ارز دیجیتال تتر USDT چیست؟ بررسی صفر تا صد ارز تتر

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "ارز دیجیتال تتر USDT چیست؟ بررسی صفر تا صد ارز تتر"


  • 23:07 1403-07-26
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

 در مقاله تتر چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال تتر بپردازیم و کاربردهای تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و اگر قصد خرید تتر داشتین با اطلاعات کافی اقدام کنید. این روزها واژه ارز دیجیتال، در زمینه پول و ارز به یکی از پرکاربردترین واژه ها تبدیل شده. ارز دیجیتال یا همون cryptocurrency، نوعی پول دیجیتالی هستش که از اون به عنوان جایگزینی برای ارزهای رایج استفاده می شه. همه ما این واژه رو با معادل فارسی اون یعنی رمز ارز میشناسیم. این نوع ارز دارای انواع مختلفی هست که هریک از اون ها، کاربرد های متفاوتی دارن. 

یکی از جالب ترین بخش های مربوط به ارزهای دیجیتال استیبل کوین ها هستن که همه تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال باهاشون سروکار دارن و همونطور که میدونین قیمت این دسته از رمزارزها هم ثابت و در حد یک دلار بوده و بیشتر پشتوانه شون دلار امریکا هستش. البته استیبل کوین هایی هم هستن که پشتوانه الگوریتمی دارن و خوب و بد اون ها رو نمیشه در این مقاله کامل بررسی کرد.

ما در این مقاله میخوایم صفر تا صد ارز تتر Tether رو بررسی کنیم و شما بعد خوندن این مقاله بطور کامل با usdt آشنایی پیدا خواهید کرد. بنابراین توصیه میکنیم حتما این مقاله رو تا اخر بخونین. در ادامه توصیه میکنیم برای یادگیری فعالیت در بازار ارز های دیجیتال به صفحه آموزش ارزدیجیتال آکادمی ارز سنج مراجعه کنید.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

اگه تریدر بازار رمز ارزها باشین، اسم ارز دیجیتال تتر رو شنیدین شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که ارز دیجیتال تتر چیست؟ تتر ( Tether) با واحد اختصاری USTD شناخته می شه. استفاده از این نوع ارز، شما رو در برابر نوسانات شدید بازار محافظت می کنه. چون قیمت ثابتی داره و می تونه به صورت دیجیتالی به دلار تبدیل بشه. 

اگر به تحلیل تکنیکال تتر توجه کنین میبینین که قیمت این واحد همیشه ثابت هست. ارزش هر واحد تتر برابر با 1 دلار ایالات متحده امریکاست. ارزهای دارای قیمت ثابت و واحد، از نوع ارزش های باثبات شناخته می شن. به خاطر همین می تونیم بگیم که، ارز دیجیتال تتر یکی از ده ها ارز دیجیتال باثبات محسوب می شه. 
یکی از ویژگی های اصلی این نوع واحد ها، وابستگی اون ها به دارایی های پشتوانه هستش که با توجه به ارزش اون، بالا و پایین می شن.

ارز تتر چیست؟

کاربردهای تتر کدامند؟

ارز دیجیتال تتر دو کاربرد اصلی داره. شما می تونید با استفاده از این نوع ارز، در مقابل نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال در امان بمونید. علاوه بر این، می تونید پولتون رو به راحتی به صورت دلار به صرافی ها و کیف پول ها انتقال بدین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین موضوع باعث میشه تا میزان ریسک این بازار افزایش پیدا کنه. بنابراین اگه نمی خواین تا در نوسانات قیمتی و ریزش های شدید قیمت ارزش سرمایه خودتون رو پایین بیارین، می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو به رمز ارز تتر تبدیل کرده و اون ها رو از ریزش بازار و نوسانات بازار حفظ کنین.

