پیشنهاد بنیانگذار کاردانو برای ایلان ماسک در خصوص ایجاد توییتر غیرمتمرکز

پیشنهاد بنیانگذار کاردانو برای ایلان ماسک در خصوص ایجاد توییتر غیرمتمرکز
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو و مدیر اجرایی Input-Output Global، گفت که او مایل است درصورت رد پیشنهاد میلیاردر آمریکایی، ایلان ماسک به توییتر، به ایلان ماسک در ایجاد یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز از پایه کمک کند.

 داگلاس هورن، معمار اصلی بلاک چین Telos، به شوخی ابراز داشت که این پروژه تا سال 2035 تکمیل خواهد شد. چالش ‌های فنی متعددی وجود دارد که برنامه‌ های کاربردی ساخته شده بر روی پلتفرم کاردانو را مختل می‌کند، بنابراین یکی دیگر از کاربران توییتر به شوخی اعلام کرد که بدین ترتیب تنها می ‌تواند ۱۰ پیام در دقیقه ارسال کند.

هاسکینسون در ادامه افزود که پلتفرم پیشنهادی وی سازگار با بیت‌ کوین، کاردانو و دوج کوین با زنجیره ‌های متقابل خواهد بود و به‌ طور پیش ‌فرض از ارزهای دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد که این پشنهاد با استقبال ماسک روبرو شده است. با این حال، براساس استدلال منتقدان، محدود کردن شبکه به تنها سه بلاک چین برای یک رسانه اجتماعی کاملاً غیرمتمرکز کافی نخواهد بود. برای اطلاع از قیمت کاردانو به سایت ارز سنج مراجعه کنید.

درخواست ماسک از توییتر

ماسک پیشنهادی 43 میلیارد دلاری برای به دست آوردن کنترل کامل توییتر با هدف خصوصی سازی آن و دفاع از آزادی بیان خود ارائه داده است. ایلان ماسک قبلاً 9.2 درصد از سهام شرکت را خریداری کرده و از عضویت در هیئت مدیره توییتر خودداری کرده است.

مدیرعامل تسلا از توئیتر به دلیل عدم رعایت هنجارهای آزادی بیان انتقاد کرده و اعلام نمود که در صورت رد پیشنهاد خرید کامل توییتر، مالکیت خود در شرکت را مجددا ارزیابی خواهد کرد. او به نقل از چندین خبرگزاری گفت: این یک تهدید نیست.

اقدامات اخیر ایلان ماسک و واکنش جامعه دیجیتال

جکسون پالمر، یکی از بنیانگذاران دوج کوین، ماسک را به دلیل تلاش برای تصرف خصمانه توییتر مورد انتقاد قرار داده است. نیل کمپلینگ، رئیس تحقیقات TMTنیز معتقد است که این یک تصاحب خصمانه است و مقدار قابل توجهی پول هزینه خواهد داشت. پیشنهاد 43 میلیاردی ماسک، توسط شاهزاده سعودی الولید بن طلال آل سعود، سهامدار عمده توییتر نیز رد شده است.

براساس استدلال های افراد مخالف ایلان ماسک، او ناجی آزادی بیان نیست و هدف نهایی او انتقام گیری از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در خصوص دعوی اخیر تسلا با SEC می باشد. همچنین ماسک براساس نتیجه دادگاه مذکور از این پس باید قبل از انتشار توییت‌ های خود تأییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را دریافت کند.

پذیرش تمرکززدایی

دیگر غول ‌های صنعت ارزهای دیجیتال ایده تمرکززدایی توییتر را پذیرفته ‌اند، سم بکمن فروید یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل صرافی FTX، اظهار داشت که این پلتفرم احتمالا کاربران را قادر به ارسال توییت های دیجیتال روی زنجیره خواهد کرد. بنابراین جریان درآمد می تواند از هزینه های خرد برای توییت کردن یا از رابط کاربری (UI) نشات بگیرد که در پایان روز پلتفرم بخشی از درآمد را ازآن خود خواهد کرد.

در مقابل، جاستین سان، بنیانگذار ارز دیجیتال TRON، در نظر دارد که از ماسک پیشی بگیرد. این سرمایه گذار ارز دیجیتال در توییتی اعلام کرد که به ازای هر سهم 60 دلار پیشنهاد می کند تا توییتر را کاملا خصوصی کند.

واکنش توییتر به پیشنهادات ارائه شده

در همین حال، توییتر آماده پذیرش پیشنهاد ماسک برای خرید و خصوصی سازی این شرکت رسانه های اجتماعی نیست. این شرکت در اطلاعیه روز جمعه اعلام کرد، با استفاده از استراتژی موسوم به مکانیزم دفاعی از خود در برابر پیشنهاد خرید دفاع خواهد کرد.