کاهش روند استخدام متا در میان رکود بازار و راه اندازی متاورس متا

کاهش روند استخدام متا در میان رکود بازار و راه اندازی متاورس متا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

متا، شرکت فیسبوک قدیم، در حال آماده شدن برای مواجهه با رکود شدید بازار است. بر اساس گزارش ‌ها، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، از تغییر در سیاست ‌های استخدام شرکت خبر داده است و بر همین اساس تعداد مهندسان برنامه ‌ریزی شده برای استخدام را از 10 هزار به 6 تا 7 هزار کاهش داده است.

متا که اخیرا بر روی فن آوری متاورس متمرکز شده است، اقداماتی درخصوص پیشگیری از اثرات منفی رکود بازار انجام داده است، این سازمان اظهار داشته که وضعیت اقتصادی فعلی برنامه های استخدام شرکت را برای سال جاری تغییر خواهد داد. بدین ترتیب شرکت استخدام را بین 30 تا 40 درصد کاهش داده است. زاکربرگ همچنین اظهار داشت که توانایی و استاندارد آموزشی بالا از این پس جزء گزینه های استخدامی خواهد بود و هدف از این اقدام بالابردن کیفیت محصولات متا خواهد بود.

تاثیرات متاورس بر عملکرد متا

پیش از این، مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل متا در خصوص تمرکز بر حوزه متاورس و اینکه چگونه می تواند در آینده نزدیک باعث ضرر شود، هشدار داده است. براساس اظهارات پیشین وی؛ تمرکز شرکت بر روی متاورس باعث از دست دادن پول بسیاری در آینده خواهد شد.

با این حال متا اخیرا سرمایه تخصیص داده شده برای تحقیق و توسعه سخت ‌افزار متاورس خود را به شدت افزایش داده است و زاکربرگ به متاورژن و دستاورد آینده آن برای شرکت اعتقاد زیادی دارد. او قبلاً گفته است که معتقد است متاورس می ‌تواند میلیاردها نفر را به پلتفرم متا جذب کند و درآمد متا را چندهزار برابر کند.

براساس اظهارات تیم توسعه متاورس ممکن است مجازی باشد، اما تاثیر واقعی در زندگی افراد خواهد داشت. همچنین متاورژن یادگیری و کشف دنیای اطراف به سطح جدیدی خواهد رساند.

آینده پلتفرم متا

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیر عامل متا، در جلسه جمع بندی سه ماهه دوم سال جاری  نسبت به جهت گیری شرکت ابراز خوش بینی کرده است. سال گذشته متا تجارت خود را به دو دسته، Family of Apps که شامل فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر می شود و Reality Labs که بر روی ساخت پلتفرم رسانه های اجتماعی آینده متمرکز است، تقسیم کرد.

براساس اظهارات زاکربرگ؛ یکی از اهداف بزرگ متا در راستای توسعه متاورس، پیشرفت متا در زمینه هوش مصنوعی است. متا در نظر دارد متاورس را به یک موتور اکتشافی تبدیل کند که شامل ارائه محتوای ارزشمند و مرتبط با دانش روز باشد.

به گفته منابع رسمی، متا قصد دارد Project Cambria را که یک دستگاه رده بالاتر از سخت افزار Quest فعلی خود است، در ماه سپتامبر منتشر کند. Project Cambria تنها یکی از چندین هدست متاورسی است که متا قصد دارد طی چند سال آینده معرفی کند. بدین ترتیب افراد خواهند توانست با لمس و حس اشیاء در متاورس حضور داشته باشند. پروژه کامبریا می تواند ردیابی دست یا ردیابی تمام بدن را در کنار پشتیبانی تایید شده‌اش از ردیابی چشم و صورت مانند سخت افزار Quest  نیز داشته باشد که کمک بزرگی به واقعی ‌تر کردن تجربه متاورس خواهد کرد.
 

تگ ها