لوگوی تتر 

کاربردهای تتر

لوگویی که در بخش بالا می بینید، لوگوی مربوط به ارز دیجیتال تتر هستش که می تونید اون رو تو کیف پول های دیجیتالی موبایل، کامپیوتر و صرافی ها ذخیره کنین. یکی دیگه از ویژگی هایی که باعث افزایش استفاده از این نوع ارز شده و محبوبیت اون رو افزایش داده، ارسال و دریافت ساده و سریع این نوع واحد های ارزی هست. 

ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که صاحب ارز تتر کیه و چطوری اونو به وجود اورده؟ بهتره بدونید که که این نوع ارز توسط شرکت آیفینکس ( ifinex) ایجاد شده. این واحد دیجیتالی، ابتدا در سال 2014 با نام realcoin عرضه شده و پس از مدتی با اسم تتر یا USTD شناخته شده. اما سوال دیگه اینه که چطور ممکنه یک ارز، قیمت ثابتی داشته باشه؟ با ما همراه باشین. 

نحوه خریداری ارز دیجیتال تتر ( USTD) 

نحوه خریداری ارز دیجیتال تتر

در این بخش، با ما همراه باشین تا شما رو با نحوه خریداری ارز دیجیتال تتر اشنا کنیم. بهترین روش برای خرید این نوع ارز، مراجعه به سایت صرافی ارز دیجیتال هست. بهتره که کاربران ایرانی برای خرید این نوع واحد ارزی از صرافی های انلاین استفاده کنن که به دو روش انجام می شود. 

•    خرید از صرافی های ایرانی با ریال
•    تبدیل بیت کویت به تتر در صرافی های خارجی 

برای خرید مستقیم این نوع ارز از سایت های ایرانی با استفاده از ریال و کارت بانکی، اول کلمه تتر رو در گوگل جستجو کنین. با جستجوی این کلمه، وب سایت های ایرانی فروشنده تتر نمایش داده می شن. شما می تونید بعد از انتخاب وب سایت مورد نظر و ثبت نام و احراز هویت در اون، به طور مستقیم نسبت به خریداری ارز با استفاده از کارت بانکی خودتون اقدام کنین. در این زمینه ما صرافی ارز دیجیتال اینانس رو بهتون پیشنهاد میدیم.

موقع خریداری ارز دیجیتال USTD، نسبت به فهرست صرافی های بین المللی که از USTD پشتبانی نمی کنن، اطلاعات لازم رو داشته باشین. توجه داشته باشین که ممکنه حساب کاربران ایرانی به دلیل عدم اجازه استفاده از صرافی های خارجی مسدود بشه. 

بعضی از صرافی های خارجی به خاطر تحریم، توانایی ارائه خدمات به ساکنین ایرانی رو ندارن. می تونین با دور زدن تحریم ها و تغییر آی پی تون، نسبت به خریداری این نوع ارز از صرافی های خارجی اقدام کنین. 
 بعد از خریداری USTD، باید اون رو تو کیف پول های نرم افزاری مناسبی ذخیره کنین. اما از کدوم کیف پول های نرم افزاری باید برای انجام و ذخیره این عمل استفاده کرد؟ 

کیف پول های ذخیره ارز دیجیتال USTD 

کیف پول های ذخیره ارز دیجیتال

از اونجایی که واحد های تتر از نوع واحد های غیرفیزیکی و دیجیتالی هستن، می شه اون ها رو تو کیف پول های دیجیتالی ذخیره کرد. بهتره بدونید که، این نوع ارز دسترس پذیری بسیار بالایی داره. به همین دلیل می شه اون رو تو کیف پول های نرم افزاری یا سخت افزاری ذخیره کرده و انتقال داد. 

از جمله بهترین کیف پول های نرم افزاری می توان به کیف پول مای اتروالت( myetherwallet)، کوینومی ( coinomi) ، تراست والت ( trust wallet) و اتمیک والت ( atomic wallet) اشاره کرد. از این میان می توان از کیف پول های سخت افزاری مانند لجر ( ledger) و ترزور ( trezor) هم برای ذخیره و انتقال این واحد ها استفاده کرد. توجه داشته باشین که کیف پول های فیزیکی رو باید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. 

