پذیرش پرداخت های دیجیتال روسیه در تجارت خارجی

پذیرش پرداخت های دیجیتال روسیه در تجارت خارجی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس اظهارات یوری چیخانچین، رئیس آژانس نظارت مالی روسیه، ناظر مالی روسیه، Rosfinmonitoring آماده پذیرش استفاده از ارزهای دیجیتال در تسویه حساب های بین المللی می باشد. این بیانیه به تسریع روند قانونی کردن پرداخت ‌های بین ‌المللی ارزهای دیجیتال در روسیه در بحبوحه محدودیت ‌های مالی اعمال شده به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین افزوده است.

به گفته رئیس آژانس نظارت مالی روسیه، سرویس نظارت مالی فدرال روسیه، که به نام Rosfinmonitoring نیز شناخته می‌شود، از زمان قانونی کردن پرداخت های دیجیتال خارجی از ارزهای دیجیتال به عنوان تسویه حساب با شرکای خارجی خود استفاده کرده و هم اکنون بصورت رسمی آنرا پذیرفته است.

رئیس آژانس نظارت مالی روسیه همچنین طی سخنرانی در شورای مجلس اعلای پارلمان روسیه تاکید کرد که پرداخت با دارایی های دیجیتال در داخل روسیه طبق قانون همچنان ممنوع خواهد بود و براساس قانون فعلی کشور روسیه، جانشین ‌های پولی از جمله تمام دارایی های دیجیتال و برخی از اوراق قرضه محدودیت پرداخت خواهند داشت.

وی همچنین افزود که با این حال، تحت شرایط خاص، چنین پرداخت هایی احتمالا در تجارت بین المللی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این مقام عالی رتبه معتقد است که این اقدام به بیزینس های صادرات محصولات روسی کمک خواهد کرد.

به نقل از پایگاه خبری دیجیتال Bits.media، رئیس آژانس نظارت مالی روسیه اظهار داشته است که این اقدام تنها در صورتی مفید خواهد بود که زنجیره تامین کنترل شود. یوری چیخانچین در ادامه تاکید کرد که برای استفاده از مزیت پرداخت ‌های ارزهای دیجیتال، شرکت ‌های روسی همچنین باید از هویت شرکای خود مطمئن باشند.

طبق اظهارات رگولاتور مالی روسیه، آژانس نظارت مالی روسیه با توسعه و راه اندازی سیستم اطلاعاتی ویژه برای ردیابی تراکنش ‌های دیجیتال اکنون می توانند فرستنده و گیرنده وجوه را شناسایی نمایند. این فن آوری پیش از این در برخی از تحقیقات نظامی روسیه مورد استفاده قرار گرفته است.

آخرین وضعیت تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال در روسیه

بحث درخصوص آینده ارزهای دیجیتال در روسیه همچنان ادامه دارد و انتظار می ‌رود لایحه جدید "در مورد ارز دیجیتال" قوانین جامع ‌تری را برای تراکنش ‌های دیجیتال معرفی نماید، قانون "در مورد دارایی ‌های مالی دیجیتال" تاکنون تنها برخی از جنبه ‌های بازار ارزهای دیجیتال را تنظیم کرده است.

ایده استفاده از ارزهای دیجیتال در تسویه حساب های بین المللی در بحبوحه تحریم های همه جانبه غرب به دلیل مداخله نظامی روسیه در اوکراین مورد حمایت سیاستمداران روسی قرار گرفته است. در عین حال، اکثر نهادهای دولتی مسکو موافق هستند که روبل باید تنها ارز قانونی در این کشور باقی بماند.

بانک مرکزی روسیه نیز که پیش از این یکی از مخالفان سرسخت ارز دیجیتال بوده است، اخیرا اعلام کرده است که از قانونی شدن پرداخت های دیجیتال حمایت خواهد کرد، مجلس سفلی پارلمان روسیه نیز در راستای اهداف مشترک با بانک مرکزی و دولت روسیه اخیرا قانونی را تصویب کرده است که پرداخت های داخلی با دارایی های دیجیتال را ممنوع می کند.
 

تگ ها