کاهش دارایی های اوراق تجاری تتر همزمان با افزایش ذخایر سپرده بانکی

کاهش دارایی های اوراق تجاری تتر همزمان با افزایش ذخایر سپرده بانکی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس تعهدات سال جاری، صادرکننده برتر استیبل کوین تتر شروع به کاهش دارایی ‌های اوراق تجاری خود کرده است. بدین ترتیب در سه ماهه دوم سال، تتر دارایی اوراق تجاری خود را از 20 میلیارد دلار به 8.5 میلیارد دلار کاهش داده که بیش از 58 درصد کاهش داشته است.

اوراق تجاری، سفته های بدون وثیقه با سررسید ثابتی هستند که عمدتاً توسط مؤسسات بزرگ برای دریافت وجوه برای تعهدات بدهی کوتاه مدت خود منتشر می شوند. تتر قصد دارد دارایی های اوراق تجاری خود را تا پایان ماه آگوست به حدود 200 میلیون دلار و تا پایان سال به صفر برساند.

همچنین به گفته تتر، این شرکت دارایی های نقدی و سپرده های بانکی شرکت را در سه ماهه دوم 32 درصد افزایش داده است. به گفته مدیرعامل پائولو آردوینو، تتر با شفافیت ذخایر آن پشتیبانی می ‌شود. از این رو، وی متعهد شده است در راستای ارائه شفافیت بیشتر گزارش های ماهیانه خود را بزودی منتشر نماید.

طبق اظهارات وی؛ تعهد تتر به شفافیت و جامعه دیجیتال یک ستون دیرینه در اخلاق اساسی شرکت است و با مسئولیت این شرکت به عنوان یکی رهبران بازار دیجیتال همسو است. همچنین شرکت بار دیگر این تعهد را با همسویی و همکاری با BDO، یکی از برترین شرکت‌ های حسابرسی جهان نشان داده است.

اهداف تتر از کاهش اوراق تجاری همزمان با افزایش وجوه نقدی

استیبل کوین ‌ها برای به حداقل رساندن نوسانات قیمت‌ از طریق اتصال به ارز فیات، وثیقه‌ گذاری یا مدیریت عرضه کوین الگوریتمی طراحی شده ‌اند. استیبل کوین تتر توسط دلار آمریکا پشتیبانی می ‌شود و انتظار می ‌رود دارندگان بتوانند دارایی ‌های خود را در هر زمان به مقدار مساوی از دلار بازخرید نمایند، به شرطی که شرکت دارای ذخایر نقدی کافی برای انجام این کار باشد.

همچنین با ارزش بازار 67.5 میلیارد دلاری تتر همچنان سومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت‌ کوین و اتریوم است و با توجه به این موضوع ذخایر تتر دائما تحت نظارت است.

شرکت تتر همچنین کاهش بیش از 58 درصدی موجودی اوراق تجاری تتر را در سه ماهه دوم سال تأیید کرده و اظهار داشته است که این اقدام با برنامه های شرکت برای کاهش اوراق تجاری به 200 میلیون دلار تا پایان آگوست سال جاری و به صفر رساندن آن قبل از پایان سال مطابقت دارد.

همچنین در اوایل سال جاری، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه 85 درصد از سبد اوراق تجاری تتر توسط اوراق تجاری چینی و آسیایی پشتیبانی و با 30 درصد تخفیف معامله می شوند. تتر این ادعاها را رد کرده و اظهار داشته است که این شایعات برای ایجاد وحشت بیشتر به منظور ایجاد سود بیشتر از بازار تحت فشار فروش فعلی ساخته شده است.
 

تگ ها