چالش های بی پایان ایلان ماسک و توییتر

چالش های بی پایان ایلان ماسک و توییتر
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، مدیر عامل توییتر؛ پاراگ آگراوال را به یک بحث عمومی درباره حساب ‌های جعلی و ربات ‌های اسپم این پلتفرم دعوت کرده است. طبق نظرسنجی اخیر ایلان ماسک؛ نزدیک به 35 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که بخشی از کاربران روزانه توییتر جعلی یا اسپم می باشند.

براساس اظهارات ایلان ماسک؛ عدم ارائه داده های واقعی از اکانت ‌های اسپم و جعلی توییتر دلیل اصلی پس گرفتن پیشنهاد 44 میلیارد دلاری مدیرعامل تسلا برای خرید توییتر بوده است. متعاقبا؛ توییتر از ماسک شکایت کرد تا او را مجبور به انجام معامله خرید نماید. ایلان ماسک نیز شکایت متقابلی را تنظیم کرده و توییتر را به تقلب متهم کرده است.

براساس نظر سنجی ایلان ماسک در روز شنبه 6 آگوست، از 103 میلیون دنبال کننده وی در مجموع 822.766 رای برابر با 64.9 درصد"نه" را انتخاب کرده و معتقدند که حساب های اسپم و جعلی توییتر کمتر از 5 درصد می باشند.

به طور مشابه؛ طبق ادعای توییتر تنها کمتر از 5 درصد از کاربران روزانه پلتفرم شامل اکانت های جعلی یا اسپم می باشند، ایلان ماسک با این نظر مخالفت کرده و در تلاش برای بدست آوردن داده های واقعی از حساب های جعلی پیشنهاد خرید توییتر را ارائه داده است که در نهایت موفق به دریافت داده های توییتر نشده است.

به گفته ایلان ماسک؛ همه نشانه‌ها حاکی از آن است که چند مورد از افشای عمومی توییتر در خصوص mDAUهای آن نادرست یا گمراه ‌کننده می باشند نسبت اکانت ‌های اسپم که در تعداد mDAU گزارش ‌شده گنجانده شده ‌اند، بالاتر از 5 درصد بوده است.

ثبت ادعای توییتر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC

براساس توضیحات توییتر mDAU ها یا کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد؛ کاربرانی هستند که روزانه از طریق وب سایت یا اپلیکیشن توییتر که قادر به نمایش تبلیغات می باشند وارد توییتر شده و به آن دسترسی پیدا کرده اند. ادعا و توضیحات تکمیلی توییتر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC به صورت رسمی ثبت و عمومی شده است.

با این حال ماسک اعلام کرده است که توییتر داده‌ های منسوخ شده و جعلی را در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار داده است. مدیرعامل تسلا طی توییتی اظهار داشته است که اگر توییتر بتواند ادعای خود را ثابت نماید، قرارداد وی با توییتر طبق شرایط اولیه ادامه خواهد یافت و ایلان ماسک متعهد به راه اندازی راهکار پرداخت در  ارز دیجیتال خواهد بود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در پرونده شکایت خود توضیح داده است که سه روز پس از امضای قرارداد خرید توییتر، شرکت رسانه ‌های اجتماعی علنا اعلام کرد که داده های  mDAUیا کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد ارائه شده در سال گذشته نادرست بوده و توییتر mDAU را تا 1.9 میلیون حساب افزایش داده است.

تگ ها