پایان نظارت SEC بر ارزهای دیجیتال با اجرای لایحه جدید سنا

پایان نظارت SEC بر ارزهای دیجیتال با اجرای لایحه جدید سنا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس لایحه پیشنهادی جدید سناتورها کارول لومیس و کریستن گیلیبراند، کمیسیون معاملات آتی کالا، رگولاتور اصلی ارزهای دیجیتال و جایگزین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده خواهد شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اختیارات خود را برای تنظیم بخش وسیعی از بازار ارزهای دیجیتال، از جمله 200 ارز دیجیتال با ارزش، تحت لایحه ای دو حزبی روز سه شنبه، 7 ژوئن از دست خواهند داد.

لایحه پیشنهادی، با عنوان قانون نوآوری مالی مسئول، جامع ‌ترین قانون دیجیتالی است که تا به امروز پیشنهاد شده است. این لایحه تقریباً هیچ شانسی برای تصویب در کنگره فعلی ندارد. اما انتظار می‌رود که در سال 2023 پس از انتخابات میان ‌دوره ‌ای نوامبر، شتاب جدیدی به دست آورد و خط مشی ‌های آینده ارزهای دیجیتال را مشخص نماید.

اندرو یانگ کاندیدای سابق ریاست جمهوری و شهردار نیویورک درباره مقررات ارزهای دیجیتال در واشنگتن دی سی اظهار داشت: رونق و علاقمندی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده روز به روز افزایش می یابد با این حال چگونگی اعمال قانونی و نحوه برخورد قانون با این مسئله نگرانی جدیدی در جامعه دیجیتال ایجاد خواد کرد.

کمیسیون معاملات آتی کالا جایگزین SEC

راهکار پیشنهادی برای پایان دادن به صلاحیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC بر صنعت ارزهای دیجیتال یکی از مهم ‌ترین مفاد این لایحه است. براساس لایحه پیشنهادی اختیار بسیاری از توکن ها را به کمیسیون معاملات آتی کالا، که بر تجارت کالا نظارت می کند، اعطا خواهد شد.

طبق خلاصه پیش نویس لایحه پیشنهادی کمیسیون معاملات آتی کالا CFTC، صلاحیت نظارت انحصاری بازار اسپات بر تمام دارایی ‌های دیجیتال قابل تعویض که اوراق بهادار نیستند، از جمله دارایی ‌های فرعی را خواهند داشت.

اصطلاح دارایی های جانبی که به قانون بورس اوراق بهادار در سال 1934 اضافه شده است، کلیدی است. طبق خلاصه پیش نویس، دارایی های فرعی آنهایی هستند که به طور کامل غیرمتمرکز نیستند (مانند بیت کوین) اما همچنین حقوقی برای سود یا سایر منافع مالی در یک واحد تجاری ایجاد نمی کنند.

تنظیم مقررات استیبل کوین ها

لایحه مجلس با هدف اعطای اختیار به کمیسیون معاملات آتی کالا در صدد تنظیم مبادلات دیجیتال، به ویژه استیبل کوین ها می باشد. براساس منابع معتبر، این حوزه نظارتی جدید برای پروژه ‌های بلاک چین محبوبی مانند کاردانو و سولانا و 200 دارایی برتر دیگر در کوین مارکت کپ اعمال خواهد شد.

با این حال، برای واجد شرایط بودن برای تعریف «دارایی فرعی»، پروژه ‌ها باید افشای دوره‌ ای مربوط به مواردی مانند تعداد توکن ‌های صادر شده را ارائه نمایند، فرآیندی که هدف آن افزایش شفافیت می باشد.

طبق توضیحات لایحه پیشنهادی، هدف لایحه تدوین "آزمون هاوی" است، طرحی که مشخص می کند چه زمانی یک دارایی یک اوراق بهادار می باشد. به گفته منابع معتبر، آزمون هاوی به وضوح نشان می دهد که ارزهای دیجیتال اوراق بهادار نیستند و تفسیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از ارزهای دیجیتال بعنوان اوراق بهادار درست نیست. با این حال بیشتر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هم اکنون تحت آزمایش می باشند.

در نهایت، اگر این لایحه تصویب شود و مسئولیت بخش دارایی های دیجیتال عمدتاً به CFTC منتقل شود، آژانس یک سرمایه نقدی عمده دریافت خواهد کرد که توسط صنعت دیجیتال تامین خواهد شد.
 

تگ ها