کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال در میان بازار نزولی

کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال در میان بازار نزولی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

حجم معاملات ارزهای دیجیتال در میان تمام پلتفرم های بازارهای مالی در بحبوحه بازار نزولی در نیمه اول سال جاری بشدت کاهش یافته است. پلتفرم‌ های بزرگ و معروفی تحت ‌تاثیر کاهش حجم معاملات قرار گرفته ‌اند ازجمله این پلتفرم ها، صرافی ‌های اصلی ارزهای دیجیتال مانند بایننس، اوکی ایکس و FTX می باشند. براساس گزارش ها کوین بیس از این میان حجم معاملات بیشتری را از دست داده و اکنون دیگر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده نیست.

از سوی دیگر همزمان با افت بازهای مالی، اشتیاق سرمایه گذاران نیز کاهش یافته که خود نقطه تضادی با عملکرد دو سال گذشته سرمایه گذاران در بازارهای مالی می باشد، در طول دو سال گذشته سرمایه‌ گذاران خرد همزمان با مارکت صعودی و نقدینگی محرک به سراغ ارزهای دیجیتال و سایر دارایی ‌های پرخطر رفته اند.

کاهش حجم معاملات براساس داده های CryptoCompare

بر اساس داده های CryptoCompare، در سراسر صرافی ها، حجم معاملات نقدی و مشتقه از ماه می بیش از 15 درصد کاهش یافته به حدود 4.2 تریلیون دلار رسیده است که این پایین ترین سطح از ژانویه سال گذشته می باشد. در ماه ژوئن نیز حجم معاملات اسپات نزدیک به 28 درصد و تا 1.41 تریلیون دلار کاهش یافته است. در طول ماه، حجم معاملات مشتقه 7 درصد کاهش یافته که پایین ‌ترین رقم از جولای 2021 بوده است.

از آنجایی که ارقام و داده های اخیر بیش از نیمی از بازار را مشتقه را تشکیل می‌ دهند، در بازارهای دیجیتال بسیار قابل توجه بوده اند. داده های CryptoCompare همچنین نشان می دهد که قراردادهای فیوچرز بیت کوین در مقایسه با معاملات اسپات و مشتقه با حجم 29 میلیارد دلار منعقد می شوند که به کمترین حجم معامله شده در ماه گذشته از جولای 2021 در بورس کالای شیکاگو،CME رسیده است.

قراردادهای فیوچرز یا آتی برای اتریوم نیز بیش از 20 درصد کاهش یافته که بر اساس داده های CryptoCompare، نشان دهنده کاهش سرمایه گذاری های خطر پذیر بوده است. قراردادهای آتی یا فیوچرز اتریوم قراردادهای قانونی برای خرید یا فروش اتریوم در یک تاریخ مشخص در آینده می باشند.

همچنین براساس اظهارات کیتی استاکتون، یکی از بنیانگذارانFairlead Strategies ؛ با توجه به کاهش احساسات و اشتیاق سرمایه گذاران در مارکت نزولی دوره ای، حجم معاملات کاهش یافته است و تا زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال از چرخه بازار نزولی خود خارج شود، که احتمالا ماه‌ ها طول خواهد کشید، حجم معاملات در تمام بازارهای مالی به کمتر از حد متوسط خواهد رسید.
 

تگ ها