کاردانو در آستانه به روز رسانی واسیل

کاردانو در آستانه به روز رسانی واسیل
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

اکوسیستم کاردانو که پیش از این به عنوان توسعه یافته ترین دارایی سال 2021 انتخاب شده است، از بین 490 مشارکت کننده GitHub جزء سه پروژه برتر توسعه یافته این هفته قرار گرفته است. علیرغم اینکه چنین دستاورد هایی در بازه کوتاه مدت تاثیر چندانی بر قیمت کاردانو ندارد، اما می تواند نشان دهنده تحولات مثبتی از توسعه بلندمدت پروژه کاردانو باشد. 

براساس بیانیه شرکت توسعه کاردانو، اصلی ترین به‌ روزرسانی اکوسیستم، هارد فورک واسیل پس از تکامل موفقیت آمیز و ارزیابی Input Output، شبکه اصلی واسیل در 22 سپتامبر تنها یک هفته پس از تاریخ پیش بینی شده فرایند ادغام اتریوم در 15 سپتامبر انجام خواهد شد.
در فضای دیجیتال، یک هارد فورک زمانی اتفاق می ‌افتد که مشارکت ‌کنندگان شبکه بلاک چین تصمیم می‌ گیرند شبکه را به دلایل مختلفی به دو زنجیره متفاوت تقسیم کنند. پس از هارد فورک، دو نسخه از زنجیره اصلی ایجاد می ‌شود.

هارد فورک ‌ها احتمالا در مسیر توسعه خود بحث برانگیز خواهند بود. به عنوان مثال، برخی از توسعه دهندگان اتریوم تصمیم دارند پس از مرج اتریوم، هارد فورک ETHPOW را اجرا و نسخه ‌ای از اتریوم را مبتنی بر اجماع اثبات کار ادامه دهند. هارد فورک واسیل ارتقاء بزرگی است که برای افزایش قابلیت ‌های مقیاس ‌پذیری کاردانو و کاهش هزینه‌ های تراکنش طراحی شده است. واسیل در ابتدا در ماه ژوئن در یک شبکه آزمایشی پیاده سازی شده است.

با این حال بسیاری از شکاکان بازار پیش بینی کرده اند که احتمالا هارد فورک واسیل احتمالا با تاخیر دیگری روبرو خواهد شد، اما هاسکینسون این ادعاها را به شدت تکذیب کرده و اظهار داشته است که هیچ تاخیر دیگری در مسیر راه اندازی هارد فورک واسیل وجود نخواهد داشت.

با توجه به معیارهای آمادگی که توسط شرکت فن آوری بلاک چین IOG نظارت می شود، نود 1.35.3 واسیل 87 درصد از بلاک های شبکه اصلی را تولید کرده و در حالی که صرافی ارز دیجیتال بایننس به طور قابل توجهی به تکمیل یکپارچه سازی خود نزدیک تر بوده است، صرافی های ارز دیجیتال MEXC و Bitrue آمادگی پذیرش به روزرسانی هارد فورک واسیل خود را اعلام کرده اند.

صرافی های AscendEX، NDAX و Dex-Trade نیز تقریبا آماده این به‌روزرسانی بوده اند. همزمان، تعدادی از صرافی های دیگر نیز در حال به روز رسانی گره های خود برای این رویداد می باشند.

تاثیر هارد فورک واسیل بر قیمت کاردانو

قیمت کاردانو به هدف صعودی 2 دلاری قبل از پایان سال 2022 چشم دوخته است. صرافی ارز دیجیتال رابین هود نیز فهرست شدن کاردانو را در پلتفرم مبادلات خود اعلام کرده و به احساسات صعودی در بین هولدرهای کاردانو دامن زده است. همزمان، صرافی بزرگ بایننس نیز پیش از رویدادهای مهم مرج اتریوم و واسیل کاردانو، از استیک کاردانو پشتیبانی کرده است.

به گفته تحلیلگران، نمودار قیمت کاردانو را با توجه به تحولات صعودی اخیر و با پذیرش گسترده صرافی های بزرگ و حجم وسیعی از کاربران افزایش خواهد یافت. قیمت کاردانو همزمان با اعلام خبر نزدیک 3 درصد افزایش یافته است.