پیش بینی رشد متاورس و کسب درآمد نجومی برای متا و مارک زاکربرگ

پیش بینی رشد متاورس و کسب درآمد نجومی برای متا و مارک زاکربرگ
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، فیسبوک سابق، در مصاحبه ای با شبکه CNBC، اظهار داشت که بزودی متاورس بخش مهمی از تجارت جهانی متا خواهد بود و صدها میلیارد دلار درآمد به همراه خواهد داشت، همچنین با رشد حوزه متاورس، متا در دهه آینده به یکی از بزرگترین شرکت های این حوزه تبدیل خواهد شد.

طبق اظهارات وی؛ از اهداف بزرگ و اساسی متا توسعه خدمات و سرویس های این شرکت و افزایش تعداد کاربران متاورسی فعال در این حوزه می باشد. او امیدوار است که حداقل به یک میلیارد کاربر در حوزه متاورس دست یابد که هر کدام صدها دلار سود به همراه خواهند داشت.

او افزود که متا در نظر دارد با افزودن گزینه دریافت محصولات دیجیتال به متا در حوزه متاورس متمرکزتر باشد، بدین ترتیب کاربران این حوزه می ‌توانند در متاورژن اختصاصی خود کالاهای دیجیتال، محتوای دیجیتال یا ابزارهای مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

وی با اذعان به اینکه راه زیادی در پیش روست، اظهار داشت که شرکت متا برای رسیدن به مقیاس چند صد میلیون یا حتی میلیاردها کاربر در متاورس خود نیاز به زمان دارد، با این حال چشم انداز هدف بمانند دیدن ستاره شمالی است که با وجود زمان انتظار نسبتا طولانی تا ظهور بسیار باشکوه خواهد بود.

همچنین زاکربرگ کسب تجربه در متاورس را فراگیرتر از متن، عکس یا ویدیو تصور کرد و اظهار داشت که افراد حتی می ‌توانند هنگام ملاقات در متاورس، تماس چشمی برقرار کنند، وی افزود: فن آوری متاورس با رشد و توسعه خود اساساً باعث ایجاد حس واقعی از حضور خواهد شد.

براساس اظهارات مدیر عامل متا، این شرکت در مرحله توسعه خدمات خود در حوزه ارزهای دیجیتال است و با سرمایه گذاری های بلندمدت تقریبا تمام موانع بزرگ حوزه را شناسایی کرده است و هم اکنون تمرکز متا بر توسعه ابزرهای حوزه متاورسی می باشد.

اقدامات متا برای گسترش فن آوری متاورس

در هفته ای که گذشت متا، مایکروسافت و 31 شرکت دیگر انجمن استانداردهای متاورس را با هدف هماهنگی و توسعه همه جانبه با شرکت های بزرگ تشکیل داده اند. در ماه مارس نیز، متا هشت درخواست علامت تجاری برای لوگوی خود و متا پی ارائه کرده که خدمات حوزه متاورس و ارزهای دیجیتال را پوشش داده است.

چندین شرکت بزرگ نیز رشد عظیم متاورس را پیش بینی کرده اند. شرکت مکنزی هفته گذشته اظهار داشت که متاورس در ده سال آینده بیش از 5 تریلیون دلار درآمد تولید خواهد کرد. در ماه مارس نیز شرکت بزرگ سرمایه گذاری سیتی پیش بینی کرد که متاورس یک فرصت 13 تریلیون دلاری با حداقل پنج میلیارد کاربر تا سال 2030 خواهد بود. بانک های سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس و مورگان استنلی نیز برروی متاورس به عنوان یک فرصت 8 تریلیون دلاری سرمایه گذاری کرده اند.
 

تگ ها