چرا اکتبر ماه مهمی برای صنعت کریپتو است؟

چرا اکتبر ماه مهمی برای صنعت کریپتو است؟
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

با نزدیک شدن به ماه اکتبر، جامعه ارزهای دیجیتال به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) چشم دوخته است، زیرا این کمیسیون تصمیمات کلیدی برای اتخاذ دارد که می تواند همواره صنعت کریپتو و همه افراد در آن را تحت تاثیر قرار دهد.

درخواست تجدیدنظر SEC ورودی؟

انتظار می رود SEC تصمیم بگیرد که آیا در مورد حکم پرونده خود علیه مدیر دارایی Grayscale تجدید نظر کند یا نه، با آخرین مهلت تجدید نظر 13 اکتبر (45 روز پس از صدور حکم دادگاه). در 29 آگوست، Grayscale یک پیروزی چشمگیر در برابر SEC به دست آورد، زیرا دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا تصمیم گرفت که تنظیم کننده دلیل معتبری برای رد درخواست Grayscale ارائه نکرده و دستور داد SEC یک بار دیگر درخواست را بررسی کند. پس از این تصمیم، سخنگوی آژانس اعلام کرد که آنها تصمیم را قبل از تعیین مراحل بعدی خود بررسی خواهند کرد. اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار تصمیم به درخواست تجدیدنظر بگیرد، می‌تواند این کار را در دیوان عالی ایالات متحده با ارائه دادخواستی برای «دستور گواهی» انجام دهد، که سندی است که از دیوان عالی درخواست می‌کند تا پرونده را بررسی کند، یا می‌تواند درخواست «عنوان بانکی» کند. بررسی که در آن همه قضات دادگاه تجدیدنظر پرونده را بررسی خواهند کرد. درخواست تجدیدنظر توسط SEC بدون شک روحیه جامعه ارزهای دیجیتال را تضعیف می کند زیرا می تواند انتظار برای ETF بیت کوین را طولانی کند. با این حال، فرض کنید کمیسیون تصمیم به تجدیدنظر نکند، به قانون تبدیل می‌شود که بازار نقدی و آتی با هم مرتبط هستند و استدلال SEC مبنی بر اینکه بازار نقدی مستعدتر برای تقلب و دستکاری است، دیگر باقی نخواهد ماند.

برنامه های در حال انتظار ETF:

مهلت دوم برای چندین برنامه معلق بیت کوین ETF در ماه اکتبر است. SEC باید در مورد این برنامه ها تصمیم بگیرد (تأیید، رد یا به تاخیر انداخت). برخی از تاریخ های قابل توجه عبارتند از 16 و 17 اکتبر. اولی دومین مهلت برای تصمیم گیری در مورد Bitwise Bitcoin ETP Trust است. در همین حال، 17 اکتبر دومین مهلت SEC برای تصمیم گیری درباره صندوق بیت کوین iShares، VanEck Bitcoin Trust، Wisdomtree Bitcoin Trust، Invesco Galaxy Bitcoin ETF و Wise Origin Bitcoin Trust است. انتظار می رود که SEC دوباره تصمیم گیری خود را در مورد این برنامه ها را به تاخیر بیندازد و مهلت بعدی برای تصمیم گیری در سال آینده خواهد بود. اگر SEC به تصمیم خود در مورد این برنامه‌ها ادامه دهد، اولین پاسخ نهایی در 10 ژانویه 2024 است، آخرین مهلت برای ETF بیت کوین ARK 21Shares. با این حال، باید نکات مثبتی را از اکتبر در نظر بگیریم، زیرا انتظار می‌رود SEC اجازه راه‌اندازی برنامه‌های ETF آتی اتریوم را بدهد، به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود سهام نوسانات در 12 اکتبر راه‌اندازی شود و سایرین متعاقباً عرضه شوند.
 

تگ ها