پذیرش ارزهای دیجیتال در عربستان سعودی همزمان با مارکت نزولی

پذیرش ارزهای دیجیتال در عربستان سعودی همزمان با مارکت نزولی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس آخرین داده های کوکوین، حدود 14 درصد از ساکنان عربستان سعودی، یا سرمایه گذار فعلی ارزهای دیجیتال هستند یا در شش ماه گذشته ارزهای دیجیتال را معامله کرده اند. این بررسی همچنین نشان می ‌دهد که 76 درصد سرمایه‌ گذاران کمتر از یک سال تجربه دارند و احتمالا نیاز به آموزش های مرتبط خواهند داشت.

طبق آخرین داده های صرافی ارزهای دیجیتال کوکوین، حدود سه میلیون از شهروندان عربستان سعودی یا حدود 14 درصد از جمعیت 18 تا 60 ساله، سرمایه گذار یا مصرف کننده ارز دیجیتال بوده اند، همچنین 17 درصد دیگر از شهروندان این کشور مشتاق سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با وجود بازار نزولی بوده اند.

براساس گزارش Into The Cryptoverse، این مطالعه همچنین به بررسی احساسات شهروندان عربستان سعودی نسبت به تجارت ارزهای دیجیتال همزمان با زمستان ارزهای دیجیتال پرداخته است.

در سه ماهه اول سال جاری 49 درصد از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال قصد داشته اند در شش ماه آینده سرمایه گذاری خود روی ارزهای دیجیتال را افزایش دهند. شروع بازار نزولی در سه ماهه دوم سال جاری شاهد معکوس شدن تمایل سرمایه گذاری و افزایش استراتژی های محافظه کارانه تر مربوط به ارزهای دیجیتال بوده است.

در ادامه گزارش آمده است که از آغاز سه ماهه دوم، حدود 31 درصد از دارندگان ارزهای دیجیتال در عربستان سعودی تمایل به حفظ تعادل ارزهای دیجیتال خود به جای افزایش سرمایه گذاری خود را داشته اند. در مقابل، سرمایه گذاران با سرمایه کمتر تمایل به نقدینگی بخشی از سرمایه خود در همان دوره بوده اند.

آینده مالی ارزهای دیجیتال در عربستان

براساس گزارش کوکوین، 76 درصد سرمایه گذاران در عربستان سعودی کمتر از یک سال تجربه دارند و حدود 49 درصد این سرمایه گذاران تنها در شش ماه گذشته همزمان با آغاز مارکت نزولی تجارت یا سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال خود را آغاز کرده اند که نسبت بالای مبتدی ها در عربستان سعودی به نیاز به آموزش ارزهای دیجیتال را برجسته کرده است.

با توجه به دلایل خود برای سرمایه گذاری، حدود 51 درصد از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال اظهار داشته اند که با توجه به آینده مالی ارزهای دیجیتال در آن سرمایه گذاری کرده اند. حدود 44 درصد معتقدند که سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر انواع سرمایه ‌گذاری های مالی در درازمدت سود و بازدهی بالاتری خواهد داشت.

همچنین مردان به عنوان گروه جنسیتی غالب،‌ 63 درصد سرمایه گذاران را تشکیل می دهند، سرمایه‌ گذاران 30 ساله و کمتر نیز یک سوم از کل سرمایه گذاران بوده اند. 44 درصد از سرمایه ‌گذاران نیز اظهار داشته اند که روند سرمایه گذاری خود را با وجود وضعیت نزولی بازار ادامه خواهند داد. این مطالعه نشان می دهد که زنان تریدر عربستان سعودی برخلاف اکثریت مردان سرمایه گذاری های واقع ‌بینانه تری انجام داده اند.
 

تگ ها