همکاری استار باکس و پالیگان برای توسعه پلتفرم NFT

همکاری استار باکس و پالیگان برای توسعه پلتفرم NFT
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت محبوب و معروف استارباکس با همکاری شبکه پالیگان، شبکه مقیاس ‌پذیر اتریوم قصد دارد پلتفرم NFT خود را راه اندازی نماید. این اقدام اولین گام استارباکس برای ورود به وب 3 و توسعه پلتفرم Starbucks Odyssey است. این پلتفرم اواخر امسال راه اندازی خواهد شد.

براساس اظهارات بردی بروئر، معاون اجرایی و مدیر ارشد بازاریابی استارباکس؛ استارباکس در نظر دارد برای برای اولین بار با استفاده از فن آوری وب 3 پلتفرم پاداش وفاداری استارباکس خود را یکپارچه نماید. بدین ترتیب استفاده از فن آوری وب 3 امکان ارائه تجربیاتی که پیش از این امکان پذیر نبوده است را با پلتفرم Starbucks Odyssey فراهم خواهد نمود.

پلتفرم Starbucks Odyssey که اواخر سال جاری راه اندازی خواهد شد، به مشتریان و کارمندان شرکت در ایالات متحده اجازه می دهد تا تمبرهای دیجیتالی را به عنوان پاداش دریافت کنند و نسخه محدودی از NFT ها را نیز به فروش برسانند.

به گفته یکی از بنیانگذاران شبکه پالیگان، ساندیپ نیلوال، پالیگان به‌ عنوان یک ارائه‌ دهنده زیرساخت پیشرو که افراد و فن آوری را قادر به همکاری و تبادل در سطح جهانی و آزاد می‌ کند، سکوی پرتاب ایده‌آلی برای ورود استارباکس به وب 3 خواهد بود.

استارباکس همچنین ماه‌ هاست که در خصوص ابتکار وب 3 خود را مورد انتقاد قرار گرفته است، بخش بزرگی از انتقادات به تأثیرات محیط زیستی پلتفرم‌ های NFT اشاره نموده اند. بدین ترتیب پالیگان، به عنوان شبکه اثبات سهامی که از استخراج استفاده نمی کند و به طور چشمگیری انرژی کمتری نسبت به اتریوم مصرف می کند، برای توسعه پلتفرم استفاده شده است.

در عین حال، شبکه اتریوم نیز قرار است تحت یک ارتقای سازگار با محیط زیست به نام فرایند ادغام قرار گیرد که شبکه اصلی اتریوم را به الگوریتم اثبات سهام تبدیل خواهد کرد و احتمالا باعث افزایش قیمت اتریوم خواهد شد.

توسعه شبکه پالیگان و افزایش قیمت متیک

پالیگان یک زنجیره جانبی اتریوم است که امکان تراکنش‌ های سریع، ارزان ‌و کم ‌مصرف و بهتر از شبکه اصلی اتریوم برای کاربران خود فراهم کرده است. شبکه پالیگان اخیرا با شرکت های بزرگی از جمله کوکاکولا و ردیت برای راه اندازی NFT در شبکه پالیگان همکاری کرده است. به علاوه دیزنی در تابستان گذشته شبکه پالیگان را برای توسعه وب 3 خود انتخاب کرده است.

همچنین طبق گزارش ‌ها، شبکه پالیگان اخیرا با استخدام 200 مدیر ارشد، متخصص، مهندس و توسعه‌ دهنده وب 3، نیروی انسانی خود را تا 40 درصد افزایش داده است. این اقدام با هدف گسترش شبکه پالیگان صورت گرفته است. همزمان با توسعه شبکه قیمت متیک توکن بومی شبکه پالیگان بیش از 5 درصد در یک روز گذشته افزایش یافته است.

در چند روز گذشته نیز بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان؛ NFT ها و نحوه اجرای برنامه های پاداش و اتصال جوامع را توسط برندهای بزرگ تغییر داده است.