کاهش قیمت بیت کوین پس از تصویب سیاست پول جعلی توسط فدرال رزرو

کاهش قیمت بیت کوین پس از تصویب سیاست پول جعلی توسط فدرال رزرو
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از اینکه رئیس بانک مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که فدرال رزرو به مسیر محدودکننده پولی خود ادامه می دهد، بزرگترین ارز دیجیتال با 4.3 درصد کاهش به حدود 20235 دلار رسید که پایین ترین حد قیمت بیت کوین از 16 جولای بوده است.

سیاست ‌های پولی محدودکننده، روند کاهش رشد اقتصادی توسط بانک ‌های مرکزی است. بدین ترتیب، بانک های مرکزی با محدود کردن نقدینگی، میزان پول و اعتباری که بانک ها می توانند وام دهند را کاهش می دهد. با گران ‌تر کردن وام‌ ها، کارت ‌های اعتباری و وام‌ های مسکن، عرضه پول را کاهش می ‌دهد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، سیاست های پولی محدودکننده را در سمپوزیوم اقتصاد بانک مرکزی در روز جمعه 26 آگوست دو برابر کرد و بیت کوین به پایین ترین قیمت خود در بیش از یک ماه گذشته سقوط کرد. سرمایه گذاران هم اکنون منتظر سخنرانی جروم پاول در جکسون هول، وایومینگ می باشند.

با این حال علارغم بیانیه جنگ طلبانه جروم پاول در مورد اقتصاد ایالات متحده، سنتیمنت اظهار داشت که احتمالا ارزهای دیجیتال در 48 ساعت آینده شاهد بهبود اندکی خواهند بود. جروم پاول با استناد به اظهارات پیشین کمیته تعیین نرخ فدرال رزرو اظهار داشت که تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره به میزان 50 یا 75 واحد در نشست بعدی سپتامبر به کل داده های اقتصادی و چشم انداز و تحول اقتصادی بستگی خواهد داشت.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار اواندا، دارایی ‌های ریسکی از جمله ارزهای دیجیتال با ادامه روند تهاجمی فدرال رزرو در مقابله با تورم همچنان با با مشکلاتی روبرو خواهند بود. و احتمالا ادامه روند ریسک گریزی قیمت بیت کوین را تا سطح 20000 دلار خواهد رساند.

کاهش قیمت آلت کوین های بازار

اکثر آلت کوین ها نیز پس از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو کاهش یافته اند. بزرگترین بازنده بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته ارز دیجیتال فلو بوده که 11 درصد کاهش یافته است. اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین نیز 8.5 درصد کاهش یافته است. دوج کوین، شیبا اینو و کاردانو هم بشدت کاهش یافته اند.

همچنین برخی از کارشناسان بازار که پیش از این از همبستگی بیت کوین و سهام حمایت کرده و استدلال خود را ارائه داده اند با ادامه روند نسبتا خنثی سهام و کاهش قیمت بیت کوین از ادامه این ارتباط ناامید شده اند.

به گفته جان بولینگر، تریدر با تجربه بازار بیت کوین تاکنون بیش از 70 درصد از اوج قیمتی خود افت کرده و اکثر آلت کوین ها حتی بدتر از آن عمل کرده اند. همچنین بیت کوین در مقابل تورم از سرمایه سرمایه گذارن محافظت نکرده است. بولینگر خواستار احتیاط در بازار بیت کوین است. وی در توییتی اظهار داشت که با توجه به پویایی بازار تاکنون در مورد مارکت دیجیتال ساکت بوده با این حال احتمالا ادامه روند تجارت بیت کوین نیاز به ریسک و احتیاط بیشتری خواهد داشت.

در حال حاضر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال 972 تریلیون دلار است و نرخ تسلط بیت کوین 39.8 درصد می باشد.