بهتره قبل از استفاده از کیف پول ارز دیجیتال، از اون نسخه پشتیبان تهیه کنین. کیف پول ها یک مجموعه 12 تایی از کلمات انگلیسی رو نمایش می دن. کلمات نمایش داده شده رو در یک جای امن یادداشت کنین تا بتونین در صورت حذف شدن کیف پول، دارایی تون رو بازیابی کنین. 

یکی از موارد مهم در خریداری ارز دیجیتال تتر، علاوه بر اشنایی با نحوه خرید اون و کیف پول های مناسب برای ذخیره واحد های خریداری شده، اطلاع و اگاهی کامل از قیمت خرید هست. برای اطلاع از قیمت خریداری این نوع واحدهای ارزی در ادامه مقاله با ما همراه باشین. 

قیمت خریداری ارز دیجیتال تتر 

تو بخش های قبل به این نکته اشاره کردیم که قیمت تتر همیشه ثابت بوده و برابر با 1 دلار امریکاست. به ازای هر واحد از USTD، یک دلار در خزانه بانک ها ذخیره می شه. اما ممکنه در برخی مواقع شاهد نوسانات جزئی در قیمت خرید اون باشیم چون این نوع ارز با نوسانات دارایی های پشتوانه، تغییر می کنه. 

یکی از دلایل تغییر قیمت و ایجاد نوسان در قیمت خریداری ارز دیجیتال اینه که قیمت تتر با جفت ارز USTD/USD در صرافی های مختلف از جمله بیتفینکس مشخص می شه. معمولا واحد های تتر کمی پایین تر از قیمت دلار واقعی هستن. 

در ایران، معمولا قیمت این واحد ها بالاتر از قیمت واقعی دلار در بازار هست. شاید این سوال براتون پیش بیاد که شرکت آیفینکس، درامدش رو از کجا به دست می یاره؟ در ادامه مقاله، جواب این سوال رو براتون توضیح می دیم.

شبکه های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال تتر 

اشنایی با شبکه های پشتیبانی ارز دیجیتال تتر، اهمیت خیلی زیادی داره. USTD یا شبکه های تتر، به چند دسته مختلف تقسیم می شن. اولین دسته از این نوع ارز، شبکه تتر omni هست. این شبکه برای اولین بار در اواخر سال 2014 با اسم realcoin عرضه شد که توانایی ایجاد توکن های جدید رو داشت. بعد ها در اواخر نوامبر سال 2014، به عنوان tether تغییر نام داد. سال ها بعد، توسط صرافی بیتفینکس مورد استفاده قرار گرفت و تنها تتر استاندارد بازار شناخته شد. دومین نوع شبکه پشتیبانی، شبکه تتر ERC20 هست. این نوع شبکه به نام شبکه اتریوم هم شناخته می شه. از اونجایی که شبکه تتر ERC20 با استقبال زیادی مواجه شد، از بستر omni خارج شده و به بستر اتریوم منتقل شد. از ویژگی هایی که باعث شد این شبکه به یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین شبکه های تتر تبدیل بشه، تایید سریع بلاک ها و انجام تراکنش ها با کارمزد کمتر بود. سومین نوع این شبکه ها به نام شبکه تتر TRC20 شناخته می شه. با افزایش نرخ کارمزد تتر ERC20 در اثر افزایش پروژه های دیفای در بستر اتریوم، شبکه تتر TRC20 به وجود اومد. با توجه به گفته های جاستین سان، خالق بلاکچین ترون، این شبکه یکی از سریع ترین و کم کارمزدترین نوع تتر هایی هست که تا حالا ایجاد شدن. 

