ها معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده در این هفته انتقادهای بسیاری از صرافی های ارزهای دیجیتال کرده است. سه شنبه، 29 مارس، معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده، ولی آدیمو، در جلسه تصمیم گیری دولت در مورد ارزهای دیجیتال اعلام کرد: هر فرد یا شرکت دیجیتال که به روسیه در دور زدن تحریم ها کمک کند، پاسخگو خواهد بود.

معاون وزارت خزانه داری در مصاحبه با CNBC به طور خاص به صرافی های ارز دیجیتال اشاره و اظهار داشت که ایالات متحده تاکنون هیچ گونه تحریم مغرضانه ای را اعمال نکرده است، اما آگاه است که روسیه از هر وسیله ممکن برای انجام این کار استفاده خواهد کرد. وی افزود: صرافی ‌های ارز دیجیتال، موسسات مالی و افرادی که به روسیه برای دور زدن تحریم ‌ها کمک کنند در برابر قانون مسئول خواهد بود. مطالعه صرافی ارزدیجیتال چیستتوصیه می شود.

تطابق اکثر صرافی ‌های ارز دیجیتال با تحریم های همه جانبه

براساس تحقیقات و بررسی های تحلیلگران، کشوری به وسعت روسیه بعید است که از ارزهای دیجیتال برای اجتناب از تحریم ها استفاده کند. با این حال بسیاری از سیاستمداران آمریکایی از جمله مقامات وزارت خزانه داری مدعی هستند که ارزهای دیجیتال وسیله دور زدن تحریم هاست.

بسیاری از صرافی‌ های بزرگ جهان مانند بایننس، کوین‌ بیس و جمینی قبلاً موافقت کرده ‌اند که به تحریم ‌های اعمال ‌شده آمریکا پایبند باشند و فعالیت‌ های مشکوکی را که ممکن است به الیگارش ‌ها یا سازمان ‌های روسی مرتبط باشد، محدود یا گزارش کنند. با این حال، به نظر نمی رسد که این موضوع مقامات ضد ارزهای دیجیتال ایالات متحده را راضی کند.

الیزابت وارن، سناتور ضد ارزهای دیجیتال، یکی از افرادی است که می خواهد گامی افراطی برای از بین بردن کامل صنعت دارایی دیجیتال بردارد. اوایل ماه مارس، او لایحه جدیدی را پیشنهاد کرد که به خزانه داری قدرت کنترل نهادهای ارزهای دیجیتال را می دهد که در صورت تصویب، مقامات ایالات متحده می توانند به طور خودسرانه توسعه دهندگان نرم افزار، استخراج کنندگان و اپراتورهای نود را در صورتی که مشکوک به تعامل با هر آدرس دیجیتال مرتبط با روسیه باشند، محدود خواهند کرد.

استفاده اوکراین و روسیه از ارزهای دیجیتال

خوشبختانه، صنعت ارزهای دیجیتال و کاربران آن در حمایت از اوکراین پیشرو بوده اند. کمک‌ های جمع آوری شده دارایی دیجیتال به کشور اوکراین به بیش از 100 میلیون دلار رسیده است.
این امر بدون فن آوری و به دلیل سیستم بانکی ناکارآمد و قدیمی امکان پذیر نبود. وزرای اوکراینی به سرعت برای قانونی کردن و مشروعیت بخشیدن به ارزهای دیجیتال در داخل کشور قوانینی را تنظیم کردند تا به شهروندان و نیروهای مدافع آن کمک کنند تا به منابع مالی دیجیتال دسترسی پیدا کنند.

از سوی دیگر رئیس کمیته انرژی کشور روسیه در 24 مارس اعلام کرد که روسیه احتمالا بیت کوین را به عنوان پرداخت برای صادرات انرژی نفت و گاز خود خواهد پذیرفت. همچنین روسیه در حال بررسی قوانین جدید استخراج ارزهای دیجیتال در کشور است. خرید بیت کوین به روبل به بالاترین سطح خود از ماه می 2021 رسیده است. روسیه پس از آمریکا و گرجستان سومین کشور در استخراج ارزهای دیجیتال می باشد. آکادمی ارز سنج سایت رسمی آموزش ارز دیجیتال و برگزار کننده دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در ارومیه می باشد. 

تگ ها