نحوه تشخیص نوع تتر:

نحوه تشخیص نوع تتر

یکی از سوالات مهمی که در رابطه با ارز دیجیتال تتر به وجود می یاد، نحوه تشخیص نوع اون هست. در برخی از موارد، صرافی نوع تتر رو مشخص می کنه. اما یعضی از صرافی های دیگه فقط از برچسب USTD استفاده می کنن. برای تشخیص نوع تتر چندین راه مختلف وجود داره. 

مطالعه کامل و دقیق توضیحات مربوط به ارز در وبسایت صرافی، ارتباط و تماس با تیم پشتیبانی صرافی و پرس و جوی کامل از افراد اگاه از روش های تشخیص این واحد به شمار می رن. اما مطمعن ترین راه، بررسی آدرس کیف پول هست. 

انتخاب بهترین نوع تتر اهمیت خیلی زیادی داره. میزان کارمزد تراکنش این نوع واحد ارزی یکی از عوامل تعیین کننده بهترین نوع واحد USTD هست. توجه داشته باشین، موقع انتخاب بهترین نوع تتر به سه عامل بسیار مهم دقت کنین. این سه عامل عبارتند از :

•    میزان پذیرش شبکه تتر در پلتفرم های معاملاتی و کیف پول ها
•    نرخ کارمزد 
•    سرعت انتقال 

یکی از بهترین تتر ها، تتر بلاکچین ترون هستش که با توجه به سه عامل تعیین کننده، بسیار مناسب بوده و مقرون به صرفه هست. 

معایب استفاده از ارز دیجیتال تتر چیست؟

معایت استفاده از ارز دیجیتال تتر

تا حالا در مورد مزایای استفاده از ارز دیجیتال تتر صحبت کردیم. اما بهتره بدونین که، این نوع واحد ارزی در کنار تمامی مزایای عالی، معایبی هم داره. 

یکی از معایب استفاده از این نوع ارز ها، به رسمیت شناخته نشدن واحد ارز دیجیتال USTD توسط دولت ها و سازمان ها هست. از دومین معایب اون، می تونیم به احتمال محدودیت اقتصاد ارز دیجیتال به واحد پول دلار اشاره کنیم. 

علاوه بر این، مردم عادی توانایی تایید سیستم هایی رو ندارن که در اون ها، تتر سعی می کنه با استفاده از اسناد، بلاکچین عمومی و ممیزی های خاص اون ها رو به اثبات برسونه. با این حال، ارز دیجیتال تتر با وجود تمامی معایب هایی که داره، بهترین نوع ارز برای انجام مبادلات اصلی خیلی از کشور ها شناخته می میشه. 

این نوع ارز تونسته به عنوان یکی از 20 فضای ارائه دهنده ارز دیجیتال توسط market cap شناخته بشه. 

نتیجه گیری کلی: 

توجه به صرافی های پشتبانی کننده این نوع واحد ارزی و اشنایی با انواع صرافی های مناسب برای انجام تبادلات ارزی تتر، اهمیت خیلی زیادی داره. این نوع واحد ارزی به اسم USTD شناخته شده و از نوع ارزهای باثبات هست که قیمت ثابتی داره.
این نوع واحد ارزی وابسته به دارایی های پشتوانه بوده و با توجه به تغییر اون ها، به طور جزئی دچار نوسان می شه. اگه به دنبال یک واحد ارزی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستین، ارز دیجیتال تتر بهترین انتخاب برای شماست که در این مقاله تمامی اطلاعات مربوط به این نوع واحد ارزی با جزئیات کامل در اختیار شما عزیزان قرار داده شد. 


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال تتر USDT چیست؟ بررسی صفر تا صد ارز تتر

  1. کریم (1401/08/29)

    ممنون بابت مقاله خوبتون

در مورد ارز دیجیتال تتر USDT چیست؟ بررسی صفر تا صد ارز تتر نظر دهید
سوال امنیتی :4 + 50 = ?